Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 kytkiremppaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 kytkiremppaa?

    Emännyyden Audissa taitaa olla kytkin tulossa tiensä päähän. Ajettu on nyt 145000 ja siitä asti, kun se on meillä ollut (viimeiset reilu 50tkm), on kytkin ollut vähän oudon tuntuinen. Nyt se alkaa jo välillä haiskahtaa eli luistanee jo jonkin verran. Ei vielä niin paljoa, että saisi pitävällä alustalla kaasulla luistamaan, mutta kuitenkin olisi ehkä aiheellista laittaa kuntoon.

    Pyytelin tuossa tarjouksia paikallisilta korjaamoilta ja merkkiliike ehti ekana. Selailin tarjousta läpi ja silmiin pisti vauhtipyörän vaihto. Pelkkä osa maksaa yli 800€!! Lieneeköhän tuota aiheellista vaihtaa - on se ainakin pirun kallis...

    Olihan ne kytkimen osat muutenkin aika arvokkaat, kun niilläkin oli hintaa yli 300€ ja mätänetistä kytkinpaketin saa hintaan 179€.

    #2
    Autosi sen verran vanha että kysy osia muualta, esim. speed-autoteilelta, ja viet pienempään korjamoon.
    Perus 2.0 koneen kytkinvaihto ei ole mikään rakettitiedettä :) !!

    EDIT: Tepolta 1.8T setti 725, luulen että 2.0:n olisi halvempi.
    Viimeksi muokannut Killeri; 6.3.2012, 14:59. Perustelu: lisäys

    Comment


      #3
      Kaksoismassa pyörän kanssa (joka etuvetoisessakin on) on se ongelma, että niitä on vittumainen puhdistaa jämistä. Sen takia Marmorin hinta on tuo mitä on. Tarvikkeena ei välttämättä ole vauhtis edes kovin paljoa halvempi.

      Comment


        #4
        Forssilta (tallinna) kysyin tarjousta niin siinä oli Sachsin vauhtis 1.8T AVJ:hin hintaan vähän yli 400€.

        Comment


          #5
          Ei sitä vp:tä tarvitse vaihtaa, jos siinä ei ole mitään vikaa.

          Comment


          • #6
            Pienemmiltäkin kyselin. Iso huolto muutamilla lisätöillä ja tuo kytkinremppa vauhtipyörineen oli marmorilla n 2500€. Autoasi-korjaamolla samansisältöinen homma n 1600€. Toisella pajalla ilman vauhtipyörää 1150€.

            Ei tarvitse edes harkita vievänsä marmorille :-)

            Comment


            • #7
              Kaksoismassa vs kiinteä vauhtipyörä.

              Moro. Onko käyttäjän kokemuksia,jos quattron kytkinrempassa vaihdetaan kaksoismassavauhtipyörä kiinteään?? Melu,käyttömukavuus jne.?
              Auto on A4 1.9 TDI Quattro. Kampiakselin nokassa on mielestäni värinänvaimennin olemassa,estämässä ainakin akselin katkeamisen,
              mutta lisää meteliä ei autoon kaivata,eikä kengurulähtöjä valoista.

              Comment


                #8
                Käyttömukavuus ja liikkeellelähtö ihan normal. Ainut on, että pientä jurinaa tulee alakierroksille, mikä ei kyllä itseäni ainakaan häiritse.

                Comment


                  #9
                  Tuokin alakierroksien jurina voidaan eliminoida sillä, ettei vedätä sillä nelosvaihteella sitä 30 km/h... Enkä nyt tarkoita että Jarmo vedättäs. :) Paljon on kumminkin niitä kuskeja jotka sitä harrastaa, itse en sitä harrasta :)

                  Comment


                  • #10
                    Meneekös mulla kykän pääsylinteri vaihtoon, kun yön yli seisottuaan poljin jää lattiaan eikä vaihde mee silmään?

                    Vähän aikaa kun poljinta polkee, niin vaihteen saa päälle, tosin lähes väkisin. Auto nytkähtää vaihdetta vaihtaessa eteenpäin, pakilla taaksepäin.
                    Vähän aikaa kun ajelee niin alkaa poljin nousta puoleen väliin ja siitä ponnahtaa hetken päästä ylös. Lopulta nöyrtyy lähes normaaliksi ja loppupäivän toimii. Nesteitä ei katoa.

                    Mahtaako selittyä pääsylinterin ohivuodolla vai onko jollain muulla ollut vastaavaa?

                    Comment


                    • #11
                      Vastaanpa itselleni, että pääsylinterin vaihdolla ongelma korjaantui.

                      Comment


                        #12
                        Nyt täytyy viisaammilta pyytää neuvoja, ennenkuin ryhtyy vaihdelaatikkoa irroittamaan!

