Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi (N144)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi (N144)

    Terve,

    eli tällänen vikakoodi tullu. En löytäny foorumilta kun N75 viitaavia kun koitin eri hakuja. Googlella löysi paljon viitteitä venäläislle ja puolalaisille audi foorumeille. Eli onko kellään tieto mitä toi tarkottaa?


    1 Fault Found:
    005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Open Circuit

    Kiitos :)

    #2
    Moottorin tukikumin solenoidi lie heittää volttia. Toimivat kait jotenkin sähköisesti ja sisältää nestettä jotta kone ei heiluisi niin paljoa.

    Täällä jotain aiheesta:

    http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-c...noid-what.html

    Comment


    • #3
      Eli sensori oli irronnut paikalta. Nämä kulma tuppaavat irtoamaan helposti. Jos vika tulee kannattaa kurkata moottoritilaan. Näkyy moottorin vieressä alhaalla tämä sensori. Helppo huomata jos irti.

      Comment


      • #4
        Tarkalleenottaen missä kohti pitäisi olla, kun toi konehuone on sen verta täyteen ahdettu että vaikeata alkaa kurkkimaan. Samaa vikaa pukannut omassakin kulkineessa.

        Comment


        • #5
          konepelti auki ja katsoo tilaan sisään, niin moottorin oikealla puolella kyljessä etupuolella oli oma irti.

          Comment


            #6
            Minulla oli autoon ilmestynyt tämä sama vikakoodi:
            005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
            P1573 - 001 - Open Circuit

            Johto on kyllä paikallaan tässä tukikumissa, niin mikä olisi seuraava toimenpide jolla homman saisi kuntoon? uusi osa? vai voiko tätä jotenkin elvyttää kuntoon?

            Comment


            • #7
              Samaa kyselen

              Jatketaan vanhaan topicciin, sama vika itsellä. Tuli sen jälkeen kun pyyhkäisin painepesurilla pahimmat liat pois pelkästään koneen päältä, en suunnannut missään vaiheessa suihkua alemmas minnekään rakoihin. Kun tuo kolmilitrainen täyttää tuon moottoritilan niin tehokkaasti etten ole yläkautta saanut vielä edes ko. tukea näkyviin. En missään vaiheessa pessyt mistään alempaa joten en oikein uskoisi että itse sen tuen vieressä oleva liitin olisi saanut kipeää (jos siellä edes on liitintä). Eli todennäköisesti joku liitin ei tykännyt eli osaako joku sanoa missä kohtaa tuon liittimet ovat kun joku liitin on varmaan ylempänäkin?

              Comment


              • #8
                Vikakoodi N144 A6 3.0TDI:ssa

                Onko joku joutunut vaihtamaan solenoidin? Pitääkö moottori nostaa pois vai onko helppo homma? Vaikuttaako oikeastaan mihinkään, vaikka ei vaihtaisi, kun käynti ei kuulosta tai tunnu erilaiselta kuin ennenkään?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja LMSaari Näytä viesti
                  Onko joku joutunut vaihtamaan solenoidin? Pitääkö moottori nostaa pois vai onko helppo homma? Vaikuttaako oikeastaan mihinkään, vaikka ei vaihtaisi, kun käynti ei kuulosta tai tunnu erilaiselta kuin ennenkään?
                  Tässä on nyt lähes puoli vuotta ajeltu ja ihan normaalisti kaikki toimii. Itse en ainakaan nähnyt mitään reittiä mistä ko. paikkaan pääsisi helposti käsiksi edes öljynvaihdon yhteydessä kun oli alamuovit pois joten annoin olla.

                  Comment


                  • #10
                    Audi a4 2.7tdi

                    Eli auto anto tuommosen vikakoodin.
                    Onko kyseessä siis moottorinkumityyny?

                    Oisko jollain tietoa mistä nuita saa ostettua,netistä löysin vain ilman johtoa olevia?


                    Virhe koodit:
                    P1573 - Moottorin kiinnityksen vasen venttiili Katkos Ylempi raja-arvo ylittynyt
                    staattinen
                    Priority: 0
                    Frequency counter: 1
                    Driving cycle: 255

                    Comment


                    • #11
                      Mullakin rupes herjaamaan n144 ja n145 vikakoodeja ilmeisesti viittaa moottorin kumityynyihin onko hankalakin vaihtaa, ravistaa lämpimänä tyhjäkäynnillä.

                      Comment

                      Working...
                      X