Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 kysymyksiä (öljyt, tyyppiviat)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 kysymyksiä (öljyt, tyyppiviat)

    Hankin juuri Audi A4 B8 mallin, pari kysymystä:

    Olisi nurkissa Mobil 0w-30 öljyä, sopiiko tuohon? Kyseessä siis 2.0TFSI, 132kw

    Mikä on hyvä softa + lukija läppärille vikakoodien lukua varten?

    Mitä tyyppivikoja, mitä olisi hyvä ehkä tarkistaa autosta?
    Viimeksi muokannut TeroPee; 20.12.2012, 08:17. Perustelu: mode-edit: otsikko selkeämmäksi

    #2
    Softaksi tämä: http://ross-tech.com/ Saa myös tuolta: www.obd.fi

    Kannattaa käyttää myös hakua, täällä on keskusteltu paljon myös tyyppivioista yms.

    Comment


    • #3
      Nyt pitäisi vaihtaa öljyt, en ole saanut selville, voinko laittaa tuota 0w-30 mobil öljyä?

      Onko kukaan käyttänyt omaan TFSI moottoriseen?

      Comment


        #4
        Huoltokirjasta/ käyttöohjekirjasta löytyy öljylle määrätyt luokitukset. Ne samat kun löytyy öljypurkin kyljestä, niin on sopivaa.

        Comment


        • #5
          Pitää yrittää katsoa huoltokirjasta/käyttöohjekirjasta, kyseessä kun Saksantuonti, niin Saksankielisiä nuo...

          Comment


          • #6
            Käyttöohjeen viimeisillä sivuilla on kerrottu nuo. Eiköhän se ole jotain tyyliin VW 502 00, VW 503 00, VW 504 00. Joista 502 vain lyhyellä vaihtovälillä. Muut käy longlife ja lyhyt väli. Öljyn jäykkyydet sitten erikseen "maun mukaan", mutta taitaa tuo 504/507 öljy Mobililta olla Mobil 1 ESP Formula 5W-30 se täysin oikea.

            Tuskin se auto tuosta sun vanhasta öljystä hajoaa, mutta toki parempaakin on.

            Comment


            • #7
              Mikä on parempi vaihtoehto öljyksi? Onko muuten suositeltavaa poistaa vanhat öljyt pumpulla? Vai valuttamalla propun kautta?

              En kyllä noista Saksalaisista ohjekirjoista löytänyt mitään tietoa öljyistä..

              Tästä öljystä on kyse:

              http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/...omy-0w-30.aspx

              Että jos jollakin on tietoa, voiko laittaa, niin kertokaa ihmeessä :)

              Comment


              • #8
                Kai se Mobilin litkuista tätä pitäis olla

                http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/...okitukset#tabs

                Löytyy meinaan nuo VW luokitukset 504 00 / 507 00. . Ainakin oma A6 2.0 TFSI mylly haluaa tuon luokituksen litkuja, tosin itelläni on käytössä Castrolin Edge LL 5W-30. Näitä luokituksia ei tuolla 0W -30 litkulla nähdäkseni ollut...

                Comment


                • #9
                  Liqui moly top tec 4200 toimii hyvin kunhan unohdat LL-vaihtovälit. Ylipäätään kaikilla muillakin öljyillä ne kannattaa unohtaa..

                  Comment


                  • #10
                    Moottoritilasta löytyi lappu, jonka mukaan, viimeksi laitettu Mobil 3000 öljyt:

                    http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-...0-xe-5w30.aspx

                    Viimeisin huolto on tehty Audi liikkeessä Saksassa.. onko tuo sitten hyvä öljy, en tiedä..

                    Comment


                    • #11
                      Mielestäni kelpaa öljyksi muttei ole long life.

                      Comment


                      • #12
                        Eli tuota öljyä voisi hyvin käyttää jatkossakin, kunhan vaihtaa 15tkm välein?

                        Tällä vanhat öljyt ulos?

                        http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765180/0

                        Kävin hakemassa motonetista tuon imupumpun.. nyt kun joku ystävällinen vahvistaisi minulle, että voin huoletta heittää nuo Mobil 0w-30 öljyt, niin olen onnellinen :)
                        Viimeksi muokannut hammeri; 20.12.2012, 12:50.

                        Comment


                          #13
                          Ite ongin nuo tiedot sieltä ohjekirjasta ;-) ja ainakin CDNC koneelle kelpaa siis nämä luokitukset: VW503 00 tai 01 sekä VW504 00. Näitä samoja koodeja kun tähystät sen öljypurkin kyljestä niin ei voi pahasti mennä pieleen, nuo siis LongLife öljyjä, mutta mikäänhän ei estä vaihtamasta kiinteällä 15tkm välillä.

                          Comment


                          • #14
                            Kysyin Mobililta ja sieltä tuli vastaus:

                            "Mobil 1 Fuel Economy ei ole hyväksytty ko. malliin.
                            Autossasi pitää käyttää Mobil 1 ESP Formula 5W-30 -öljyä."

                            Haluan vaihtaa öljyt kiinteällä välillä ja näin ollen en halua tuota ESP Formulaa...

                            Pitää tähystää noita koodeja ja katsoa jotkut öljyt sitten..

                            Comment


                              #15
                              Mikä vika ESP Formulassa vaikka vaihtaisikin useammin?

                              Comment


                              • #16
                                Totta toisaalta, mutta tuo on varmaan aika hinnakas öljy ja meneekö sitten vähän hukkaan, jos vaihtaa usein? Eikös tuo ole longlife öljy?

