Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 savut pihalle ja jätti motarille.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No niin nyt on sit vihdosta viimein "uusi" motti autossa ja hyvin tuntuis pelaavan. Ahtojakin tuli hieman lisää, oli vanhassa koneessa turbo aika loppu ja tuossa vaihtomoottorissa aika hyvässä kunnossa. Mitkä muuten ovat tuon 225 bam koneen normiahdot. Nyt huitelee jossain 1.2 tai 1.3 bar ja ecu on ihan vakio.

    Siisti reikä oli tosiaan moottorissa.

    http://imageshack.us/photo/my-images/822/holeb.jpg/

    ja nyt on ihan mukavasti varaosaa sit ainakin...:)

    Comment


    • #32
      Vakiona ahtojen pitäisi olla 0.7-1.0 bar @ 2500-3000rpm.
      Veto vaikka kolmosvaihteella.

      Comment


      • #33
        Löytyikö syytä veivin katkeamiselle? Arvaan että laakeri hirtti kiinni, mutta miksi?

        Comment


        • #34
          Arvelisin et kampiakselin öljykanavat tukkeutuneet! Öljysihdissä paskaa? Onko öljyt vaihdettu tarpeeksi usein?

          Comment


          • #35
            No öljyjä oon vaihdellu n.10t välein, että ei siitä voi olla kiinni. Sain vihdoinkin aikaiseksi ottaa auki öljypohjan. Laitan linkin kuviin. Poikki on ja sihti oli mielestäni melko puhdas.

            http://imageshack.us/g/228/pohja1.jpg/

            Comment


            • #36
              Knock knock.

              Comment


              • #37
                Tuon lohkon voisi vielä saada kuntoon jos sylinteri on ehjä. Eipä tuolla paljoa karstaa näy.

                Comment


                • #38
                  mulla olis tohon ehjä lohko, kampura, kiertokanki ja kasa venttiileitä... Privalla saa ottaa yhteyksiä, jos auton kuntoon laitto kiinnostaa.

                  Comment


                  • #39
                    Taitaa jo olla vaihtomotti paikallaan.

                    Comment


                    • #40
                      Paljoko sitä kärsii olla ahtoja tollasessa s3 motissa ??

                      Comment


                      • #41
                        Isot pojat on kertoneet että kone sinällään kestää paljonkin ahtoja mutta nakutusta ja "murhaavaa alavääntöä" ei niinkään. Tehotavoite olisi varmaan oleellisempi keskustelunaihe kuin ahtopaineen määrä.

                        Comment


                        • #42
                          Nostetaan nyt tätä vanhaa juttua...

                          Vaihtokoneesta kansi tai tiiviste vuotaa 1. sylinteriin. Purin tuosta käkikellosta kannen siinä toivossa että se olisi ehjä. Muuten vaikuttaisi ehjältä paitsi 2. sylinterin imupuolelta 3 venttiiliä kierona. Selviääkö venttiilien vaihdolla vai voiko olla jotain muutakin rikki ? Tammer dieseliin vien varmaankin kunnostettavaksi.

                          Alla olevassa linkissä muutama kuva tapauksesta.

                          http://imageshack.us/g/850/kansi1.jpg/

                          Comment


                          • #43
                            Pako-ohjurit nyt ainakin kannattaa uusia samalla, tiivisteetkin laittaisin.

                            Comment


                            • #44
                              On muuten aika jännän näkönen toi 5 venttiiliä per sylinteri. En oo ennen nähny. Muutaman kerran kattellu netistä noita autojen kuvia ja ihmetelly 20v merkintää suojamuoveissa mutta en oo sen enempää sitä pohtinu.

                              Onko noissa pako ohjureissa jotain ihmeellistä kun aijemminkin lukenu muihin kansiin tota vaihtoa suositeltavan.

                              Comment

                              Working...
                              X