Piti "200 TDI quattrosta" ottaa putki pois kardaaniremppaa varten. Nyt jo vaihdetut venttiilikumit olivat falskanneet aikanaan ihan tarpeeksi öljyä putkeen. Viimeinen pönttö poistettiin, mutta silti jotenkin tukkoinen ääni ja kulku.
Joskus aluksen apukoneen putkea puhdistettiin polttamalla. No, soveltaen käyttöön.
1. Putki noin 60 asteen kulmaan (vaakasuorasta siis). Etupää ylös.
2. sen verran naftaa sisälle, että toisesta päästä tuli ulos (putkea käännellen niin, että pääsi valumaan ilman suurempia taskuja)
3. Palava naftainen paperitukko alapäähän ja tulta perään
4. "kekkosfööni"- tyyppisellä kuumailmapuhaltimella lisähappea ja -lämpöä altapäin putkeen
Nafta paloi pitkään. Jossain vaiheessa savu muuttui nokiseksi ja putki alkoi lämmetä melkoisesti. Oltiin saatu aikaan nokipalo. Liki kaksi tuntia paloi karsta. Sitten loppui.
Ans kattoo, jos nyt hengittäis paremmin. Pitää vain se kardaanin laakeri vaihtaa ekaksi.
Piti muuten piruuttani laittaa kone käymään vain downpipe paikallaan. Yllättävän hiljainen ääni. Sais laillisesti jättää pöntöt pois.
Ai niin, älkää kokeilko katillisella pelillä;-)
Joskus aluksen apukoneen putkea puhdistettiin polttamalla. No, soveltaen käyttöön.
1. Putki noin 60 asteen kulmaan (vaakasuorasta siis). Etupää ylös.
2. sen verran naftaa sisälle, että toisesta päästä tuli ulos (putkea käännellen niin, että pääsi valumaan ilman suurempia taskuja)
3. Palava naftainen paperitukko alapäähän ja tulta perään
4. "kekkosfööni"- tyyppisellä kuumailmapuhaltimella lisähappea ja -lämpöä altapäin putkeen
Nafta paloi pitkään. Jossain vaiheessa savu muuttui nokiseksi ja putki alkoi lämmetä melkoisesti. Oltiin saatu aikaan nokipalo. Liki kaksi tuntia paloi karsta. Sitten loppui.
Ans kattoo, jos nyt hengittäis paremmin. Pitää vain se kardaanin laakeri vaihtaa ekaksi.
Piti muuten piruuttani laittaa kone käymään vain downpipe paikallaan. Yllättävän hiljainen ääni. Sais laillisesti jättää pöntöt pois.
Ai niin, älkää kokeilko katillisella pelillä;-)
Comment