Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 8L (APY) pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 8L (APY) pätkii

    Elikkä ko. auto pätkii rajusti isommalla vaihteella (4-6) vedättäessä, kun kierrokset saavuttaa n. 3200rpm. Lisäksi käynnistettäessä kylmänä käy 3:lla sylinterillä 5-10s, jonka jälkeen käynti normalisoituu.

    Vikakoodit luettu - ei löytynyt mitään ja tulpat vaihdettu - ei auttanut.

    #2
    Joku puola sökö.

    Comment


    • #3
      Tota puolaa itekki veikkaillu. Vähä uuno ku olen, niin onko puolien kuntojen tarkastukseen jotain kikkakutosta?

      Comment


        #4
        Sytytys voi tosiaan pätkiä reippaastikin ennen kuin antaa vikakoodia. Tuosta voisi vikahetkellä vcds:llä vilkuilla groupeja 015-016 (muistaakseni), joista näkee pyttykohtaisen misfiren. Jos selkeästi yksi pytty pätkii ja puolan siirrolla siirtyy toiseen, on puolavika varmistettu. Killerihän asui melkein naapurissa, jos ei itseltä löydy välineitä. ;)

        Toinen vaihtoehto on ostaa uusi puola ja käydä vaihtelemalla läpi. Ei 1.8T:n kanssa haittaa vaikka olisi ylimääräinen kontissa, jos sattuu vika löytymään muualta.

        Comment


        • #5
          Omassa APYssä tulee tuossa about 3500rpm kohdalla kummallinen puutuminen, juurikin vaihteilla 4-6. Mahtaakohan lyödä jonkin rajoittimen päälle? Misfirejä ei tule, eikä vikakoodejakaan jää.
          Tulpat uusittu alle 5tkm sitten ja lambda on uusittu noin 30tkm sitten, alkuperäinen bosch. Ilmamassamittari taitaa olla alkuperäinen vuodelta 2000.

          Comment


            #6
            Noissa on tuollainen ominaisuus. Korjaantuu softaa puukottamalla.

            Comment


            • #7
              Käväsin tossa poistamassa marmorilta 2 puolaa hintaan 50€/kpl. Huomenna olis sitte tarkotus koittaa löytää se mahdollinen viallinen puola ja suorittaa sille vaihto.

              Comment


              • #8
                Vaihdoin 4. Syl. puolan ja ongelma katosi. Kiitokset veilä auttaneille.

                Comment


                • #9
                  Pientä päivitystä: Pätkiminen ei sitten kadonnutkaan, joten vaihdoin sitten kaikki puolat -> ongelma katosi. Mutta kone päätti sitten olla viikon kunnossa, jonka jälkeen pätkintä palasi. Lisäoirein:
                  Nyt mieltä kalvaa pelko kansipahvin/kannen mahdollisesta vuodosta. Diudi kun on tykänny alkaa juomaan kylarinnestettä aika runsaasti, savutuksen siivittämänä. En ole kuitenkaan ainakaan toistaiseksi huomannu öljykorkissa "majoneesia", joten nesteet eivät kai ole sekoittuneet.
                  Mites tästä nyt kannattaisi lähteä etenemään? Kiikuttaa jonnekkin konepajalle puristusmittauksiin (suosituksia pajasta?)? Kenellä/missä mahd pahvinvaihdon/kansirempan kannattaisi suorittaa, suosituksia? Entä onko kaikki 1.8T-koneiden pahvit ja/tai muut kannen osat identtisiä, edes APY/AMK/BAM-koneissa?

                  Edit: Pätkintä on siis edelleen erittäinkin läsnä.
                  Viimeksi muokannut Jrmlls; 27.2.2013, 02:18. Perustelu: Tarkennusta

                  Comment


                    #10
                    Mikä on runsaasti ? Jos menee palotilaan, niin melko varmasti näkee tulpat pois ottamalla.

                    Comment


                    • #11
                      Suunnilleen 0,5l/3pv olis tuo tyhjenemis tahti, tällä hetkellä. Pitänee tässä koittaa saada tulpat irti ja dippaa paperia palotilassa.

                      Comment


                      • #12
                        Dooddi. Kiikutin tänää sit tuon auton pajalle, kun ei kylarinnesteiden jano ottanu loppuakseen. Tuomiona oli: Kansi halki.

                        Mistäs nyt sit kannattas lähtee kantta kaivelee? Löysin AGU:n kannen, mutta onkos se passeli tuon APY:n kanssa?

                        Comment


                        • #13
                          Veljelläni on kyseinen auto..se alkoi tekee seuraavaa: hitaasti kun kiihdyttää niin pätkäisee jonkun kerran ja sitten menee ok..kun painaa pedaalia reilummin niin pätkii kunnolla aivan kuin sytkää pätkis ja hetken päästä alkaa vetää melkein normaalisti..Autoon on vaihdettu mm. puolat, tulpat, ilmamäärämittari, läppärunko, tutkittu mahd. alipaine vuotoja..vikakoodia ei ole..laturi alkoi temppuilee joka sitten uusittiin, myös akku meni vaihtoon..osaisiko joku valaista mahdollisia vikapaikkoja kun omat eväät alkaa pikkuhiljaa loppumaan..katselin myös tulppien väriä jotka näytti normaaleilta...

                          Comment


                            #14
                            Mites pa-pumppu ja suodatin, voishan tuo olla ongelmaa polttoaineen saannissakin?

                            Comment


                            • #15
                              Vuosimalli 2000. Kummallisesti nykii lähetettäessä. Vikakoodeina 16622 boost sensor too high signal ja 17840 seconday air injection valve open circuit.

                              Autoon vaihdettu läppärunko, tulpat, puolat, ilmamassamittari. Mitähän vielä pitäs vaihdella, jotta tuosta ongelmasta pääsee eroon?

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viesti
                                Omassa APYssä tulee tuossa about 3500rpm kohdalla kummallinen puutuminen, juurikin vaihteilla 4-6. Mahtaakohan lyödä jonkin rajoittimen päälle? Misfirejä ei tule, eikä vikakoodejakaan jää.
                                Tulpat uusittu alle 5tkm sitten ja lambda on uusittu noin 30tkm sitten, alkuperäinen bosch. Ilmamassamittari taitaa olla alkuperäinen vuodelta 2000.

                                Mulla tekee lastutettu BEX-kone samaa puutumista n. 3500rmp kohdalla täyskaasukiihdytyksessä. Hyvin lähtee vetämään sitten tulee semmonen puutuminen ja kohta veto jatkuu. Ei vikakoodeja. Puolikaasulla reippaassa kiihdytyksessä tuota ei tapahdu, ainoastaan kaasupohjassa. Pitääkö lähteä ettiin vikaa, vai onko tuo ominaisuus?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Ramikka113 Näytä viesti
                                  Vuosimalli 2000. Kummallisesti nykii lähetettäessä. Vikakoodeina 16622 boost sensor too high signal ja 17840 seconday air injection valve open circuit.

                                  Autoon vaihdettu läppärunko, tulpat, puolat, ilmamassamittari. Mitähän vielä pitäs vaihdella, jotta tuosta ongelmasta pääsee eroon?
                                  Moro, mitä nyt itte just viimisen pari kuukautta tutustunut vastaavan koneen sielun elämään niin sanoisin että uusi map anturi ja sitten tarkistat n112 venttiilin liittimen tai johdon ja jos poistettu niin sopiva rele tilalle. Lambda ei säädä trimmejä jos tuossa on vika päällä..vai saitko jo kuntoon?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X