Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynpainevalo-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Lisäys edelliseen viestiini:
    Eipä tainnutkaan olla pysyvää vikaa. Teki tuon öljyvalovilkautuksen (valo jäi palamaan ja summeri ei pärähtänyt) vain kerran kylmästä käynnistettäessä, kun auto oli seissyt n.2vkoa katoksessa ja ulkolämpötilathan on ollut melko heiluvia +3 <=>-15
    Olisiko kosteutta kondensoinut väärään paikkaan?

    Comment


      #32
      Tinasin kaikki eikä muuttunut paremmaksi eikä huonommaksi. Tuo öljynpainejärjestelmän rele kyllä kuulostaisi järkevältä kun valo temppuilee vaikka molemmat piuhat ottaa irti antureilta. Minkäs näkönen kyseinen rele mahtaa olla?

      Kysyinkin liikkeessä kesällä, että voisko siellä olla joku rele, niin johan ne nauro melkein päin naamaa. "Öljynpaineet tai rikkoutuneet anturithan sen valon sytyttää, eikä mikään rele!!!"

      Comment


        #33
        Eikös se mahda löytyä ihan sulakkeiden vierestä ja teksti päällä saattaa olla jotain seuraavaa:
        " Öldruck Kontrolle Relais " Myös sulake/releboksin kannesta löytynee teksti.

        Comment


          #34
          Rele aiheutti aikoinaan, ainakin joissakin viisipyttyisissä hälytystä. Eli valo syttyi ja räikkä huuti tasakaasulla ajettaessa kierrosten ollessa yli 2100 rpm.
          VAG-huollossa JKL:ssä kertoilivat, että kun tuon releen poisti (Coupessa, Typ81 rattiakselin lähettyvillä kojelaudan alla) tai uusi niin hälytykset sammui ja loppui.
          Omassa Coupessani tätä hälytystä ilmeni, kun ajoi pitempää matkaa, lämpimällä koneella.
          Räikkä kiljui ja valo häikäisi, samoin kun ÖP-mittarin neula pompahti tappiin. Kun nosti kaasua ja
          kiepit putos alle 2000 rpm, niin systeemi normalisoitui. Oire viittasi sähköiseen häiriöön, jonka lähteenä juuri tuo rele.

          Edellisessä, omassa B4:sessa hälytti joskus syksyisin vähäistä öljynpainetta. Kun mittautin paineet pikahuollossa, niin ne oli ok ja epäilivät kosteutta.
          Jos alkaa räikkä huutamaan ja valot vilkkuun, ei muuta kuin paineita mittauttamaan. Urakka kestää viisi minuuttia ja kylmä hiki kaikkoaa, jos paineet on tallella.

          Comment


          • #35
            Olipas vanha topiikki minkä kookle löysi.
            Itsellä kyseinen oire seurasi moottorin mukana toiseen autoon.
            Ihan vaan vaihtoehtona

            Vielä öljyvaloista.
            Cabriossahan on myös mittari öljynpaineelle. Paine mitattuna mittarin kanssa aikalailla sama kuin autossa olevassa mittarissa.
            Luulen niinkuin joku aikaisemmin kirjoitti jokin aiheuttaa korkean paineen kaasutattaessa.
            Tähän anturi mötikkään mistä mittarinkin lukemat tulevat, niin olin kytkenyt johdot (2) väärinpäin.

            Öljyn merkkivalo häämötti ja paineet väärät jotka korjautu johtojen paikkojen vaihdolla.
            Pitää vaihtaa uusi ja hyvin läpivirtaava suodatin. Jospa riittäisi piippauksen loppumiseen.
            Autossa vielä muutama yksityiskohta laittamatta jotta kerkeäisin vielä kesä riennoille.
            Moottorin lämpötila mittari ei toimi. Pitää kokeilla laittaa johdot toisinpäin tässäkin. Mittarissa ei vikaa.
            Nopeus mittari ei toimi myöskään. Itse mittari ok. Sensori antaa jotain ohmi lukuja mutta eikös tämän moottorin ollessa sammutettuna pitäisi mennä suoraan maihin? Kyseessä 30v swap.

            Nyt talliin napertelemaan ja laittaa uusin aluevaltaus musiikissa Industrial dark techno soimaan.
            Antaa lisää puhtia...

            Kokeiltua tuli, ei vaikutusta. Lähtee kuitenkin käyntiin hyvin joten anturi todennäköisesti ok.
            Tässä on joku vekkuli juttu ja mieleen välähti koska johto jonka pitäisi todennäköisesti maadoittaa niin virrat päällä mittaristo muuttaa napaisuutta jotenkin.
            Eli kytken tämän sarjaan jäähdytys neste säiliön kanssa jos sen maan pitäisi tulla sieltä.
            Säiliö kytketty vanhan johto nipun kautta.
            Joko peukut pystyyn..
            Viimeksi muokannut okkim; 14.7.2020, 14:56. Perustelu: Viestit yhdistetty.

            Comment


            • #36
              Kappas.. aikaisempia kirjoituksia on J.kylän okkim käynyt muokkaa.
              Joo.. Cabriolla on tullut ajeltua jonkin verran ja hyvin menee. Vaihdekeppi viskaa ja lämmöt näyttää 110c. Muuten ok.
              Kannattaiskohan laittaa jokin lämpöanturin piuhan väliin.. no kun ei tiedä paljonko "vastusta" niin olkoon. Kunhan auto ei keitä ja sitähän se ei tee.
              Nyt kun tämä on ajokunnossa on tullut keskityttyä toiseen projektiin, nimittäin c10 70 short stepsideen.
              Se on jo aika pitkällä ja vaikka kyseessä ns. Frame off projekti niin saas nähdä kerkeenkö valmiiksi ensi kesään.
              Villinä ajatuksena on tullut mieleen laittaa Audin v8 manuaalin kanssa vaikka kyseiseen vehkeeseen.
              Näitähän ls swapataan muuten.
              Olisikohan ihan mahoton projekti mulle ja mitä kaikkea se mahtaisi pitää sisällään?
              Varsinkin kun luovuttajia löytyy enemmän automaatti versioisina.
              Mielipiteitä?
              ...muuten vielä viikonloppuna pitää käydä kurvailee kylillä katto auki, on se sen verran kiva pirssi tää cabrio..

              Comment

              Working...
              X