Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 kardaani???

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 kardaani???

    Elikkä mulla on menny kardaanin tukilaakeri/kumi rikki ja audin huollossa ne sano että pelkkää laakeria ja kumia ei saa erikseen vaan joutuu ostamaan koko kardaanin (1600?).!

    Olisko jollain jotain tietoa saako sitä korjattua mitenkään tai jotain muuta tietoa asiasta??

    Ja käytetyistä EHJISTÄ kardaani paketeistakin otetaan tarjouksia vastaan, jos asia on niin hullusti että varaosina kyseisiä osia ei saa...???

    #2
    Vaatii askartelua. Isokorisiin menee jonkin mersun laakeri, pienempiin bemarin. Käytä hakua.

    Comment


      #3
      Tuossa on aiemmin käytyä keskustelua aiheesta. Search auttaa jälleen kerran. Kuten Porkkis ehti mainita sillä aikaa kun haeskelin urlia tuohon.

      Comment


      • #4
        Löytyykö tietoa! onko s2 ja s4 samanlainen tukilaakeri/kumi hässäkkä???

        Comment


          #5
          Eri. S2:een ja kaikkiin t89:ään sopii E34 518 bumwagenin tukikumi, vanhempiin ja isompiin mersun joku.
          Bemarin osaa t89:ssä heittämällä kiinni, pari milliä jäi keppi vinoon, mutta siksihän siinä on ne nivelet.
          Kuten sanottua, mersun osa vaatii sitten muokkausta tukiraudalle.

          Comment


            #6
            Tässä ihan lyhykäisesti selvitys miten (typ44) kardaaniremppa tehdään, tais siis miten minä sen tein. Muitakin tapoja on:

            1. Ostetaan Mursun (olikohan w123, en nyt muista tarkemmin) tukilaakeri & tukikumi.
            2. Pätkäistään kardaani keskiliitoksesta.
            3. Tsekataan ristikkonivelen kunto ja uusitaan se tarvittaessa. Niveliä saa tarvikeliikkeestä, kun ottaa vanhan mukaan malliksi, ovat näet ihan standardikamaa.
            4. Työstetään Mesen tukikumin raudasta metallikannake pois niin, että jäljelle jää kumi ja sen ympärille "metallivanne".
            5. Otetaan Audin tukiraudasta vanhat kuminjämät huolella pois.
            6. Katkaistaan Audin tukiraudan "metallivanne" sopivasta kohtaa ja hitsataan katkoskohtaan pultti/mutterisysteemi, jolla "vannetta" saa kiristettyä.
            7. Hiekkapuhalletaan vanteen sisäsivu putipuhtaaksi ja puhalluksen jälkeen putsataan pinta vielä asetonilla, jotta siihen ei jää tippakaan rasvaa tms. epäpuhtauksia.
            8. Liimataan Mursun työstetty tukikumi/vanne Audin tukirautavanteen sisälle hitaalla epoksilla.
            9. Kun osat on liiman kera paikoillaan, kiristetään tuosta pultti/mutterisysteemistä niin, että Mursun tukikumi/vanne puristuu tiukasti Audin tukirautavanteen sisälle.
            10. Annetaan liiman kuivua 24h ja asennetaan osat paikoilleen.

            Vanhasta tukikumista tulee katsoa, missä asennossa uusi kumi kuuluu laittaa paikoilleen. Se sopii molemmin päin paikoilleen, joten Murphyn lain mukaan se menee väärinpäin, jos ei ole tarkkana.

            En tiedä, päteekö ohje C4:seen, mutta luulisin siinä olevan samanlaisen kardaanihässäkän, kuin 44:sessa. On tuossa tietysti askartelemista, mutta säästö on huomattava, kun tarpeet maksavat alle 100e vaikka ristikkonivelenkin uusisi.

            Comment


              #7
              http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/29704.phtml

              Muutama kuva tukilaakerin vaihdosta ja nivelasiaa. Kellään muulla tullut vastaan samanlaista nivelrasvojen kovettumista? Voiko johtua rikkinäisestä suojakumista tai liian lämpimästä sijainnista pakoputken vieressä?

              Comment


              • #8
                Kyseessä lienee 5v -laatikko vai kuinka? Jos kävisi niin
                hullusti, että autossasi on jo 6v, niin minulta löytyy
                uudenveroinen kardaani(9 tkm ajettu). Luovun
                tarvittaessa sopivasti...

                Comment

                Working...
                X