Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apuja osan tunnistamisessa tarvitaan.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apuja osan tunnistamisessa tarvitaan.

    Mikähän osa mahtaa olla kuvassa kyseessä? Omasta lauantaina ostetusta ei moista mötikkää löydy, konehuoneessa on vain tyhjä paikka tuossa kohtaa mutta kaverin samanlaisessa (usa-tuonti) on sitten tuommoinen. Mikähän mahtaa olla kyseessä? Auto A4 B6 1.8T -03. Osa sijaitsee konetilassa edestäpäin katsottuna oikessa reunassa ohajustehostimen nestesäiliön vieressä.

    T: Aloittelija :)


    #2
    Let Me Google That For You :)

    Comment


    • #3
      Eli onko siis kyseessä jarrutehostin? Miksi tuosta omasta kulkineesta ei sitten muka moista löydy? Saisikohan tähän vähän tarkempaa infoa?

      Comment


        #4
        http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_257.pdf

        Tuolla on lontooksi aika tyhjentävä vastaus. Tiivistettynä, saastemääräysten ja automaattivaihteiston vuoksi tarvitaan erillinen sähköinen alipainepumppu tuottamaan tyhjäkäynnillä jarrutehostimen vaatima alipaine. Automaatissa kun on D valittuna ja moottori tyhjäkäynnillä, pitää kaasuläpän olla tarpeettoman paljon auki. Tämä taas johtaa siihen että alipainetta ei tuoteta riittävästi.
        Viimeksi muokannut hopsis; 15.4.2013, 20:42.

        Comment


        • #5
          Tämä kiittää. Siksi kyselin kun halusin tietää että puuttuuko omasta autostani jokin osa.

          Comment


            #6
            Olkaa hyvä vaan. Euro- ja Usamallien suora vertailu ei usein ole mahdollista, jenkeillä on monesti ihan omat säädöksensä esim. valojen, puskureiden ja etenkin päästöjen suhteen.

            Comment


              #7
              Oonkin joskus miettinyt, että mitä tuohon tyhjään reikään tulee...

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_257.pdf

                Tuolla on lontooksi aika tyhjentävä vastaus. Tiivistettynä, saastemääräysten ja automaattivaihteiston vuoksi tarvitaan erillinen sähköinen alipainepumppu tuottamaan tyhjäkäynnillä jarrutehostimen vaatima alipaine. Automaatissa kun on D valittuna ja moottori tyhjäkäynnillä, pitää kaasuläpän olla tarpeettoman paljon auki. Tämä taas johtaa siihen että alipainetta ei tuoteta riittävästi.
                Itsellänikin löytyy omasta autosta kyseinen alipainepumppu. Tässä yks päivä tarkastelin alipaineletkujen sekä takaiskuventtiileiden kuntoa ja ainakin yhden viallisen venttiilin löysin. Sitten puhaltelin pumppuun päin ja tosi kovaa piti puhaltaa, jotta ilma menisi siihen suuntaan. Onko jollain tietoa että kuuluuko sen olla sellainen vai voisiko olla tukkoisuutta? Siinä välissä on yksi takaiskuventtiili vielä heti pumpun kyljessä kiinni, jota en ole päässyt tarkistamaan.
                Auto on A4 B6 2.0 ALT
                edit. Tuli vielä mieleen kun autossa rele on nakuttanut iät kaiket ja tuota tiedostoa selattaessa mietin, että voisiko nakutus johtua siitä pumpusta? Osasyyllinen on varmasti se viallinen venttiili myös...
                Viimeksi muokannut MrBird83; 11.1.2021, 23:01.

                Comment

                Working...
                X