Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.6 nykii koko ajan joka vaihteella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.6 nykii koko ajan joka vaihteella

    Vastaavan auton nykimis topicceja löyty haulla aika liuta. Kattelin läpi kaikki mutta en löytäny ihan vastaavaa vikaa. Toki vika voi olla samaki mikä jossain aiemmissa.

    Joka tapauksessa auto alkanut nykimään. Nykii riippumatta vauhdista tai vaihteesta. Tyhjäkäynti vaikuttaa ihan normaalilta.

    Voisko vika olla tulpanjohdoissa?Virranjakajassa tai virranjakajankannessa?Muualla?
    Viimeksi muokannut kkatajainen; 9.6.2012, 17:05.

  • #2
    Erittäin olennainen tieto puuttuu ja vikakin luultavammin löytyy siintä "osasta". Mikä kone siinä on?

    Comment


    • #3
      Jahas se jäänyt tuolta pois. Kyse 1.6 moottorista.

      Olikohan tämmösestä kellään kokemusta?
      Viimeksi muokannut kkatajainen; 12.6.2012, 18:27.

      Comment


      • #4
        Samaa vikaa

        Minulla on juurikin samanlainen audi (A4 B5 2000, 1.6 bensa) ja sama ongelma on ilmennyt. Että hetken aikaa saa startata että lähtee käyntiin ja kun lähtee käyntiin niin tehot ovat hukassa ja 1-2 sekunnin välein nykii ihan joka vaihteella. Tämän hetkiset huiput ovat 120km/h kun oikein rankaisee ja vielä alamäessä. Käytin alavuden käyttöautolla vikakoodien luennassa eikä sieltäkään oikein selvinnyt mitään tiettyä mistä vika voisi johtua. Ison liudan näytti antureita joidenka kaikkien signaali oli pätkivä, mutta missään ei kokonaan poikki. Autoon on tehty juuri jakopään remppa, öljyt ja suodattimet vaihdettu, bensapumppu vaihdettu, akku vaihdettu ja sen semmoista. Että jos jollakin olisi tosin jotain aavistusta mistä voisi johtua niin olisin kiitollinen kaikesta tiedosta!

        Comment


        • #5
          Tulpanjohdot lyö läpi, kokeile ottaa tulpanjohtojen päältä metallieristeet pois. Omassa a4:ssa oli samaa vikaa joka korjaantui eristeiden poistolla. Toinen vaihtoehto kampiakselin asentotunnistin.

          Comment


          • #6
            Joo sama vika täällä myös. Lamda, ilmamassa mittari, kampiakselin asentotunnistin, tulpat ja johdot vaihdettu. Tänään tarkastan evap venttiilin ja mittaan ohmit suuttimista.
            Katsotaan saako noista mitään aikaiseksi.

            Comment


            • #7
              Evappi on ok 25 ohm, vaikka ei tuo tikitä ja suuttimet oli tasaiset. No vika kuitenkin löytyi väärin päin asennetusta bensansuodattimesta,ei nyi enään eikä anna vikakoodia 00537. Tuli aina vikakoodi kun alkoi nykimään.

              Sen verran aiempaa tietoa kun auto tuli mulle n.2 vko sitten, kävi ainoastaan kahdella sylinterillä. Tuolloin oli koko ajan lambda vika päällä, 2 tulpanjohtoa oli poikki ja johan alkoi käymään. Vaihdoin vielä puolan kun kävi vielä välillä huonosti varsinkin kylmänä,lambda vika hävisi mutta tuli takaisin kun alkoi nykimään(mutta ei pysyvä,uusi käynnistys poisti)alussa ratkaisu.
              En tiedä oliko noista antureiden vaihdosta mitään apua kun vaihdettu ennen minulle tuloa. Myös nuo vanhat tulpanjohdot oli vaihdettu alle vuosi sitten, nopeasti hajoo. Yleismittarilla näkee johtojen kunnon(ohm) vielä kun taivuttelee niitä välillä saattaa olla kontakti ja välillä ei.

              Se tuli myös huomattua että antaa vikakoodin 00516 (kaasuläppään viittaa) jos joutuu hieman pidempään starttaamaan.

