Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:n käynnistysongelma pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6:n käynnistysongelma pakkasella

    vm.-98. Käynnistyminen yli -15 asteen pakkasella vaikeaa.
    ( uusi akku, tulpat, ilmansuodatin ja öljyt vaihdettu sekä uusi lämmityssarja.)

    Starttaa hyvin,mutta ei vain käynnisty vaikka on ollut lämmityksessä vähintään kaksi tuntia.
    Toimii moitteettomasti kun saa ensimmäisen kerran käyntiin ja lauhalla kelillä myös (sekä kesäisin)

    Mistäköhän voisi kiikastaa käynnistyminen pakkasella? Ei löydy vikakoodejakaan.

  • #2
    Asiaa sen tarkemmin tietämättä, mutta ainakin itse huomasin sen että polttoainepumppu hörähtää vasta kun virrat ovat päällä eli auttaisiko se että pitäisit eka virtoja päällä ~2sek ja sitten vasta starttausta? Joissakin VAGgineissahan tuo pumppu pyörähtää kun kuljettajan oven avaa... Omassani ei kyllä siinä vaiheessa syty kuin sisävalot.

    Comment


    • #3
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nnistysongelma

      Comment


      • #4
        Jokin muu ongelma taitaa olla.

        Kiitän tähänastisista vastauksista, mutta valitettavasti vika on varmaan jossain muualla.

        Sillä tuo virtojen pitäminen parin sek.ajan on ihan tuttua minulle, kun se on jäänyt "tapa" entisestä diesel-audistani, joten vika tuskin siinä on kun hehkutan kuitenkin aina vaikkei tarvis :)

        Minun autooni on juuri asennettu Defan-lämmityssarja (johdot ja vastus molemmat) sen kyllä pitäisi toimia oikein.

        Tässä joulunaikaan kun oli ihan pakko saada auto käyntiin -27asteen pakkasella, Sain sen lopulta käyntiin niin että pidin melkein kolme tuntia lämmityksessä ja lisäksi sisätilanlämmitin oli puolisen tuntia lämmittämässä konepellin alla moottoritilaa. ( näin ei tietenkään tulisi tehdä mutta oli pakko)
        Joten auto käynnistyi lopulta, kun moottorin osat olivat pikkuisen lämmenneet.

        Mikä osa siis on autosta viallinen kun näin toimii vain moottorin ollessa lämmin? mikä osa voi olla siis kyseessä joka tarvi lämmityksen/mikä on se osa joka ei toimi minulla kylmänä? tämän kun tietäisi niiin olisi helppo viedä auto korjattavaksi ko.kohdan osalta.

        Auttakaa joku tietävä, ennenkuin hermot menee auton kanssa :)

        Comment


        • #5
          Miten lähtee käyntiin kokonaan ilman lämmitystä, oletko kokeillut?

          Comment


            #6
            Omassa kotterossa on samanlaista ongelmaa jos pidän lämmitystä pidempään, ilmeisesti vesi ei kierrä ihan tarpeeksi tasaisesti, ja näin ollen moottori ei osaa rikastaa käynnistettäessä. Kokeile tuota Jaakon ehdotusta, koitat käyntiin kokonaan ilman lämmitystä.

            Comment


            • #7
              En ole kokeillut. Mutta eikös se tee huonoa lähteä kylmänä käynnistelemään autoa?

              (Yks autokorjaaja veikkaili että vois olla kyse siitä et venttiilit ei laskeudu pakkasen takia...ts.ovat niin likaiset tai vanhat etteivät pakkasen johdosta enään nouse kuten pitäisi käynnistyksen yhteydessä.. Toinen korjaaja sanoi ettei vika varmaankaan venttiileistä johdu. No venttiilien vaihto on jo vähän kalliimpaa, joten pitäisi olla varma ennenkuin niitä ryhtyy vaihtamaan. )
              Olisikohan tässä mitään perää?

              Pitää kyllä kokeilla vielä tuota kylmäkäynnistystäkin...kaikki keinot pitää kokeilla.

              Comment


                #8
                Kyllähän se kuluttaa enämpi, mutta kunhan nyt ei nilkka suorana lähde heti liikkeelle niin ei se rikki mene ainakaan. Kyllä terve moottori kylmäkäynnistykset kestää.

                Tuossa letkulämppärissähän on sellainen judanssi, että jos vesi ei lähde kunnolla ja oikein kiertämään, niin ecu luulee että moottori on lämmin koska lämpötila-anturi niin sanoo, eikä ecu laita rikastusta ja muita säätöjä kohalleen eikä moottori näinollen käynnisty. Itsellä on vähän samaa ongelmaa, mutta onneksi on myös lämmin talli pihassa joka ratkaisee probleeman.

                Tuli muuten mieleen kun siihen on uusi Defan lämmitin vaihdettu, niin onko se oikea lohkolämmitin vai letkulämmitin? Defan letkulämmitimen mukana ainakin AWT-moottoriin tulee sisätilan kennolta tulevaan letkuun "takaiskuventtiili", joka estää veden kiertämisen moottorissa väärään suuntaan. Viime talvena ei ollut käynnistämisongelmia, tänä talvena niitä on ollut.

                Comment


                • #9
                  Samalla tavalla asian järkeilin kuten Mattikin ^

                  Kovemmilla pakkasilla voi kokeilla myös, mikäli kyseessä on letkulämmitin/G62-probleema:
                  -pitää autoa tarpeeksi kauan lämmityksessä jotta motti ehtii lämmetä isommalta alueelta. (~4h)
                  -pitää lämmityksessä normaalisti ja lopettaa lämmitys n.15-20min ennen käynnistystä. (LPT-anturi ehtii toipua pahimmasta järkytyksestä, eikä kone/sisätila ole ehtinyt vielä aivan jäätyä uudelleen)
                  Nämä keinot auttaa ainakin oman kotteron aamuäreyteen.

                  Lisää juttua tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85092

                  Comment

                  Working...
                  X