Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -98 ahtopaineet heittelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 -98 ahtopaineet heittelee

    Moro,

    osaisko joku auttaa? Ongelmana turbojen vaihdon jälkeen ilmenneet heittelevät ahtopaineet.

    Autoon vaihdettiin pakosarjat ja ahtimet vanhojen sarjojen haljettua ja hajotettua ahtimet. Lisäksi on vaihdettu: N75, MAF, MAP, By-Passit, Lambdat, pakolämpöanturit ja Hall-anturi. Auto saatiin ajoon keskiviikkona 30.11.

    Autossa on Auto Gaugen ahtomittari joka näytti ahdoiksi normaalissa kiihdytyksessä n. 0,6 bar eiliseen asti. Peak ahdot olivat max. 0,8. Eilen kuitenkin ahdot alkoivat heitellä normaaleiden kiihdytysten 0,5:tä peak 1,1:n. Mittari seilasi kiihdytyksissä 0,5-0,3-0,7-0,5-0,7. Ahtojen vaihtelun tunsi myös perseessä.

    Tänään VCDS:llä (Actual Charge Pressure) mitattaessa ahdot olivat jopa 1,5 (2540 mPa) mittarin näyttäessä 0,5. Samaan aikaan specified pressure näytti 1150 mPa. Koneen jengat tuolloin 5000+ RPM.

    Koneen kierrosten ollessa 3500 oli actual 1640 ja specified 1330.

    Alla vielä taulukkoa yhdestä kiihdytyksestä.(Specified Pressure 2. kenttä vasemmalta, actual 6. kenttä ja RPM 8.)

    Mittausten jälkeen oli seuraavat vikakoodit (nollattu samat koodit ennen mittausta).


    Sunday,04,December,2011,14:40:06:55295
    VCDS Version: Release 11.11.0 (x64)
    Data version: 20111111


    Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
    Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
    Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
    Software Coding: 05611
    Work Shop Code: WSC 06342
    VCID: 2A51F5D5D6E436E
    2 Faults Found:

    17963 - Charge Pressure
    P1555 - 35-00 - Maximum Limit Exceeded
    16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0103 - 35-10 - Signal too High - Intermittent

    Readiness: 0000 0000
    ,39.01,950.0,39.28,0.0,39.28,990.0,39.59,3360,,,,, ,,,,,,,,,,,,
    ,39.88,1330.0,40.19,0.0,40.19,1640.0,40.49,3560,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,40.82,1290.0,41.10,0.0,41.10,1950.0,41.40,3720,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,41.70,1250.0,42.00,0.0,42.00,1970.0,42.30,3920,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,42.63,1220.0,42.91,0.0,42.91,2050.0,43.21,4120,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,43.52,1190.0,43.83,0.0,43.83,2210.0,44.14,4360,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,44.48,1150.0,44.77,0.0,44.77,2360.0,45.10,4560,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,45.42,1120.0,45.76,0.0,45.76,2470.0,46.07,4800,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,46.40,1090.0,46.72,0.0,46.72,2540.0,47.06,5080,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    2,47.40,1080.0,47.74,0.0,47.74,2540.0,48.08,5320,, ,,,,,,,,,,,,,,,
    ,48.44,1100.0,48.78,0.0,48.78,2540.0,49.13,5600,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,49.48,1120.0,49.84,0.0,49.84,2540.0,50.20,5840,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,50.57,1140.0,50.93,0.0,50.93,2540.0,51.30,6080,,, ,,,,,,,,,,,,,,
    ,51.67,1150.0,52.06,0.0,52.06,2540.0,52.42,6320,,, ,,,,,,,,,,,,,,

    #2
    Esimmäisenä tulee mieleen että mihin ahtomittari on kytketty?

    Onko N75 letkut varmasti oikeissa paikoissa?

    Comment


    • #3
      Ahtomittari kytketty bensanpaineen säätimeltä imusarjalle menevään letkuun.

      N75 letkut pitäisi kyllä olla ohjeiden mukaan paikallaan.

      Sitä voisin vielä korostaa että ahtoheittelyt alkoivat vasta pari päivää remontin valmistumisen jälkeen. Heti remontin jälkeen ahtopaineet tuntuivat omasta mielestäni normaaleilta eikä heittelyä ollut.

      Comment


      • #4
        Mitään ehdotuksia?

        Comment


        • #5
          Oisko hukkaportin kellon ohjausletkussa vuoto, itellä piikitteli kans ahdot ku hukkaportti ei auennut; oli kumiletku murtunut sieltä kellon päästä - ihana homma vaihtaa ;).

          Comment


          • #6
            Juu on oikein ihanassa paikassa :), mutta täytyy tutkia kun pääsee töistä kotiopäin

            Comment


            • #7
              Juu nyt kun kotio pääsin nii kokeilin pistää sinne kellolle menevälle letkulle painetta pumpulla mutta ei sinne painetta syntyny ja jostain niinkun suhisti. Alkupään letkuja koittelin mutta ei tuntunu siellä vuotoa. Ja tarkennuksena suhina kuului vain toisesta turbosta.

              Comment


              • #8
                http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...3062009148.htm
                Tollain oli menny itelläki, pelkääjän puolelta pystyy vaihtaan ilman koneen nostoa, mutta ärräpäitä ja verisiä rystysiä vaatinee.

                Comment


                • #9
                  Juu täytyy huomenissa katsoa tarkemmin kun on aikaa. Ja juu suhina kuuluu pelkääjän puolelta että jos kävis ns tuuri sen kanssa

                  Comment


                  • #10
                    Nyt pääsi vihdoin paremmin vian kimppuun ja se kellon ohjausletkuhan sieltä poikki oli.

                    Comment


                    • #11
                      Löytyykö tietoa mistä voisi johtua 99- vm s4 b5 päästää y putkesta paineistamalla ja huohotin lähtö y putkesta tukittuna 1-1.5 bar rupeaa suhistamaan v-solasta jostain ja tekee paineen kampikammioon ja työntää öljyä öljytikkua pitkin?! Eihän ahtopaineen pitäisi päästä tänne?

                      Comment


                        #12
                        Kyllä ne paineet menee mäntien välistä kampikammioon.

                        Comment

                        Working...
                        X