              Jospa tuosta nyt jotain selvää saa ja jos vielä on apuja jollekkin.

              Comment


              • #8
                Jatketaan tätä, kun potilaana A3 1.6 -01.
                Nykäisee muutaman terävän kerran kierroslukualueella 2000-3000 rpm. Moottorin lämmettyä ehkä hieman useammin kuin kylmänä.
                Vikakoodit luettu ja niistä ei löytynyt mitään.
                Auto lähtee hyvin käymään kaikissa lämpötiloissa eikä tyhjäkäynti seilaa.
                Kun oli nolla keliä ja satoi yhtenään vaiva tuntui olevan hieman pahempi, toisin kuin nyt kuivassa pakkaskelissä, mutta tämä tällaista pers'tuntumaa.
                Onko vaan lähdettävä vaihtamaan urakalla tulpat, johdot, jakajan kansi, puola, moottorin lämpöanturi... vai löytyisikö jokin -tyyppivika-?

                Comment


                  #9
                  1.6 8V AUDI A4 B5 ADP nykii vika löyty!

                  Jahas, ei oikein tiedä enään mistä lähtee etenemään kun toi A4 B5 1.6 8V ADP vm.-97 180tkm kone nykii.
                  Kylmänä nykii vähemmän kuin lämpöisenä. Nykiminen etenkin kierrosalueella 3000-5500rpm eli kun kiihdyttää. Paikallaan kaasuttaessa ei pätkimistä huomaa, vain vedossa. Lähtee käyntiin hyvin mutta satunnaisesti kerran pari viikossa tipauttelee kierrokset melkein nollille,eli tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin kylmällä koneella. Muutenkin tehot tuntuu olevan kateissa kun vertaa 1.6 8v AHL koneeseen jolla on ajettu jo 300tkm. Perusjuttuja on tsekattu eli :

                  - bensansuodatin vaihdettu
                  - ilmansuodatin vaihdettu
                  - jakopään remmi ym. hilut vaihdettu ja ajoitus on kohdillaan
                  - tulpat vaihdettu
                  - tulpanjohdot vaihdettu
                  - pyörijä vaihdettu
                  - virranjakajan kansi vaihdettu
                  - kokeiltu toisella sytytyspuolalla ja vahvistimella, ei muutosta
                  - ilmamäärämittari vaihdettu uuteen
                  - kokeiltu ottaa ilmamäärämittarin piuha irti, ei muutosta
                  - irroittettu alipaineletkut tarkistusta varten ja laitettu takaisin, ehjät olivat.
                  - koneen tukikumeja uusittu kun oli löysiä
                  - lämpötila-anturi vaihdettu
                  - vaihdettu Evap venttiili, ei vaikutusta
                  - vikakoodeja ei ole yleismallin lukijalla

                  ei toi nykiminen ajoa haittaa kun vuoden jo nykinyt mutta aina parempi jos toimisi oikein.
                  Mistäs kautta lähtis jatkamaan vianhakua?
                  - bensapumppu, (en oikein usko näillä kilometreillä) ?
                  - suuttimien testaus, puhdistusaine ?
                  - merkkiliikkeen vikatesteri ?
                  - joku anturi, mikä ?
                  - onko näissä bensanpaineen säädintä ?
                  - kaasuläppä (tämä on vaijerikaasullinen)
                  - joku muu, mikä ?Ideoita ?
                  Viimeksi muokannut Coupevesqu; 5.7.2015, 21:22. Perustelu: lisätty vaihdettuja osia

                  Comment


                  • #10
                    Vaihat seuraavaksi sen bensatankin korkin. Niin ja uuteen ja merkkiosaan. Osaa olla, että nykimiset on siinä. Itsellä auttoi samantien.

                    Comment


                      #11
                      Joo, kokeilin ajaa ilman bensakorkkia ja ei muuttunut tilanne miksikään.
                      Onko tuo jo niin fiksu että antaa vikakoodia kaasuläpästä jos se on viallinen ? Vaijerikaasullinen siis tämä vehje.Mites viallisista suuttimista tai lambda-anturista, tuleeko vikakoodia ? Päästöt on kuitenkin olleet hyvät katsastuksessa.

