Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kiitoksia taas kuvista.

    Nyt on selvitelty ja pyöritelty johtoja ja ilmeisesti CAN-BUS on sökö. Tähän nyt viittaisi se että SAFE teksti jää mittaristoon, polttoaine näyttää tyhjää, ODB saa luettua koodit, mutta eihän siellä tietysti mitään ole, VCDS ei saa kiinni olenkaan.

    https://www.scribd.com/document/6692...s-Wiring-A4-b7

    Tuolta yritin hieman tilannetta hahmotella, mutta mistähän sitä varsinaista vikapaikkaa sitten etsisi. Johto varmaan jossain maassa tai poikki?

    Comment


    • Nyt ollaan taas ihmetelty hieman tilannetta.

      VCDS ei saa yhteyttä moduuleihin 01,02 ja 03. Kaikkiin muihin tuntuu ottavan yhteyttä. Voiko syynä olla liitokset mittaristolle? Tuolla ECUN alla on kolme liitintä kabiinin puolelle, jotka käsittääkseni menevät mittaristolle? Erityisesti tämä valkoinen liitin epäilyttää. Kuvassa olevat neljä johtoa ovat selkeästi saaneet kosteutta, mutta estäisivätkö ne sitten käynnistymisen ja VCDS yhteyden moduuleihin?

      https://portal-diagnostov.com/en/202...ring-diagrams/

      Tuon mukaan ORG/BRN ja ORG/BLK olisivat juuri ECU/ABS/TRANS sidonnaisia. Ihmettelen vaan miksei moottori sitten käynnistyisi? Meneekö signaali sekaisin vai palaako se vielä takaisin ECU:lle?
      Attached Files

      Comment


      • Oranssit piuhat pin 14 & 13 ovat väyläkaapeleita. Liittyvät ainakin mittariston, moottorin sekä vaihteiston ohjausyksiköiden keskusteluun keskenään. Josko siis ajonesto estää käynnistymisen.

        Onko liittimien puhdistamisella vaikutusta?

        Comment


        • Tuli sitten ohitettua liittimen klipsun puoleiset johdot ja mittaristo alkoi taas elää. Instruments kanavasta 125 näki että yhteys löytyy ecuun, absiin ja laatikkoon.
          Jännite oli vieläkin ihmeellisen heikko ja kaikki vikapaikat oli oikeastaan johtojen puolelta katseltu, niin palasin sulakeboksin kimppuun. Sieltä löytyikin löysä sulake eli näitä kiinalaisia ohuttakin ohuempia räpsyjä. Varastamalla kunnon sulakkeen muualta, homma lähti viimein rokkaamaan ja Audi taas tulille.

          Kävin jo moponetistä katselemassa kunnon sulakkeita, mutta nehän oli kaikki kiinanpaskaa. Nyt pitänee alkaa laittamaan johtoja nippuun ja miettiä mistä saisi edes kunnon sulakkeita. Ehkä työkalutorille tai IKH:lle tiistaina.

          Comment


          • Hyvä että vika löytyi! Aikamoinen työmaa on ollut tuon auton kanssa :)

            Comment


            • Juu tekniikka on tullut niin tutuksi että ajattelin ostaa nyt toisen B7 autokouluautoksi, kun saan pihaan tilaa :D

              Comment

              Working...
              X