Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.3 20v, 7A nykii ja rötää.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe 2.3 20v, 7A nykii ja rötää.

    Juuri kun aattelin et nyt on kone iskussa siihen asti kun saa turbopadan,niin eikös ongelmat alkaneet :) Elikkä 7a koneinen profiilin mukainen auto alotti temppuilun muutamia viikkoja sitten nykimällä hyvin satunnaisesti(joku päivä nykäs ja joku ei). Nykiminen tuntu korostuvan soratiellä ja muulla tärinää aiheuttavalla alustalla. Veto katosi hetkeksi ja palasi normaaliksi muutaman sekan päästä. Nyt ongelma on pahentunut sille tasolle ettei meinannu töistä kotiin tänään päästä. Sammuili eikä meinannut käydä kunnolla juuri yhtään. Kierrokset rajottui n.2000rpm ja tuntu kuin olis kahella tai kolmella käynyt. Tosin sammutuksen jälkeen otti jenkaa taas normaalisti vähän aikaa. Nyt ei ole enää tien pinnallakaan väliä kun alkaa nykiminen. Kylmänä ja lämpimänä tekee samaa.

    Kysynkin että mistä kannattais alottaa vian etsintä? Sähköpuoli on mun akilleen kantapää mut jotain hajua kuitenkin. Tulpat on uudet. Johtoihin/liitoksiin omat epäilyt menee mutta hyviä neuvoja kaivataan.
    Viimeksi muokannut Killeri; 15.9.2021, 15:04.

  • #2
    Minulla oli samantapaisia ongelmia entisessä typ85:ssa. Aina kun monttuun ajoi niin kävi neljällä. Silloin vika oli tulpanjohdoissa.

    Comment


    • #3
      Tulpanjohdot on muutenkin vaihtolistalla eli saa hyvän syyn ostaa nekin. Mikäs se Berun/Bremin osanumero olikaan 7A:n johdoille? Taitaa Laakkosella olla hinta tähtitieteellinen(etkasta en parin minuutin haulla löytänyt). Tuntus vaan et tulpanjohdot ei noin raakaa nykimistä ja hyytymistä tekis mut voin olla väärässä.

      Comment


      • #4
        Tulpanjohdoista vielä arvailua. Eli näitä on täällä näemmä suosittu Beru ZEF1127 tai
        Bremi B9A09. Bremi maksaa paikallisella varaosaputkalla hunajaa eli n.250? Niiden kirjoissa löytyi Prospark:in johdot luokkaa 40?. Mitä sanoo kerhon väki moisista? Tuossa vielä joku linkki http://www.generalcable.com/North_Am...s/prspkign.pdf
        e:Ja kyseessä tosiaan merkkikohtainen setti eikä mikään kootut teokset.
        e2:Näemmä ei sit ollutkaan tuohon hintaan johtoja vaan hinta pompsahtaa 160?. Elämä on...

        Comment


          #5
          Katsoppa huvikseen moottori-ohjauksen maadoitus piuhat onko päässy löystymään. Itsellä aiheutti aikamoista nykimistä :)

          Comment


          • #6
            Vika löytyi kun rupesin tarkastelemaan tulpan johtoja. Puolalta jakajalle menevä johto näytti olevan hieman murteessa ja kun hipaisin siihen, niin se piru katkes kokonaan :) Päivän polttava kysymys onkin nyt että saako tuota Bremin orkkista vastaavaa sarjaa jostain edukkaammin kuin paikallisen varaosaputkan hinta n.250?? Toimitusaika ei sais olla pitkä. Täällä luvattiin päivässä toimittaa setti. Ja onko tuo ylhäällä oleva varaosanumero oikea? 200 Audiin oli vastaavuus tuolla nummerolla. 3B:ssä lienee samat piuhat kun 7A:ssa?

            matrikkel kirjoitti:
            Bremin sarja NM/7A, 135 euroa ... en ottanut numeroa ylös, mutta saa.
            Mistäs tämä sarja löytyy?

            Comment


              #7
              Boschin huollon kautta tilasivat. Hinta jäi 135 euroon. Oli toki tehdastoimitus ja aikaa meni pari kuukautta.

              3B:ssä ei ole samat piuhat kuin NM/7A, mutta hätätilanteessa käyvät. Erilainen hatun yläosa.

              Comment


                #8
                mullon 7a tulpanjohto setti tossa ylimääräsenä, kunnosta ei tietoa mutta ihan siistiltä näyttää, vastineeksi vaikka vähä ammattitaidon näytettä ;)

                Comment


                • #9
                  Tilasin nyt sitten johtosarjan Merteilistä. Pitäis olla Bremin sarja ja hintaa on 110?. Tällä viikolla pitäis vielä saada se. Saas nähä miten äijän käy. Tossa tiedot siitä

                  SYTYTYSJOHTOSARJA 89- 2.3E 20V (7A)
                  Tuote No 32214
                  Ei lisätietoja

                  Hinta 110

                  löytyy hiukan kierosta paikasta eli Audi 80 kohdalta.

                  Comment


                  • #10
                    Piuhat tuli torstaina Merteilistä ja oli Bremin johdot. Alkuperäset näytti olevan Berun tekeleet ja taisi olla ihan tehtaalla laitetut :) Piuhat vaihtoon ja testiä soratiellä.... Sama vika edelleen päällä. Eli puolittain murtunut puolanjohto ei ollutkaan syypää. Onko kellään hyviä ideoita mitä seuraavaks syynättäis?

                    Comment


                      #11
                      Hall-anturi?? Sisukalut on pirun pienet ja herkät, tappavaa aikaa on kulunut kamalan monta vuotta.
                      Tietysti vauhtipyörällä olevat anturit ovat mahdolliset myös, joskin käsittääkseni siinä tapauksessa ei pitäisi käynnistyä.
                      20v-lisä antaa mukavaa lisämaustetta elämään kun korjaaminen on monasti osienvaihtokokeilua.

