Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.8tq -03 kierrokset jää päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 1.8tq -03 kierrokset jää päälle

    Kyseisessä laitoksessa on AWT-moottori ja ongelma siis seuraava:

    Varsinkin täyskaasukiihdytyksessä lähelle punarajaa jolloin painetaan kytkin pohjaan, niin moottorin kierrokset jäävät päälle eivätkä laske kuin vasta viiveellä. Rauhallisemmissa kiihdytyksissä kiekat laskevat hieman nopeammin.

    Kokemusta on vaijerikaasullisista 1.8t AGU ja AEB moottoreista, joissa tätä ongelmaa tai omituisuutta ei ole. Kytkinpolkimen katkaisimen olen uusinut, kaasulappä putsattu (ei kylläkään edes ollut likainen), imusarjan alipaine tyhjäkäynnilla mitattu n. -0.8 bar eli ei ilmeisesti imuvuotoja ja vikamuisti tsekattu että ei koodeja.

    Eli olisiko kenelläkään tietoa tai valistunutta arvausta ongelman aiheuttajasta?

  • #2
    Mie oon pitäny sitä enemmän ominaisuutena ku vikana ja yrittäny vaan totutella olemaan sen kanssa. Oishan se hienoo jos joku tohon keksis lääkkeen.

    Comment


    • #3
      Kokeiles pitää puolisen tuntia akunkenkää irti. Ns. Master boot siis :-) mulla oli yhden talven tyhjäkäynti tuossa ässässä sellanen 1200rpm ilman mitään syytä. Ei vikakoodeja eikä mitään ollut rikki. Pidin akkua irti pari tuntia ja kun käynnisti niin tyhjäkäynti oli normaali.

      Comment


      • #4
        kaverin passat 1.8T:ssä sama juttu. Itse pidin sitä vikana, mutta en sitten tiedä... Tympee ajaa jos ei oo tottunu.

        Comment


        • #5
          Kaksoismassa vauhtipyörä aiheuttaa kyseisen ilmiön.

          Comment


          • #6
            Akunkenkää on pidetty irti jo aiemmin - ei vaikutusta. Ja tuohon kaksoismassavauhtipyörän vaikutukseen en usko, koska sellainen löytyy jo sekä vanhemmmista että uudemmista konemalleista ja ei jää kierrokset päälle. Esim. uudemmissa A3 ja A4 bensamalleissa kierrokset laskee salamana. Työssäni kun saan ajella erilaisia autoja päivittäin niin näitä näkee.

            Tässä omassa tapauksessani kierrokset laskee kylmällä moottorilla hieman nopeammin, mutta sitten kun lämpiää niin tilanne muuttuu. Samanlainen käytös oli -99 mallin bensa-avensiksessa. Oma veikkaus on, että asialle ei voi mitään ellei sitten moottorinohjausta osaa joku bittinikkari muokata.

            Comment


              #7
              Ei varmaan aiheuta kaksoismassa.

              Comment


                #8
                Olis kiva kuulla perustelut tuohon kaksoismassan syyttäämiseen...

                Comment


                • #9
                  Eikös tuo ole myös ihan hyödyllinen ominaisuus? Jos vaikka kiihdytyksessä vaihtaessa kiekat laskee, niin ahtojen nousussa menee oma aikansa ja tällöin ajosta tulee helposti nykivää.

                  Comment


                  • #10
                    Tohon vikaanhan tarjotaan aina kytkinpolkimen katkasiaa.

                    Comment


                    • #11
                      Kytkinpolkimen katkaisija on näköjään vaihdettu jo. Softaushan vois auttaa. Mitä sanoo porkkis?

                      Comment


                        #12
                        On mulla käsitys miten tuohon voisi vaikuttaa ohjelmasta käsin, mutta en ole kokeillut käytännössä.

                        Comment


                        • #13
                          Ole tyytyväinen jos kierrokset ainoastaan jää päälle, mulla kierrokset jatkaa nousua kun oikein antaa heinää ja vaihtaa isommalle ja jalka on takuulla pois kaasupolkimelta. TT tykkää ilmeisesti nopeista vaihdoista...

                          Comment


                            #14
                            Sama juttu B6 AVJ:ssä. Punarajan kohdalla vaihdettaessa laskee kierrokset toodella hitaasti. Onko tietoa, että miksi tuollainen ominaisuus softassa on? Jotain päästöjuttuja?

                            Comment


                              #15
                              Koekaniini taisi juuri ilmoittautua :)

                              Comment


                                #16
                                Mulla on 3 autoa ollut 1,8t koneella(awt, avj ja aeb) ja kaikissa enempivähepi samaa vaivaa. Eniten häiritsee tossa nykyisessä aeb:ssa, liekkö siinä jotain sanomista kaasuläpän suunnilla sitten..

                                Comment


                                • #17
                                  Törmäsin samaan ominaisuuteen tuossa autoa etsiessä, tosin vain yksi seitsemästä koeajetusta teki tuota, tietysti se kiinnostavin yksilö, jätin sitten kauppaan sen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itsellä on samankaltaista ominaisuutta myös A4 B7 2.0TFSI koneessa (BWE), kun vaihtaa vaihteen esim. 3->2 ja nostaa kytkimen ylös moottorijarruttaakseen niin menee noin 2 sekuntia ennenkuin vauhti alkaa hidastumaan kunnolla (kaasu jää vähän päälle). Tasakaasulta jos nostaa jalan ylös niin menee noin 1s ennenkuin moottori alkaa jarruttamaan. Petrille tästä kerroin kun kävin siellä, tulisiko mieleen että mitä tuolle voisi tehdä ohjelmasta käsin? Onko tämä vika vai ominaisuus?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X