Jos puristuspaineet mitataan oikein, eli 3-4 puristustahdin paine, niin venttiilivuoto näkyy kyllä selvästi mittaustuloksissa.
Jos korkeat päästöt johtuisivat aavistuksen vuotavasta venttiilistä, niin puristuspaineen pitäisi olla ainakin yhdessä sylinterissä alle 6 bar ja silloinkaan vuoto ei vaikuttaisi vielä merkittävästi päästöihin kierroksilla, vaan ainoastaan joutokäynnillä.
Olisiko tässä käynyt se perinteinen, että ensin on alipainevuotoa korjattu säätämällä seosta rikkaammalle ja myöhemmin on alipainevuoto korjattu ja seos on jäänyt paksulle. Foorumilla on jossain hyvät ohjeet KE:n oikeaoppiseen seossäätöön.
Jos korkeat päästöt johtuisivat aavistuksen vuotavasta venttiilistä, niin puristuspaineen pitäisi olla ainakin yhdessä sylinterissä alle 6 bar ja silloinkaan vuoto ei vaikuttaisi vielä merkittävästi päästöihin kierroksilla, vaan ainoastaan joutokäynnillä.
Olisiko tässä käynyt se perinteinen, että ensin on alipainevuotoa korjattu säätämällä seosta rikkaammalle ja myöhemmin on alipainevuoto korjattu ja seos on jäänyt paksulle. Foorumilla on jossain hyvät ohjeet KE:n oikeaoppiseen seossäätöön.
Comment