Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymys paineensäädöistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kysymys paineensäädöistä

    kun on kyse esim. tietokoneohjatusta ruiskukoneesta, meneekö bensakartat sekaisin säädettävän/progressiivisen bensanpaineensäätimen asennuksen jälkeen? entä, jos asennetaan tietokoneboxi, joka ohjaa hukkaportin toimintaa? voiko turbossa, jossa on ´kiinteä hukkaportti, ohjata ahtopainetta esim. apexin avulla?

    #2
    Motronicin kanssa pitää olla ko. bensanpaineisiin ja ko. suuttimiin tehty softa. Pelkällä paineen ronkkimisella et saa muuta kuin sanomista aikaan.
    Ja mitä tekemistä bensanpaineilla ja ahtopaineensäätöboksilla on toistensa kanssa?
    Ja kyllä se "kiinteäkin" hukkaportti tarvitsee painetiedon auetakseen, ja sitähän "tietokoneboxit" katkoo.

    Comment


    • #3
      ajattelin vain kysy, miten moottorinohjain käyttäytyy, kun noihin paineisiin vaikutetaan "ulkoisesti".

      Comment


        #4
        Jos hukkaportia ja sitäkautta ahtopaineita ohjataan esim. Apexilla niin Motronic heittää turvaohjelman päälle kun ylitetään kartalle määritetty suurin sallittu paine. Eli Motronicia täytyy joka tapauksessa ohjelmoida uusiksi (tai vaihtaa ohjelmoitavaan ruiskuun) jos voimaa halutaan lisää, tehtiin se sitten millä tahansa keinoin. Ja tietysti bensan määrät pitää myös sovittaa suurempiin paineisiin, kuten myös kipinä.

        Oli hukkaportti sitten erillinen tai ahtimen sisäinen niin kyllä sitä ulkoisesti ohjataan, eli ohjauksen voi tehdä esim. apexilla tai vaikka säädettävällä bensanpaineregulaattorilla.

        Comment


          #5
          Miten tuon Motronicin, esim. 3B ( 447 907 404 AA ) ohjelmointi tapahtuu?

          Pitääkö tuo eeprommi kaivaa erikseen irti, tyhjentää ja kirjoittaa uudestaan, vai onnistuuko päällekirjoitus. Tarviiko erillisen esim. sarjaporttiin liitettävän mokkulan, vai onko tuossa
          piirilevyssä tuki suoralle yhteydenpidolle? Onko tuossa pariteettitarkistusta?

          Kolusin nettiä jonkun aikaa, mutta tietoa ei oikein pilvin pimein ole.

          Comment


            #6
            Vaatii prommin irrotuksen ja prommerin käyttöä sekä tyhjän lutikan.

            Itse tiedän tasan yhden viripajojen ulkopuolisen joka noita softia osaa käpistelllä ja vierestä seuranneena olen oppinut pitämään näppini erossa. Eli vaatii varsin paljon tietoa siitä missä kohtaa softaa mikäkin hexa tarkoittaa mitäkin ja siihen päälle pitää osata laskea myöc softan checksum kohalleen... Valmistan käpistelyohjelmaa en tiedä olevan.

            Comment


              #7
              Joo tuota checksummia vähän arvelin että semmoinen on. Lutikassa on tarra päällä, onkohan tuo niitä vanhoja eprommeja joissa on luukku uv-valotusta varten? En rohkene repäistä tarraa päältä pois.

              Comment


                #8
                Kyllä se tarra on juurikin sen takia ettei prommi tyhjene ajan saatossa, ei se normaali oloissa aivan hetkessä tyhjene mutta pikkuhiljaa kuitenkin.

                Comment


                • #9
                  Motronicin checksumin laskentaan liittyen. Mulla oli tämä linkki bookmarkeissani. http://www.andywhittaker.com/Audi/ecu/index.html

                  Comment

                  Working...
                  X