Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 -02 (ARX) säteilylämmitin ja se iso huolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 -02 (ARX) säteilylämmitin ja se iso huolto

    Pitäis alkaa audia vähin varusteleen talvea varten. Haluaisin mieluummin säteilylämmittimen kuin letkulämmittimen. ARX:n ei näytä oikein löytyvän kuin letkulämmitintä, mutta onkos kukaan laittanut AUM:n säteilylämppäriä sopimaan ARX:ään? Joku puolivalmis patentti tuohon olis mukava, niin ei tarvis esson huoltomiehen alkaa tuntipalkalla arpomaan =)

    Toinen mikä mieltä painaa on tuo kymppitonnin päässä kummitteleva 90tkm:n huolto. Minkähänlainen osamäärä siihen uppoaa? Kerhon kauttahan nuo osat taitaa saada melko sopuhintaan. Kuinka paljon osiin pitäis varata rahaa ja kuinka paljon työtunteja huolto teettää?

    Tuossa ei taida kovin kummoista synergiaetua vielä saavuttaa vaikka lämppärin ja huollon tähtäiskin samalle kerralle?

  • #2
    Itse itselleni vastaten. Aikaa kuullemma ottaa koko huolto kaikkineen noin neljä tiimaa. Ei paha ollenkaan. Töiden osuudeksi riittää 200? hienosti. Nyt vain odottelen pörhön tarjousta osista ja sitten tilaan ne kerhon varaosakanavan kautta halvemmalla =D

    Kuinkas pitkät toimitusajat kerhon kanavan kautta muuten on?

    Comment


    • #3
      Taitaa olla nokkahihnahuollon hinta osineen noin 450? Jyväskylän merkkihuollossa. S3:een oli satasen enemmän, en tajua miksi? Eiköpä nuo ole käytännössä samanlaisia noilta osin 1.8T koneen kanssa?

      Comment


      • #4
        Mulle on jäänyt jostain sellainen kumma muistikuva, joka tosin saattaa olla vääräkin, että letkulämmittimen ja säteilylämmittimen tehoero olis melko minimaalinen. Sätelylämmittimessä kiehtoo se ettei vedenkiertoon tule mitään ylimääräisiä liitoksia, joista vesi joskus saattais löytää tiensä ulos. Parashan olis tieten lohkolämmitin, mutta sitähän sinne ei edelleenkään saa millään.

        Jos tuo letkulämmitin teholtaan pesee säteilylämmittimen reippaassti niin sitten se kyllä on letkujen uhrauksen arvoista. Autopaikkakin kun on kohtuullisen tuulisella paikalla ja pakkasiakin sattuu aina välillä kohdalle.

        Comment


          #5
          säteilylämmitin

          itsellä oli aluksi 1.8t (A3 vm. 02) koneessa letkulämmitin ja tuntui pelaavan ok, mutta
          pikku hiljaa alkoi ilmetä ongelmia, eli kylmempinä aamuina ei kone meinannut alkuun
          käydä millään tasaisesti ja ilman lämmitystä pelasi paremmin. Tuota kun kyselin myyjä-
          liikkeestä, niin totesivat, että olisi pitänyt alunperinkin laittaa säteily-, eikä letkulämmitin ja
          koska moka oli heidän niin uudesta asennuksesta ei kuluja. Ongelmana tuossa letku-
          lämmittimessä oli se, ettei nesteen lähteneet kiertämään vaan lämmitys kohdistui pienelle
          alueelle ja kun kone päräytti käyntiin, niin moottorinohjausyksikkö oli ihmeissään, kun
          osa antureista väitti koneen olevan kovasti pakkasen puolella ja osa meinasi koneen
          olevan jo lämmin.

          Comment


          • #6
            Muistatkos Isto oliko sinun moottori AUM vai ARX? Pitänee kysyä tuota moottorinlämmitinhommaa vielä vaikkas defalta suoraan, jos ne haluais ottaa jotain kantaa vaihtoehtojen toimivuuteen ja paremmuuteen.

            Se webasto olis kyllä niiiin hieno laite, mutta kun sitä rahaa pitäis riittää vaikka mihin =)

            Comment


            • #7
              Ei ne nyt niin hinnan kiroissa ole, jos ostaa oikeasta paikasta:
              http://cgi.ebay.de/Webasto-Thermo-To...QQcmdZViewItem

              Tuosta kun vielä vähentää defa/calix vehkeiden hinnan ja asentaa itse niin ei ole paha sijoitus.

              Comment


              • #8
                Tuo on kyllä jo melko sopuisa hinta. Hintaero "talutusnuoriin" jäis osien puolesta varmaankin 300 ?:n tuntumaan.

                Asennus tekis kuitenkin kai jonninverran enemmän, kun se ei itseltä onnistu.

                Comment


                • #9
                  Asennuttelin nytten sitten tuon säteilylämmittimen. Tuohon A3:n sopi heittämällä neliveto skodan 1,8t (ARX) moottorin säteilylämmitinelementti. Elementin pohja olis voinu tosin seurailla öljypohjan muotoja paremminkin, mutta kiinitys oli ihan bolt on. Hintaa osille tuli hieman yli 200? ja sisätilanlämmittimen johto vedettiin sisälle defan ohjeiden mukaan ja siihen lisättiin puolen metrin jatko.

                  Comment

                  Working...
                  X