                      Nimim. vahinko kiertää - suvussa, itse ojasta biturbo-allikkoon

                      Comment


                      • #12
                        Laitetaas tähän nyt vielä loppulausahdus. Eli johtoja läpi käydessäni huomasin akun miinuskaapelin olevan vähän heikossa hapessa. Oli osittain murtunut ja nahkahousu oli sitä jopa kolvaillut nuukuuksissaan. Uus piuha makso 5e ja johdon vaihdon jälkeen auto toiminu pirun hyvin. Sattumaa tai ei,vika on ollut poissa jo monta viikkoa. Sanokaas asiantuntijat voiko tuo maajohto tosiaan aiheuttaa tollasta vikaa?

                        Comment


                        • #13
                          Tuossa kuukausi sitten alkoi ilmetä sellaista, että kylmä ja puolilämmin moottori alkoi pintakaasulla ja hitaasti kiihdyttäessä nykimään.
                          vika poistuu noin kymmenen minuutin kuluessa. Sitten saattaa kulua viikko, että kone pelaa täydellisesti. Kunnes taas sama kymmenen minuuttia kestävä oire palaa takaisin. Olisiko mitään ajatusta, mistä kyseinen nykiminen johtuisi? Bensana käytän aina V-poweria. Eihän tuo käyttöä vielä haittaa ollenkaan, mutta voisiko jotain tehdä, ennenkuin menee pahemmaksi? Saako näin vanhasta edes mitään vikakoodeja? Hyvin on muuten pelannut. Toukokuussa kärryn ostin ja ajettu melkein 5000 km ilman mitään ongelmia. Poislukien ABS pärinä hitaassa ajossa jarruttaessa. Sen syy onkin jo tiedossa, kunhan saisi aikaiseksi tehdä sille jotain.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä siitä jotain koodeja saa ulos, pitää vaan olla se 2x2 adapteri piuhan ja kaapelin väliin. Eikös näissäkin ollut ISV, kerännyt paskaa ja luisti jumissa????

                            Comment


                            • #15
                              Voiko tuo tyhjäkäyntiä ohjaava ISV siis aiheuttaa nykimistä? No, se olisi ainakin helposti purettavissa ja puhdistaa carburetor cleanerilla.
                              Voiko siinä hommassa tehdä jotain väärin, vai onko yksinkertainen toimenpide?
                              Viimeksi muokannut Killeri; 18.9.2021, 10:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                                #16
                                Simppeli homma, vaikka tops puikolla kampeaa luistia auki ja putsaa kaikki rakoset mihin pääsee. Takas pakettiin ja koeajolle, jos ei korjaantunut niin menetit 2e. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Koska siihen on tulpat vaihdettu viimeksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Orkkis tulpanhatut lyö läpi?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voisikin vaihtaa uudet tulpat ja johdot, ei tietoa milloin on vaihdettu viimeksi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olisiko nuo ok tulpanjohdot, vai onko parempia ehdotuksia, niin ja mitkä tulpat tuohon moottoriin kuuluu. Koitin googlata, ja annettiin useampiakin vaihtoehtoja.
                                        https://www.nimark.fi/buy/sytytysjoh...ttro_ngk_0508/

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla on ollut Compessa sekä NGK BKUR7ET että BOSCH FR6LTC ja molemmat toiminneet hyvin. Sama tulppa käy 2.3 20V NM/7A koneeseen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ihme juttu. Eilen illalla päivän seisseenä lähti heti käyntiin ja toimi hyvin. Tänä aamuna lähti enää vaivoin käyntiin, eikä sillä ajamaan pysty, ei käy tyhjäkäyntiäkään, sen verran pahasti pätkii.
                                            bensa haisi pakoputkesta. Seisoo aina lämpimässä tallissa. Ei auta muu kun hakea fillarilla ensin uudet tulpat ja sen jälkeen uudet piuhat.
                                            sitten loppuukin mun ideat mikä voisi olla syy.
                                            Voisiko rikkinäinen puola tehdä tuollaista, kylmänä pätkii, mutta jos saa lämpimäksi, niin alkaa pelaamaan?
                                            Siis todennäköisempi vika kuin tulpat tai piuhat?
                                            Viimeksi muokannut Seafire; 21.9.2021, 09:16.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Laitoin uudet tulpat. Ei vaikutusta. Hieman lupaa, mutta ei käynnisty. Bensaa tulee. Seuraavaksi uusi puola, jos edes löytyy sellaista?
                                              Mitä virkaa muuten toimittaa puolan toisesta navasta ohjaamon puolelle menevä johto?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oletko tarkastanut kipinän? Oletko kokeillut antaa huikkaa?
                                                Miten olet todennut, että bensaa tulee?
                                                Monesti kun sanotaan, että bensaa tulee, niin vika on siinä, että bensaa ei tule. Pelkkä letkuliitoksen löysääminen ei kerro sitä tuleeko polttoaine riittävällä paineella. Nykiminen viittaa kyllä sytytyspuolelle.

                                                Tuon ikäisessä tekniikassa ei ole montaakaan hajoavaa osaa. Ensiksi rajaat vian sytytys- tai polttoainepuolelle ja sen jälkeen sinulla on enää muutama mahdollinen vikapaikka.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vika oli niin yksinkertainen kuin murtunut virranjakajan pyörijä...
                                                  Olisihan tuo ensimmäisenä pitänyt tarkistaa, mutta kun on jakaja viispyttyisessä niin ahtaassa paikassa.
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 22.9.2021, 21:12. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X