Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Perässä pamahti, A4 B5 1.8Q

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Perässä pamahti, A4 B5 1.8Q

    Kardaanilta kokeiltaessa tuntuu olevan välystä noin varttikierroksen verran, kuopiossa katsottu asiaa nosturilta ja vika todettu. Paskat on aika pahasti housussa, mutta miten tästä eteenpäin. Purkaamoilta en löytänyt yhtään "perää" tähän. Onko laakkonen ainoa apu?

    #2
    Nettivaraosa on purettuja A4 b5:sia pullollaan ja klubin myyntiosastoltakin voisi onnistaa, jos ei kovin kiire ole.

    Tuolta ainakin löytyi muutama, hinnat tosin naurettavia:
    http://www.varaosahaku.fi/?link=list...1;0]=104100104

    Comment


    • #3
      Mitenkähän nuo perät käy ristiin, ku näyttäs tarjolla olevan enemmän nuista isolohkoista peräisin olevia periä. Entäpä välityssuhteet, onkohan niissä eroja?
      Tattis!

      Comment


      • #4
        Mistä mie mahtasin löytää tuon perän tiedot, onko siellä jossain tyyppikilpi yms?

        Comment


          #5
          Tuolta katsottuna tuossa on todella lyhyet perävälitykset, eli 4,556 : http://www.audi.de/de/brand/de/gebra...container=page

          Isompikoneisissa sitten selvästi harvemmat välitykset. Vaihteiston ja perän koodit löytyy koneen koodin jälkeen varustetarrasta, pitäisi löytyä takakontista mattojen alta ja alkuperäisestä huoltokirjasta

          Comment


          • #6
            Tattista vaan, nyt alkaa sitten perän metsästys. Kaikki apu otetaan vastaan:)

            Comment


              #7
              Ilmeisesti tuo on koodilla CKK, 5 löytyi ebay.de:stä, eli suhteellisen harvinainen näyttäisi olevan

              Comment


              • #8
                Millä hakusanalla se löytyy sieltä?

                Comment


                  #9
                  http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksi...i+ckk&_sacat=0

                  Comment


                  • #10
                    Perässä lukee CKK-25038

                    Comment


                    • #11
                      Mahtaakohan tähän käydä passatin tai golfin perä?

                      Comment


                      • #12
                        Jatkan tätä monologia, eli auto lähti kaverin nosturille ja perää puotettiin alas. Kardaani kunnossa, ja perästäkin löydettiin vain 1/8 välys, mikä on kuulemma meleko normaali. Perästä etummainen pätkä pois ja sisältä tuli aivan kirkkaat öljyt. Tuo jysähtely hiljeni muutenkin iltapäivällä. Hitto miten mystistä...Jos perästä olis hampaita poikki, ne yleensä haluavat ulos sieltä...Tutkinta etenee, kerron sit..

                        Comment


                        • #13
                          Perä purettu, eikä siellä kuulemma mitään rikki.kaikki hampaat tallella jokapaikassa.

                          Comment


                          • #14
                            Minunkin audista löytyy tuo 1/8 välys ja tumpsahtelee vaihtaissa varsinkin pienillä vaihteilla, kuulemma normaalia, epäilen että ei ole. Onko sulla sama välys siellä laatikon puolella jos pyörität kardaania? Kun purit tuon perän etuosan joka yhdistyy booriholkilla taaksepäin, niin onko siinä holkissa väljää tai laakereissa? Pitäs purkaa tuosta omasta myös mutta tuskimpa siellä voi muuta tehä kun vaihtaa tuon holkin ja shimmailla perää tiukemmaksi...Löytyskö sulta kuvia tuosta operaatiosta?

                            Comment


                            • #15
                              No itsehän olin oikeestaan seuraamassa operaatiota, siinä oli ihan oikee mekaanikko sen kimpussa:) Laatikko on palasina pöydällä ja huomenna menee takasin kiinni. Joku takavetarin kumi oli revenny, joten sen sisus katotaan huomenna. Ikäväkyllä kuvia ei operaatiosta ole. Infoan tänne kunhan jotain löytyy. Käsittääkseni laatikon puolella on myös se sama välys? Mulla tuo tumpsahdus on lähinnä vasaran lyönti pohjaan!

                              Comment


                                #16
                                Olisko niin että perän etummainen tukikumi on niin loppu että perä pääsee "keulimaan"? Ja tuosta tumpsahduksesta niin kyllä nää torsen vehkeet taitaa järestää tumpsahdella.

                                Comment


                                • #17
                                  Katotaan mitä jännää tänäiltana selviää:)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkaa olla mopo kasassa. Perässä uudet öljyt, mitään vikaa sieltä ei löytynyt. Edessä oli joku sokka tullu murroksen kuulien läpi,josta ujellus ja rutina kuului. Takana oli myös putken kiinnitys rikki. Tänään suoritettu koeajo ei mitään ääntä löytänyt. Huomenna uusi murros ja quattro takas ajoon. Taisi olla monen tekijän summa...toivotaan, että kunnossa...

                                    Comment


                                    • #19
                                      A4 B5 2.8 quattron perien yhteensopivuus?

                                      Eli kyseinen auto vuosimallia 97, käykö siihen esim. pienemmällä moottorilla olevan perä kunhan on neliveto vai eikö perä kestä 2.8:ssa? Kun tossa olis yksi kaveri myymärrä perää mutta se on 1.8T:tä irrotettu?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kestävyys tuskin muodostuu ongelmaksi, lähinnä laippojen koot. Isoveli A6:ssa oli 100mm ja 108mm vetarin laippoja. Kardaanin laipat oli siellä identtisiä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Perävälitys olis suotavaa olla myös oikein. Ainakin A6:sen tapauksessa perän pohjassa, tulpan vieressä, on koodi (3 kirjainta + numeroita). Kirjaimet kertovat välityksen/perätyypin. Olisi hyvä, että kirjaimet olisivat samat vanhassa ja uudessa perässä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Terve, vm.-98 a4b5 quattro avatin perän etukannakkeen pusla tai puslat on antautuneet ja kolina on kabiinissa melkoinen. Onko tuota kannaketta myytävänä, mikä mahtaa olla osanumero ja mikä se mahtaa olla enlanniksi? Onko noihin joku vaihtanut puslia?

                                            Comment


                                              #23
                                              Katso vaikkapa tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../5/505-505010/

                                              Comment

                                              Working...
                                              X