terve, vaihdoin jakopään hihnan ja laitoin ajotukset kohdilleen ja Audi pörisee jälleen, muttei ota kunnolla kierroksia :/ Mites syttyä säädetään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miksi Audi 80 ei käynnisty?
Collapse
X
-
Siulla lienee moottori koodiltaan PM (http://www.audiclub.fi/audifinns/att...3&d=1474623040)
Mm. sytytysennakon säätämisestä löytäisit haun kautta neuvoja, mutta tarvitset siis tarkkaan ennakon katsomiseen strobovalon, vaikkapa Motonetin 49-3001.- Lämmitä kone käyntilämpöiseksi eli odota, että tuuletin toivottavasti käynnistyy.
- Sammuta ja irrota virranjakajan alipaineletku jakajasta ja tulppaa se koneeseen päin ilmatiiviiksi.
- Kytke lamppu akun plussaan ja miinukseen ja ykkössylinterin tulpan johtoon oikein päin.
- Käynnistä kone ja ammu pistoolilla kohti vauhtipyörän kotelon aukkoa. Jos kotelossa vilkkuu jotain muuta kuin -6 / vastaava luku niin virrankajaa varovasti pyörittämällä ajoituksen saa trimmattua kohdalleen.
- Virranjakajaa uudelleenkiristäessä ajoitus voi vielä muuttua, joten tarkista vielä lopuksi. (Muista kiinnittää alipaineletku taas jakajaan)
Comment
-
Terve, käytin konttorilla ja 2 hylättyä, Apurungon 2 etummaista puslaa sekä oikea ulompi raidetangon pää. Apurungon pusla nimellä en löytänyt puslia mutta motonetissä oli tälläinen: http://m.motonet.fi/fi/tuote/181209?...uosimalli=1990 Käykö Tämä vai millä nimellä pitää etsiä? :D ja Tämä on varmaan käypä raidetangon pää(?) http://m.motonet.fi/fi/tuote/172114?...uosimalli=1990 Kiitos.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...light=pusla%2A
Onhan siinä oma hommansa, mutta ruuvipenkissä kyllä onnistuu. Vanhojen etummaisten irroittaminen on vaivalloisin työ, kun vanha pusla on metallirunkoineen ruostunut apurunkoon. Vaatii siis käytännössä apurungon irroittamista. Jos nyt saitkin oikeat puslat, eli nimen omaan apurungon/etukelkan etummaiset puslat (eikä alatukivarren puslat), niin suosittelisin silti etsimään kerralla loput kuusi puslaa: (https://www.motonet.fi/fi/varaosat/2...uosimalli=1991)
- Alatukivarsiin yht. 4 kpl esim. 18-1272 tai 18-3790 (jos autossa on ohjaustehostin) tai sitten 18-1209 (jos ei ole)
- Apurungon takimmaiset yht. 2 kpl esim. 18-1212
Vaihtoehtoisesti kannattaa etsiä "powerflex" hakusanalla, jos on tarkoitus parantaa ajettavuutta useammaksikin vuodeksi; hinnat toki isompia.
ps. Kannattaa panostaa viestien selkeyteen, niin saat enemmän vastauksia, eikä puolet lukijoista hämmenny/turhaudu. Lisää myös uusi viesti edellisen loppuun (äläkä aloita uutta), jos kukaan ei ole ehtinyt vastata välissä.
Comment
-
Audi 80 B3 2.0E -91 ei käynnisty. Auto jäi seisontaan reilu puolivuotta sitten ja tuossa 3kk takaperin ajoin sen nosturille ja toimi normaalisti kun ajoin pienen lenkin. Nyt se ei enää käynnisty. Kipinä tulee ja bensaa tulee kylmäkäynnistyssuuttimelle asti. Auto lupaili ja kävikin joskus 2-10 sekunttia mutta enää ei edes lupaile. Moottori oli roikuksissa puslien vaihdon aikana.
Mistä löytyy vika?
Comment
-
Itsekkään en ole tavannut autoissa tai mopoissa vanhan bensan oireita. En uskoisi johtuvan bensasta koska auto kävi kumminkin vähä aikaa täysin normaalisti tyhjäkäyntiä. Heti kun yritti painaa kaasua niin yritti tukehtua. Bensapumppu pelaa hyvin, painetta tulee kylmäkäynnistyssuuttimelle asti.
Comment
-
Tuo puutuminen kaasuun koskiessa voi johtua joko bensan riittämättömyydestä tai sitten sitä on liikaa. Pumppu voi ikääntyä niinkin, että pumppu kyllä pyörii, muttei jaksaa tuottaa riittävää virtausta. Tietysti vika voi olla ilmavuotokin. Alipaineen kasvaessa vuoto pahenee ja seos menee niin laihaksi, ettei jaksa enää käydä.
Comment
-
Tuo bensan paine kannattaa tosiaan mitata, voihan se pumppu pyöriä ja liikuttaa bensaa, mutta paine kuitenkin olla riittämätön. Millainen paineensäädin tuollaisessa on? 1-pisteruiskullako tämä on? Voisiko vika olla kuitenkin sytkäpuolella? Hall anturissa tai sytytysmodulissa, vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan. Eihän konetta roikottaessa mikään johto ole ollut pingotuksissa ja irronnut/löystynyt/katkennut ja säkällä ollut ekoja kertoja starttaillessa jonkunnäköisessä kontaktissa.
Comment
Comment