Sen jakopään hammashihnan kunnon saa aika helposti kurkattua siitä suojapellin raosta. Venakopan muovisuoja pois ja sen jälkeen pystyy jos suoraan sitä peltiä raottamaan. Näkee ainakin onko hihna vielä olemassa ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 moottori sammui eikä enää käynnisty
Collapse
X
-
Lisätuhon välttämiseksi en itse tekisi noin. Jos vielä ei ventiilit ole solmussa tai kansi halki, tuo kyllä lisää em. rikkojen mahdollisuutta.
Jos korjaamon lapuissa sanotaan, että paineet on liian alhaalla, on aiheen aloittajalla minusta ihan perusteltu syy vaatia ainakin jotain hyvitystä. Tiedä sitten, miten käräjillä pitää, mutta maallikon voisi olettaa voivan luottaa ammattilaisen sanaan.
Raportoinet vaurioiden laajuudesta, kun ne ovat tiedossa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zikke Näytä viestiKaikin helpoin tapa tsekata onko hihna poikki on laittaa kaveri tai vaikka muija starttaamaan ja öljyntäyttökorkki auki kattoo on yläkerrassa elämää. Nokat ei pyöri jos hihna on poikki.
En tosin muista miten hyvin ko. pannussa näkee nokkia.
Comment
-
Jos hihna katkes ajon aikana, niin kuin yllä luetusta voi ymmärtää, niin kyllä siellä on jo venttiileistä x-määrä solmussa. Toi starttikokeilu ei sieltä mitään riko enään.
Mulla on aikanaan kahdesta "autosta"(ooppeleita)pamahtanu hihna kesken ajon, ja tolleen tein heti ite tienpäällä diagnoosin.
Edit: Jesse on varmaankin oikeassa, ei mutua miten sinne näkee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiLisätuhon välttämiseksi en itse tekisi noin. Jos vielä ei ventiilit ole solmussa tai kansi halki, tuo kyllä lisää em. rikkojen mahdollisuutta.
Jos korjaamon lapuissa sanotaan, että paineet on liian alhaalla, on aiheen aloittajalla minusta ihan perusteltu syy vaatia ainakin jotain hyvitystä. Tiedä sitten, miten käräjillä pitää, mutta maallikon voisi olettaa voivan luottaa ammattilaisen sanaan.
Raportoinet vaurioiden laajuudesta, kun ne ovat tiedossa.
Tottakai raportoin myös tänne että miten kävi, auto menee huomenna illalla pajalle sisään ja torstaina sitä aletaan pajottaan.
Comment
-
-
Tampereen marmori suositteli joulukuussa 2011, kun viimeksi BFB-koneista kiesiäni sinne vein huoltoon, että aika-ajoin koneelle kannattaisi tehdä huuhtelu (forte tms.) juurikin öljysihtien tukkeutumisien takia. Suosittelivat samalla vaihtamaan öljynvaihtovälin 10-15tkm, pois LL-huoltovälistä. Mielestäni asiallista palvelua, johon tuli tartuttua. Tiedä häntä tuon forten vaikutuksista, mutta tuskin siitä haittaakaan on?
Comment
-
Ei hyvältä näytä. Vikalistaa tänään on jo alotettu, huomenna jatkuu.
Yläkerta on aivakin täysin tukossa, ei liiku mihinkään. Jakopään oli lyöny solmuun. Alakertaa katsotaan huomenna.
Uutta (käytettyä) moottoria suosittelivat hankittavan, tulee halvemmaksi.
Onko kellään tiedossa tuttua jolla olisi moottoria tallinperukoilla ?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja apophis Näytä viesti
Comment
-
Kuulosti tänään myös että ahdin olis ehkä vetelemässä viimesiään, niin ei kellään sattuisi olemaan EHJÄÄ vakio ahdinta hyllyssä. Tai tiedossa kuka olis myymässä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viestiTuleeko se korjaamo yhtään vastaan tossa hommassa?
Comment
-
Vieras
Nyt olisi ensisijaisen tärkeää tietää, onko kone leikannut kiinni ja sitä kautta hihnapoikki ja ylökerta solmuun, vai vai hihna mennyt poikki ja sitä kautta yläpään tuho.
Laakereista näkisi onko ollut öljyä vai ei.
Comment
-
No niin ahtimen kuntoa vaille valmis tuomio.
Koneen yläkerta on öljynpaineen puutteen vuoksi leikannun kiinni ja sitä kautta mahdollisesti myös turbo on entinen, kun ei öljy ole päässyt virtaamaan sinnekkään asti. Alakerrassa on vielä hieman elämää, mutta jäljet oli niin pahat, että kyllä senkin entiseksi voi lukea tai ainakin suuren työn saa tehdä jos sen haluaa saada kuntoon. Että kyllä koneesta on entinen tullut.
Oululaiseen hurjaamoon on otettu yhteyttä ja eivät ensiksi meinanneet alkaa millekkään, koska he ovat vain ottaneet vikalistan autosta ja sen perusteella päätelleet että anturi on menossa. Sanoin että lapuissa jotka sain teiltä lukee että mitatuissa öljynpaineet ovat välillä liian alhaiset, siihen he sanoivat että he ovat vain toimineet sen mukaan mitä kone heille ilmoitti. Mutta kun sanoin että otan kuluttajavirastoon yhteyttä ja lähetän sitä kautta papereita teille päin tulemaan, niin entoivat sitten heidän huoltamopäällikön numeron johon soittaa 2 viikon kuluttua kun hän tulee lomalta ja lähteä sitä kautta asiaa selvittämään. Joten toivoa ei ole vielä menetetty..
Nyt vielä odotellaan anhtimen tuomio kunnosta. Toki eihän se haittais jos senkin laittaisi samaan syssyyn uuden.
Comment
-
Mitään muuta virhettä ei nähdäkseni ole korjaamon puolesta tapahtunut kuin se, jos ovat sanoneet että ajele vaan. Jos paperilla lukee, että öljynpaineet ovat alhaiset ja autossa on punainen öljykannu vilkkunut mittaristossa on kyllä mielestäni nyt turha syytellä korjaamoa saatika yrittää saada johonkin vastuuseen. Näkökantoja on varmaan useita, mutta tämä on minun eli asiasta täysin ulkopuolisen näkemys.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maneesi Näytä viestiOma mielipiteeni on kyllä se jotta JOS punainen öljykannu olisi mun koetaulussa loistanut, en olisi ajanut autolla metriäkään ennen homman tutkimista... Mutta mutta nää on vain mun höpötyksiä.
Jos auto ois viety hinausautolla sinne Oululaiseen korjaamoon ja sieltä annettu ajaa pois niin sitten ois ehkä jotain aihetta syyttää korjaamoa, mun mielestä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kuukasjarvi Näytä viesti...sen jälkeen valo alkoi vilkkumaan heti kun lähsin liikenteeseen ja ajoin sitten Oulussa erääseen huoltamoon ja he lukivat vikalistan, eikä siltä löytynyt yhtään mitään!!??
Comment
Comment