Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8TQ -04 kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8TQ -04 kytkin

    Onko kenelläkään tietoa, onko A4 1.8TQ -04 163hv versiossa sama kytkin kuin 190hv versiossa?190hv version kytkin on kuulemma kestävämpi. Molemmissahan on sama? 6v laatikko.

    Kiinnostaisi tietää että kuinka hyvin autoni kytkin kestää virityksen tuomaa lisävääntöä. Edellisessä A4 1.8T -03, autossani, kytkin alkoi luistamaan jo pelkän lastuvirityksen jälkeen (Revo 195hv 307Nm). Nykyisessä autossani on APR:n softa ja tarkoitus olisi vaihtaa myös suuttimet myöhemmin.

    #2
    Nykyistä autoa ostaessani sain sen käsityksen että 163hv ja 190hv versioissa on eroa kytkimessä ja sen lisäksi myös moottorissa on muitakin eroja kuin elektroniikassa..eli siis aavistuksen vahvempaa palikkaa löytyy 190hv versiossa.

    Tosin tiedot sain myyjältä..joten pienellä varauksella voi suhtautua..vaikka Audi-liikkeen Audi-myyjä olikin.

    Kytkimeen palatakseni vielä..

    Olen kanssa kuullut juttuja siitä että lastutetuissa 163hv versioissa olisi ollut yllättävänkin helposti kytkinprobleemaa..siitäkin voisi ehkä päätellä että noiden kahden eri version kytkimissä on eroja.
    Tuntuisi nimittäin oudolta että noin 200 heppaiseksi lastutetussa ei kestäisi vaivatta sama kytkin joka kestää 190heppaisessa.

    Comment


      #3
      No, eri koneitahan nuo ovat, mutta ainakin 150 bhp poikittaiskoneissa ei liene ongelmia 150->n.200 bhp kanssakaan vakiotavaralla, ks. esim

      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ghlight=#11789

      Comment


        #4
        Siis lähinnä minua kiinnostaisi tieto siitä että onko -04 6v quattro-mallin kytkin vahvempi kuin -03 5v etuvetoisen?...ainakin ovat eri osanumeroilla.

        Comment


          #5
          Käsittääkseni noissa uudemmissa 1.8T:ssä ei ole ollut suuria ongelmia kytkimen pidon kanssa vaan sen, että siellä on kaksoismassavauhtipyörä, joka ei tykkää suurista väännöistä.

          Comment


            #6
            A4:ssa vanhemman mallin kytkin on vahvempi. Eli lastutetuissa (+suuttimet vaihdettu) autoissa kytkin luistaa ja tästä pääsee laittamalla vanhemman kytkimen. Oliskohan tuo kytkin vaihtunut -03 malliin? Ei ole oikein tuo A4:n mun alaa.

            Comment


              #7
              Mites sitten mahtaa olla tuon 140Kw kytkimen kanssa?

              Kuinka paljon mahtaa kestää lisätehoa vai onko parempi samantien varautua myös kytkinhommiin jos tulee innostuttua tuohon omaan joku maltillinen 20-30hv:n tehonlisäys hankittua.

              Kokemuksia/näkemyksiä?

              Comment

              Working...
              X