Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T quattro kytkin vaihtoehtoja....

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T quattro kytkin vaihtoehtoja....

    Eli, yleisesti ottaen monilla automerkeillä saa paremman kytkimen kun ottaa jostain dieselversiosta joka menee heittämällä paikalleen, löytyykö kyseiseen audiin jonkun dieselin kytkin joka menee heittämällä, ja onko siinä eroa väännön keston suhteen?

    Tarkoitus on saada vähän lisää pitovoimaa edullisemmin kuin kisakytkin.

    EDIT:

    Einakin motonetin kytkinten hinnoissa on eroja:
    A4 1,6 --?96? (Ø210mm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1731 160.45
    A4 1,8 (myös Turbo/Quattro). . . . . . . . . . . . . . . . 84-1732 162.13
    A4 1,9TDi-66kW. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1733 199.00
    A4 1,9TDi-81kW (myös Quattro). . . . . . . . . . . . . . . 84-1728 178.50

  • #2
    Tutkipa vaikka mitä ETKA kertoo, eli mahdollisesti minkä muun koneen jatkeena noita on käytetty ja sopiiko edes.

    Comment


    • #3
      Pitää vissiin sitten hommata kyseinen ohjelmisto.

      Comment


      • #4
        Voi olla vauhtipyörä varsin erilainen joten suhtaudun varauksella. Tavallisesti nämä ns helpot päivitykset on jo keksitty jos niitä on!

        Comment


        • #5
          Tähän jos samaan syssyyn kysyisi että mitenkäs tuollaisen 1.8T quattron kytkimen vaihto, onko simppeli muutaman tunnin homma, vai pitääkö varata koko viikonloppu?

          Lähteekö esim laatikko helposti irti, eli mahtuuko sovinnolla tulemaan pois?

          Jotka ovat itse vaihtaneet niin vinkkejä otetaan vastaan, ensimmäistä kertaa en tosiaankaan ole kytkintä vaihtamassa, mutta nelivetoiseen, ja audiin ensimmäistä kertaa kuitenkin.

          EDIT:

          Kuitenkin kohta joku kysyy että mikä kytkin nyt sitten tulee, niin ATP:n jousitettu kupari, lupaavat hyvää tehon ja väännönkestoa suhteessa hintaan.

          Comment


          • #6
            Tuli tässä mieleen että kuitenkin kun löytyy vehkeitä millä tehdä, niin mitenkäs ihan sovittamalla jonkun paremman vehkeen kytkin, esim. S4 2.7tt tuo kytkinhän kestää jo melkoisesti väntöä.

            Minkä kokoinen (halkaisija) on tu 2.7tt kytkin?
            Eli onko toivoakaan sovittaa SOVITTAMALLA tuohon 1.8T vauhtipyörälle, samoin asetelma, saako pultit vielä kiinni....

            toisinsanoen, onko millainen kokoero noilla vauhtipyörillä?

            Sitten, onko kytkimen painimilla yms. eroa, että saisi vielä sen levyn irtoamaan siitä vauhtipyörästä... (ainakaan työ ja pääsylinterissä ei pitäisi olla eroa...)

            Spekulointia, teen hommasta kunnollisen kuvauksen kuvien kera, jos tämmöinen yhdisteleminen vaan onnistuu.

            EDIT:

            Muitaako kukaan minkä hintainen on S4:n (2.7tt) kytkinpaketti) Olisi tiedossa yksi hintaan 335?, onko kova, vai kilpailukykyinen hinta.

            Kun ei voi paikalliselle audimyyjällekkään soittaa näin viikonloppuna...

            Comment


            • #7
              Minä voin mittailla noita kytkimen osia. Levyn halkaisija on muistaakseni 240 mm.

              Minulla olisi käytetty asetelma/levy jouten...

              Comment


              • #8
                Hieno homma, musitaakseni 1.8T quattrossa on myös 240mm levy, tai jokatapauksessa jos on sama kuin 1.8 vaparissa, niin se on 228mm, eli eroa ei olisi kuin 12mm, joka ei ole paljon loppupeleissä.

                Jos vielä kytkinakselin halkaisia ja spoorit on samat niin hommahan onnistuu.

                Comment


                • #9
                  Jaahas, elikkä nyt tuli selväksi että 1.8T quattron kytkinlevyn halkaisija on 228mm, eli eroa on 6mm puolellensa.

                  Joku ystävällinen sielu voisi mitata tuosta 1.8T vauhtipyörästä halkaisan, asetelman ulkohalkaisian ja katsoa missä vakio kytkinlevy pyörii, eli onko ulkoreunaan paljon tyhjää tilaa.

                  lähikuva myös olisi hyvä sekä 1.8T quattron kytkinlevystä että 2.7tt kytkinlevystä, lähinnä nuo kytkinlevyn spoorit kiinnostaa että olisivatko samanlaiset, muuten joutuu tkemään holkkia tai uudet spoorit.

                  Siis myös kytkinakselien halkaisiat kiinnostaa.

                  EDIT:

                  Itse löysin kuvat, eroja on, mutta saattaa kuvat hämätä:

                  1.8T quattro: http://replacement.autopartswarehous...1084813SAC.JPG

                  2.7tt: http://replacement.autopartswarehous...0126576LUK.JPG

                  Comment


                  • #10
                    Poorituksen saat selville vaikkapa SRE katalookeista www.sachs-race-engineering.de

                    Comment


                      #11
                      Omaan audiin laitoin ihan tavallisen S2 kytkinpaketin. Siinä on 240mm kytkin ja spoori on sama, kuin a4tq laatikossa.. Vauhtipyörän tein itse ihan teräs levystä, vain starttikehä vakiopyörästä.
                      Tuli ihan napakan oloinen kytkin ja on pitänytkin ongelmitta, ainakin toistaiseksi (15tkm)...
                      Tuota on sitten helppo päivittää, koska vahvempia s2 kytkimiä kyllä löytyy..

                      Comment


                      • #12
                        Samille todella paljon kiitoksia, tästä informaatiosta.

                        Comment

                        Working...
                        X