Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 (typ44) automaatista manuaaliksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 200 (typ44) automaatista manuaaliksi?

    Eli onko mitenkään mahdoton tehtävä vaihtaa automaattilaatikko manuaaliin?
    Kuulin ainakin että 5-sylinteriseen ei 4-sylinterisen laatikko kävisi, mutta miten muuten kävisikö esim. 100:n 5-sylinterisen manuaalilaatikko suoraan 200:n oman automaattivaihteisen tilalle?

  • #2
    -Manuaali menee koneeseen heittämällä.
    -Koneen kannakkeet ovat ilmeisimmiten samat,
    -startin pitäis mennä heittämällä.
    -Nopeusmittarin antureista yms en tiedä.
    -Kardaani menee kait vaihtoon jos sellainen on. (tehtiinköhän koskaan 10vt quattroja matikilla?)
    -kytkinpaketti

    -Kampuran peräpäässä on hela joka pitää saada pois ja tilalle silmälaakeri muuten ei mene manuaalin akseli kampuran perään.

    -keskikonsoli on kait hieman erillainen kepin kohdalta.
    -tsekkaa myös, että saat sen manuaalikepin kiinni siihen kardaanitunneliin. Todennäköisesti siellä on pulteille paikat.

    Nelosen loota ei siihen mee.

    Comment


    • #3
      Joskus tuli tehtyä tuollainen muutos...
      Muuten kaikki meni suunnilleen pulttaa kiinni periaatteella, mutta polkimet tulivat väkisin liian lähelle toisiaan , en ole varma onko automaatissa laatikon tunneli jotenkin leveämpi tai jotain, mutta ei siitä vaan oikein hyvä tullut.
      Osat mitkä tarvtsee vaihtaa/lisätä:
      -laatikko kannakkeineen, vivustoineen, keppeineen
      -Vetoakselit
      -polkimet runkoineen
      -kytkin sylinteri (valmis läpivientireikä nesteputkelle on)
      -jarrunestesäiliö (yleensä)
      -ehkä jotain muuta pientä, muistaakseni pakoputken alkulähtö on hieman erilainen...
      kyse siis type 44:sta

      Kannattaa harkita pariin kertaan ennenkuin ryhtyy toimeen, varsinkin jos automaatti pelaa vielä...

      Comment


      • #4
        Tuli tässä sellainen höpö ajatus mieleen, että onkohan kukaan koskaan kuullut jonkun muuttaneen urssin tomaattia manuaaliksi?

        Comment


        • #5
          Täälläkin joskus puitiin moinen operaatio.

          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42753

          Comment


          • #6
            -Kampuran peräpäässä on hela joka pitää saada pois ja tilalle silmälaakeri muuten ei mene manuaalin akseli kampuran perään.

            Mitenkä tuon helan saa pois? Koitin vähäsen tuurnalla saada liikkeelle, mut ei hievahtanutkaan!

            Comment


            • #7
              Tarvitsee sopivan ulosvetäjän. Kiila-ankkurista ehkä pystyisi tuommoisen rakentamaan.

              Comment


              • #8
                Jokin sopiva vaste reiän pohjalle ja M16 pulttia lähdet punomaan reikään. Klussi on sen verran pehmeätä tavaraa, että pultti uppoaa siihen kivuttomasti ja pohjatessaan reikään laitettuun vasteeseen vetää samalla holkkia ulos. Tuota vastetta joutui työn edetessä pari kertaa lisäämään. Vaikeaa selittää, mutta kaikessa lyhykäisyydessään noin minä sen poistin.

                Comment


                • #9
                  Audi 100 2,2 E 1989 automaatti manuaalivaihteiseksi ?

                  No nyt on sitten tapeltu tarpeeksi automaattilootan kanssa ja nyt se on taas p*****a,rahaa en pistä enää automaattivaihteistoihin.
                  Auto itsessään on muuten pirun hyvä ja siisti&toimiva, joten minkälainen projekti olisi :
                  manuskan vaihto kyseiseen autoon,mitä osia pitäisi hommata , mikä laatikko käy, onko tiedossa vain ongelmia vai onnistumisen riemua...
                  Jos joku projektin läpikäynyt/muuten asiasta tietävä voisi kommentoida olisin kiitollinen!

                  Comment


                  • #10
                    Joulukussa kyseisen konversion tein pre facelift lötköön.
                    Pääpiirteissään bolt on projekti. Osat jotka tarvit:
                    -vaihdelaatikko korvineen
                    -polkimet
                    -vetarit
                    -keppi vivustoineen+pussi kepin ympärille
                    -kytkimen molemmat sylinterit letkuineen/putkineen
                    -vauhtipyörä+kytkin
                    -silmälaakeri
                    -kaasuvaijeri+sopivat osat kaasuläpän päähän
                    -nopeusmittarin vaijeri/anturi
                    -varmaan jotain muutakin tarvi, mikä ei tule nyt mieleen


                    Kepin vivustojen läpiviennille joutuu isontamaan reikää lattiassa, ei paha rasti, jos saa esim purkuautosta sopivan palan tähän. Itse vääntelin pellistä. Kaasupolkimen sopimiseksi on vaihdelaatikkotunnelia vasaroitava useita senttejä sisään plus taivutettava kaasupoljinta lähemmäs jarrua. Ei paha rasti tämäkään, mutta välttämätön. Sähkötöitä sen verran, että automaatin shifteriin tulevia piuhoja yhdisteltävä niin, että auto luulee olevansa koko ajan joko P:llä tai N:llä, ei starttaa muuten sekä pakkivalot kytkettävä. Ainakin mulla oli johtosarjassa valmis pistoke konehuoneessa. Pakoputki sopi ainakin turbossa sellaisenaan.
                    En tiedä sitten miten tuo kaikki tehdään uudempaan, mutta noin ainakin meni vanhemmassa. Iltahommina kokonaisuudessaan viikon urakka.

                    Comment

                    Working...
                    X