Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä 225hp TT:n kone rakennusalustaksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä 225hp TT:n kone rakennusalustaksi

    Etsin projektia varten TT:n 224hp moottoria, josta rakennutan ajan kanssa hieman pirteempää kokonaisuutta. Olisko mitään hyviä vinkkejä mistä löytäisin tällaisen projektia varten esimerkiksi Saksasta tai olisko jollain Suomessa myytävänä moottoria?

  • #2
    Tuolla myyntiosastolla oli just ilmoitus S3:sen koneesta

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=1.8t%2A

    Comment


      #3
      Jos projekti moottoria haluat niin suosittelen moottorityyppiä APX jossa on jo tehtaalta järeämpi alakerta kuin esim BAM.
      Muutamia koneita on myynnissä ruotsissa esim Blocket.se

      Comment


        #4
        Toi on sitten vähä 2-piippunen juttu, BAM:n mukana tulee taas kaikkee muuta kivaa, jos on täydellinen kone. Kuten sähkökaasua, laajakaistalambdaa yms. Ja kuiteskin jos projektiksi menee, niin joutuu korkkaamaan koneen, niin samalla ne kanget sinne vaihtaa :)

        Comment


          #5
          On APX.ssäkin jo sähkökaasu ;) Tosiaan BAMssa on laajakaistalambda ja EGT valmiina.

          Comment


            #6
            Onkos näissä, jumalkonejohdannaiset, harrastettu erilaisia lohkon valumateriaaleja?

            Comment


              #7
              Ok, en ollu varma tosta APX:n sähkökaasusta, kun alkupään 1.8t:tä on kuiteskin vaijeri-kiihottimellakin :)

              Comment


                #8
                Mitä on tarkoitus tehdä? Onko mitään lisäarvoa 225hv:ssa aihiona ylipäänsä?

                Comment


                  #9
                  Niin, eikös tommosessa jää käytettäväksi lohko ja sylinterikansi.

                  Comment


                  • #10
                    AMK (210), APX (225), APY (210), AUL (210) ja BAM (225) koneet käyttää kaikki samaa lohkoa (06A103101J). Kyseinen lohko on vahvempi kuin vanhemmat 150/180 koneiden lohkot (06A103101H).

                    Kaikista viimeisimmät 150/180/190 lohkot (06A103101S) pitäisi olla myös vahvistettuja, samaa luokkaa kuin nuo 210/225 koneiden lohkot.

                    "S" lohkoa käyttää seuraavat koneet: APP, ARX, ARY, AUM, AUQ, AWP, AWU, AWV, AWW, BBU, BEK, BJX, BKF, BKV, BLZ, BNU, BVP, BVR

                    Vahvin lohko löytyy kuitenkin ilmeisesti BFV (TT Sport 8N - 240) koneesta, osanumerolla 06A103011A.

                    Kansi on 210/225/240 koneissa eri kuin 150/180/190 versioissa, kuten myös männät (eri puristussuhde). 240 BFV koneessa on myös eri männät kuin missään muussa 1.8T variantissa, vaikkakin männäntappi on sama 20mm kuin vanhoissa perus 150/180 ja 210/225 koneissa. Nokat ja kampiakseli on kaikissa poikittaiskoneissa samat, poislukien muutama kinkkivariantti.

                    Comment


                    • #11
                      Ajatuksena on tehdä TT:n koriin perustuva projektiauto leikkikaluksi erilaisille ratapäiville, josta löytyisi teholukemia läheltä 400hp ja neliveto.

                      Comment


                        #12
                        hattuvakiolla/mutu: BAM+alakerta uusiksi+pakosarja+turbo+suuttimet+softa, niin pitääs olla tolla markilla.

                        Comment


                          #13
                          Miten näissä poikittaisissa meni männäntapit, missä kohtaa vaihtuu 20 mm ? Pitkittäisissähän on joissain 19 mm (oletan, että lähtökohtaisesti myös poikittaisissa) ja ainakin BEXissä 20 mm tappi. Pikkuseikka, joka kannattaa ottaa huomioon veivejä valitessa, jos ei meinaa mäntiä uusia (mikä ei lie vielä pakollista noillakaan lukemilla).

                          Comment


                          • #14
                            AGU, AJH, AJQ, AMK, APH, APX, APY, AQA, AQX, ARZ, ATC, AUL, AYP, AWC, BAM, BFV moottoreissa on samat veivit 20mm tapilla. Lisänä APP moottori jossa on käytetty molempia tappeja, riippuen vuosimallista (~03/2000 -> 19mm).

                            Pitkittäisen BEX koneen männäntappi on kylläkin myös 19mm, vaikkakin samaa kankea ei ole käytetty missään muussa 1.8T koneessa.

                            Comment


                            • #15
                              Multa joutais yksi valmiiksi purettu 1.8T AUQ -05. Lisätietoja saa privalla.
                              Mutta alustavan muistikuvan perusteella turbo, kiertokanget ja männät myyty.

                              Comment

                              Working...
                              X