                      Comment


                        #12
                        Päivitetääs tätäkin, vaihdettu myös bensapumppu uuteen, eipä vaikuttanut mitään. Vikakoodeja ei ollut kuin hall anturista joka taitaa tulla aina kun kone ei käy ? Päästölapusta katsastusmies tulkitsi että käy laihalla, päästöt oli sallituissa rajoissa. Noh, nyt on toinen elintenluovuttaja-auto pihassa joka ei nykinyt yhtään ajossa eli kun tuosta vaihtaa uudet palikat ni jossain vaiheessa on vian pakko löytyä :-)

                        Comment


                          #13
                          no niin, vaihdoin vielä ehjää käytettyä osaa kaasuläppäkotelon, lambda-anturin, suuttimet eikä muutosta tapahtunut.
                          Tietysti melkein viimeinen mahdollinen osa tuotti oikean lopputuloksen : virranjakajan vaihto lopetti nykimisen. Vika lienee ollut siis Hall-anturissa. Ei ole toi kone koskaan käynyt noin nätisti minun aikana ja kadonneet tehotkin löytyivät.Vikakoodia tulee edelleen hall-anturista nollauksen jälkeenkin eli se taitaa todella tulla näissä aina kun kone on sammuksissa.
                          Vikaoireet siis tässä tapauksessa oli : tehoton moottori,kone "naputti" välillä ja nyki 2500-5000rpm välillä kun kiihdytti.

                          Työvoitto :-)

                          Comment


                          • #14
                            B5 1.6 nykii

                            2000 vuosimallin b5 1.6 arm koneella nykii/pätkii aina kun kierrokset nousee 5000rpm. Ilmeisesti rajoitin ottaa vastaan. Ei ole merkitystä onko kone kylmä vai lämmin. Myös täyskaasulla kiihdytyksissä kone tuntuisi nykivän vähäsen. Tulpat on juuri vaihdettu, mutta mistäs tuo vois johtua?

                            Edit. Tässä siis ARM moottori, kun aikaisemmin puhetta vain adpstä...

                            http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=9423 Tuossa aika samanlaiset oireet. Käytin kuitenkin auton jakopäähuollossa n. 500km sitten joten eikö tuo ajoitus olisi siellä kuitenkin tarkastettu kun hihna on vaihdettu? Tällöin tuo ykk-anturi voisi hyvinkin olla viallinen, mutta tarvitsee nyt ensin käydä vikakoodit lukemassa. Niistähän ilmeisesti pitäisi selvitä tuon anturin toiminta?
                            Viimeksi muokannut Krat; 19.4.2017, 22:45.

                            Comment


                            • #15
                              Vastailenpas itselleni tässä samoin. Antoi vikakoodin 00515 Camshaft Position (Hall) Sensor.

                              Tuo varmaankin täytyisi vaihtaa. Osakin löytyisi esim. motonetistä 79.90e, mutta mistään en löydä sellaista kuvaa mistä näkisi missä se tuossa ARM koneessa sijaitsee koko anturi?

                              Korjaamolta kyselin hintaa vaihdolle niin 200e pintaan olivat. Jos tuo ei ihan mahdoton homma ole niin sehän tietysti varmaan onnistuisi itsekkin vaihtaa.

                              Comment


                                #16
                                Nokka-akselin hihnapyörän takana sijaitsee.

                                Comment


                                • #17
                                  A4 vm.2000 ARM B5 mikä on suuttimien vastus, onko ilman lämpötilalla vaikutusta arvoihin.Ja kertooko pelkät ohmit suuttimien kunnosta,voiko siltikin valskata läpi.Ps.pieni paniikki,kaikki mahollinen vaihettu mutta silti savuttaaa

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei ole lämpötilalla vaikutusta ja ei kerro kuntoa.

                                    Minkä väristä savua se savuttaa ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Savutus on vaaleaa/harmaata,hajusta ei saa selvää eli ei haise öljylle eikä jäähdytysnesteelle (kumpaakaan ei katoa)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X