Kävin tuossa äsken pesettämässä auton (pesukatu). Kun kuivailin tiivisteitä & ovien saumoja, jäähdytysnesteen lämpötila nousi 110 asteeseen ja varoitusvalo alkoi vilkkua. Tuuletin ei pyörinyt. Säädin äkkiä sisätilan lämmityksen täysille ja lämpötila laski 90 asteeseen.
Tarkastellessani tämän jälkeen moottoritilaa, suuri määrä nesteitä oli pamahtanut paisuntasäiliöstä ulos (aiemmasta vajaasta maksimista alle minimiin). Lisäksi paisuntasäiliössä jäljellä olleeseen nesteeseen oli sekoittunut öljyä kuin myös moottoritilaan levinneeseen nesteeseen.
Nilkutin autolla hissukseen kotiin (muutama kilometri) ja lämmöt pysyivät 90 asteessa. Ajoin auton talliin ja sammutin sen (lämmöt olivat 90 asteessa).
Kysymys kuuluukin, mitä on tapahtunut ja voiko se liittyä auton pesuun? Vaiko oliko puhdas sattuma, että noin kävi juuri pesun jälkeen? Jäähdytysnesteessä oleva öljy viitannee jonkinasteiseen kansivaurioon. Auto toimi aivan normaalisti ennen pesua. Mitä on tehtävissä/viisainta tehdä nyt? Autolla tuskin voi enää ajaa?
Kyseessä on siis -93 -mallinen Audi 100 Avant (C4) quattro, moottorina 2.6 V6 (ABC). Autolla on ajettu vajaat 149 000 kilometriä. Ilmeisesti näissä vanhoissa V6 -moottoreissa heikkona lenkkinä ovat olleet esim. kannentiivisteet. Mutta ihanko näin alhaisilla kilometreillä? Auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan.
Kiitos jo etukäteen kaikesta mahdollisesta avusta. Teksti voi olla sekavaa, syynä väsymys ja hämmästys tapahtuneesta - pahoitteluni siitä. Asialla on todella kiire.
Tarkastellessani tämän jälkeen moottoritilaa, suuri määrä nesteitä oli pamahtanut paisuntasäiliöstä ulos (aiemmasta vajaasta maksimista alle minimiin). Lisäksi paisuntasäiliössä jäljellä olleeseen nesteeseen oli sekoittunut öljyä kuin myös moottoritilaan levinneeseen nesteeseen.
Nilkutin autolla hissukseen kotiin (muutama kilometri) ja lämmöt pysyivät 90 asteessa. Ajoin auton talliin ja sammutin sen (lämmöt olivat 90 asteessa).
Kysymys kuuluukin, mitä on tapahtunut ja voiko se liittyä auton pesuun? Vaiko oliko puhdas sattuma, että noin kävi juuri pesun jälkeen? Jäähdytysnesteessä oleva öljy viitannee jonkinasteiseen kansivaurioon. Auto toimi aivan normaalisti ennen pesua. Mitä on tehtävissä/viisainta tehdä nyt? Autolla tuskin voi enää ajaa?
Kyseessä on siis -93 -mallinen Audi 100 Avant (C4) quattro, moottorina 2.6 V6 (ABC). Autolla on ajettu vajaat 149 000 kilometriä. Ilmeisesti näissä vanhoissa V6 -moottoreissa heikkona lenkkinä ovat olleet esim. kannentiivisteet. Mutta ihanko näin alhaisilla kilometreillä? Auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan.
Kiitos jo etukäteen kaikesta mahdollisesta avusta. Teksti voi olla sekavaa, syynä väsymys ja hämmästys tapahtuneesta - pahoitteluni siitä. Asialla on todella kiire.
Comment