                        Eli kyseessä vuoden 2001 ja alle 300tkm ajettu A4 B6 1.9TDI, manuaali askilla.
                        Auto on seissyt jo jonkin aikaa kunnes tuli projektikuntoisena taloon.

                        Ongelma on että moottorin käydessä autossa ei mene vaihteet sisään lainkaan, paitsi moottoria rajusti kierrättäen. Isommat vaihteet menee silloinkin helpommin, kuin pienemmät. Auton ollessa sammuksissa vaihteet toimivat normaalisti. Kytkin toimii ainoastaan silloin normaalisti, kun laittaa vaihteen päälle ja käynnistää auton kytkin pohjassa. Auto ei yritä lähteä etenemään, muuta kuin kytkintä nostaessa reilusti ylös, niinkuin audeissa tapana on.

                        Uuden työsylinterin ja pääsylinterin vaihdolla ei ollut vaikutusta ongelmaan. Ilmaus myös tehty perusteellisesti.
                        Silti polkimen liikeradan alussa aavistuksen tyhjää, ennenkuin alkaa vastustamaan. Onko tämä normaalia?

                        Itse rupean epäilemään, että vika on kaksoismassakytkimessä?
                        Viimeksi muokannut Killeri; 7.5.2023, 20:31. Perustelu: Auton tiedot viestiin.

                        Comment


                        • #13
                          Onkohan kytkin menossa kun kylmänä kytkin saattaa joissain tilanteissa nypyttää luistattaessa? Tämä esiintyy toisinaan risteyksissä, joissa joutuu esim. kakkosella hieman kytkimellä luistattamaan kun ykkönen on liian pieni ja kakkonen suoriltaan liian iso vaihde? Muunlaista oireilua ei ole havaittavissa. Mittarissa vaivaiset 350tkm.

                          -b6 1.9 tdi

                          Comment


                          • #14
                            Tuossa muutamana kertana huomasin saman nypytyksen jo ykkösellä liikkeelle lähtiessä kylmällä koneella. Mutta nyt taas useampaan päivään ei ole mitään oireita ollut. Osaako joku heittää mitään ajatusta aiheeseen? Jostain olin lukevinani, että kitkapinnoilla voi olla epäpuhtauksia ja kunnon kytkimen "poltto" voisi auttaa? Eikö jos kytkin on menossa, luulisi että luistaa tai nypyttää olipa sitten kylmä tai lämmin kone?

                            Comment


                              #15
                              Onko keltäkään menny kytkimestä pääsylinteri rikki? Iteltä vaikuttas siltä että meni, vaihdoin vaihdetta 2 -> 3:lle ja poljin lopsahti pohjaan, eikä vaihde menny päälle, kun sain vaihteen päälle raakana, veto säily ennallaan, nyt on työsylinteri-irti, ja vaikuttas olevan ehjä, niin vika viittaisi pääsylinteriin, mutta sen sijainti näkyy olevan melko vee mäisessä paikassa, auto on tuo A4 B6 1.8Tg

                              Pienen jumpan jälkeen lähti pääsylinteri-irti,
                              https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2012.55.12.jpg
                              Pitäiskö toi irrallaan oleva kumi ja rengas olla tuossa männässä kiinni?

                              Nyt on paikallaan, uusi pääsylinteri ja työsylinteri, kytkintä olen nyt ilmannu
                              , nestettä olen valuttanu läpi, ja imeny työsylinterin ilmausruuvista, ja olen työntäny nestettä väärään suuntaan, ei vaan lähde toimiaan, onko kellään mitään vinkkiä?
                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.7.2014, 21:38. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos joku ei ole vastannut välissä.

                              Comment


                                #16
                                Hieman päivitystä remonttiin, kaverin kanssa otettiin laatikko pois, ja vikakin lopulta löytyi.
                                https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2017.43.47.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  Kaverilla on kytkimen vaihto edessä 270tkm ajettuun a4 b6 1.8t vm. 2003 etuvetoon. Ebaysta tuli löydettyä kohtuu hintainen Valeon sarja, mutta sitä markkinoidaan quattroon? Käykö quattron ja etuvedon kytkimet ristiin eli onko niissä eroavaisuuksia. Uskoakseni ei ole, mutta ei ole tullut audiin kytkimiä vaihdettua niin haluan vielä varmistaa asian.