                                Comment


                                  #17
                                  No niinno mikä on hinnakas? Esim. tuolta nettiosa.fi 4x4 litraa tuota Mobilia 160eur. Ei kai tuo kovin paha hinta ole? Itse olen tuolta hommannut tuota saman luokituksen omaavaa Castrol Edgeä 49,90eur/5litraa. Itse kyllä menen longlifeohjelman mukaan. Kone on sama mutta 155kW versio.
                                  Ota vaan reilusti sitä öljyä. Todennäköisesti joudut lisäilemäänkin aika tiuhaan tahtiin...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paljonkos tuohon menee muuten vaihdossa öljyä? Riittääkö 4 litraa?

                                    Comment


                                      #19
                                      4.6 litraa näyttäs Teboilin sivut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse ostin paikallisesta sekatavarakaupasta Teboilin Diamond Carat III:a. Oisko ollu joku 42 euroa / 4 litraa. 504/507 luokitus, eli sama kuin tuossa Mobilin ESP:ssä. Ohjekirjassa tuon 3.0TDI:n osalta oli sanottu ihan suoraan, että 504/507 käytettävä vaikka vaihtaisi useammin kuin longlife ohjelman mukaan. 3.0TDI:hin menee 5.9 litraa, joten kaksi purkkia piti ostaa, mutta täytin lopuista tuon 1 litran "matkapurkin" täyteen ja enskerralla selvinnee sillä yhdellä 4 litran purkilla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hieman omatoimisuutta, kiitos.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                            Itse ostin paikallisesta sekatavarakaupasta Teboilin Diamond Carat III:a. Oisko ollu joku 42 euroa / 4 litraa. 504/507 luokitus, eli sama kuin tuossa Mobilin ESP:ssä. Ohjekirjassa tuon 3.0TDI:n osalta oli sanottu ihan suoraan, että 504/507 käytettävä vaikka vaihtaisi useammin kuin longlife ohjelman mukaan. 3.0TDI:hin menee 5.9 litraa, joten kaksi purkkia piti ostaa, mutta täytin lopuista tuon 1 litran "matkapurkin" täyteen ja enskerralla selvinnee sillä yhdellä 4 litran purkilla.
                                            Luulin että öljymäärä 3.0tdi:n on 8.2 litraa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ajattelin kertoa sellaisen vihjeen sen mmi näytön osalta, että se kestää pitempään jos ei pidä sitä koko ajan täydellä kirkkaudella. Nuppi kaakossa se himmenee nopsasti sellaiseksi ettei siitä saa päivänvalossa enää mitään selvää.

                                              Comment


                                                #24
                                                Näytöissä on myös ollut vikaa, jossa näyttö himmenee ja muuttuu liilaksi. Niitä on vaihdeltu melko paljonl.
                                                Tuon valoisuuden säädöllä en usko olevan vaikutusta kestoon. Tämä nyt vaan oma mutu aiheesta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Laitampa nyt tänne kun en muuta paikkaa keksinyt.

                                                  Eli näyttöön syttyi öljyvalo palamaan. Ihmettelin tätä koska öljyt vaihdettiin alle 1000km sitten. Koitin katsoa tuolta näytöltä öljynmäärä palkkia, siihen oil level kohtaan tulee teksti "tietoja ei ole saatavilla" tai jotain sinne päin. Voiko öljyanturi olla sökö? Vai onko tuohonkin joku kikka miten se palkki tulee näkyviin. Mielestäni katsoin sen palkin kun öljyt vaihdettiin ja palkki oli yläpintaan asti. Vähän hakuammuntaa kuinka paljon tuota öljyä nyt pitäisi lisätä, ja miten se on voinut syödä jo niin paljon öljyä että pitäisi lisätä?
                                                  Mikä on se raja jossa kehottaa lisäämään öljyä?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kun öljy on vähissä, näytössä pitäisi lukea jotain luokkaa "please add 1l oil, you may continue driving", mutta öljyvalo ei pala tuossa vaiheessa vielä. "tietoja ei saatavilla" on tavallisesti vähän aikaa päällä esim. auton käynnistyksen jälkeen, mutta kyllä palkki pitäisi tulla näkyviin ~vartin sisään. -10 tfsi kyllä kuuluu potentiaalisiin öljysyöppöihin. Tavallisesti auto pyytää sen litran tosiaan, näytössä ylä- ja alareunan väli taisi olla 0,8l, jos en ihan väärin muista.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Öljytaso katsotaan kone lämpimänä. Sammutat moottorin ja odotat viitisen minuuttia. Sitten virrat päälle ja painat avaimesta auton "käyntiin", mutta ilman, että painat kytkintä / valitset oikeaa vaihdetta eli auto ei käynnisty. Tuon jälkeen öljynäytön pitäisi näyttää jotakin.

                                                      Comment


                                                      • #28


                                                        Terve! Audi A5 B8 3.0tdi hieman temppuilee. Kesken ajon tuli tauluun kuvan mukainen "please add oil 1.25l" merkkivalo. Lisäsin litran öljyä koneeseen mutta merkkivalo ei ota lähteäkseen millään. Kone ajettu tuon jälkeen monesti lämpimäksi. Ilmeisesti konepellin anturi on tuohon yhteydessä myös ja usein syypäänä, mutta se on todettu ehjäksi (konepellin aukivaroitus tulee mittaristoon). Olettaisin öljytasonanturinkin olevan ehjä, kun ennen tuota näyttänyt MMI:ssä lukemat normaalisti. Saisiko tuon jotenkin ns "nollattua"?

                                                        Click image for larger version  Name:	addoil.jpg Views:	5 Size:	66,0 Kt ID:	1965699
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 13.1.2024, 14:05. Perustelu: Viesti palautettu.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X