                                  Myös jos kommentteja/mielipiteitä tästä kytkimestä on niin ottaisin vastaan mielelläni :) Myös jos on ehdottaa parempaa kiinteä vauhtipyörällistä kytkinpakettia samaan hintaluokkaan niin ehdotuksia kuunnellaan.
                                  http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-1-...00a7f#shpCntId

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kun tuon ilmoituksen compatibility kenttään tarjoaa pelkkää etuvetoa, saa vastauksen:

                                    This item does not fit Audi A4 2003 8E5, B6 [2000-2004] Estate 1.8 T.
                                    tai
                                    This item does not fit Audi A4 2003 8E2, B6 [2000-2004] Saloon 1.8 T

                                    Comment


                                    • #19
                                      Löyty ihan etuvetoon markkinoitu versio samasta kytkimestä...
                                      http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-1-...item53f16c463f

                                      Mutta ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn onko kytkimissä oikeasti eroja quattron ja etuvedon välillä?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei ainakaan Valeon katalogin mukaan. Joka löytyi ihan googlaamalla netistä. Ei ole nyt kuitenkaan linkkiä laittaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itse yritin myös valeon katalogia löytää mut ei sattunut silmään. Yllä olevan linkin kytkin on nyt kuitenkin tilattu. Katsotaan mitä sieltä tulee :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Mikä vauhtipyörä ja kytkin on A4 b6 1.8tQ audissa vakiona?

                                            Eli olen hommaamassa uutta kytkinsettiä kyseiseen audiin ja kiinnostaisi tietää mikä kytkin siihen sopii suoraan, mielellään vahvistettu. Täristää paikallaan, luistaa ja liikkeelle lähdettäessä nykii saatanasti, eli vikana luultavammin kytkin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos vahvempaa haluaa: http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=64

                                              Muutoi uutta vakiota vaan tilalle.

                                              Comment


                                                #24
                                                Nostetaan hieman aihetta, kun menee läheltä. Vauhtipyörä hajosi ja pitäisi uuttaa hommata. Mietin mitä eroa on 06B105266A (BFB) ja 06B105266B (BEX) vauhtipyörällä? Onkohan mitään muuta eroa kuin paino?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tässäpä ajattelin laittaa kytkinpuolen uusiksi omasta B7 1.8TQ, jotenka oon tässä kahdenvaiheilla että kiinteä vauhtipyörä vai originaali kaksoismassa?
                                                  Kytkinkauppa .fistä sain tarjouksen kytkinpaketista (LuK) sis. Kaksoismassan (Sachs) = 689€.
                                                  Speedillä oli tietty tuolla kiinteällä pyörällä olevaa pakettia suunnilleen samaan hintaan, vaan lähinnä mietityttää tuo kiinteän vp:n tärinä?
                                                  Autossa on stage1 Celticin lastu (~200hp/300nm) ja tuskin tulen lisää virittämään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kytkimen + kaksoismassavauhtipyörän vaihto alkais olemaan ajankohtainen. Törmäsin Ebayssä mielenkiintoiseen ja varteenotettavaan settiin jota en tiennyt olevankaan, eli kytkinsetti jossa kiinteä vauhtis mukana ?

                                                    Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä setistä ? Hinta houkuttelisi kokeilemaan

                                                    Käykö mun autoon ? 1.8T Q (BFB) ja laatikko näyttäis olevan mallia GJW


                                                    https://www.ebay.de/itm/Kupplungssat...0AAOSwrWVbEqkV

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      A4 B6 1.9TDI AVB etuveto manuaali kyseessä.
                                                      Tänään hetken ajon jälkeen huomasin tärinää kytkinpolkimes kun poljin painettuna.
                                                      Ajoin sivuun ja jäin kuulostelemaan, kytkinpolkimessa tuntee nakutusta/kolinaa ja samalla konehuoneen puolelta tai pikemminkin itse kytkimestä kuuluu kolinaa.
                                                      Polkimen ku nostaa ylös ni ääni häviää.
                                                      Oma vahva veikkaus on et painelaakeri menossa?
                                                      Mielenkiintoseks asian tekee se että moottorin kun käynnistää uudestaan niin kaikki toimii normaalisti. Joko ensimmäiseen risteykseen pääsee ajamaan tai monta kymmentä kilometria ilman ongelmia kunnes yhtäkkiä taas alkaa ongelma.
                                                      Mitä porukka täällä veikkaa?
                                                      Onko järkeä uusia pelkkä painelaakeri kun hyvän merkkisen saa alta 50€ haarukan kanssa, kun taas kytkinpaketti massapyörällä on lähemmäs 700€
                                                      Kytkin itse toimii normaalisti, ei luista eikä oireile, ainoa oire on tuo kolina.
                                                      Onko myös antaa osanumeroa siihen kytkimen kohdistus työkaluun?

                                                      Partslinkistä tutkein lisää niin tässä kyseisessä koneessa ei ole kaksoismassa???
                                                      Vastaus omaan kysymykseen niin on tässä, oli vaan kampiakselin kuvassa
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 7.5.2023, 20:24. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X