Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Huohottava" öljykorkki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    "Huohottava" öljykorkki

    Mikä mahtaa olla neloskoneeseen käypä öljykorkin osanumero josta löytyy venttiili?

    V6seen on 078 103 485 F. Käykö tuo sama 1.8t:n hatuksi vai onko joku toinen mikä siihen uppoo?

    #2
    Ei meinaa kyllä nyt internet eikä etka auttaa tähän päivänpolttavaan kysymykseen. Kutoskoneissa tuntuisi olevan järjestään eri osanumerot öljykorkeille, joten voipi olla että se ei sovi.

    Tietäisiköhän joku?

    Comment


    • #3
      Itsellenikin pitäisi vaihtaa kyseinen korkki kun näyttää huohottavan hiukan. Paljonkohan nekin taas marmorilla kynii :d

      Comment


        #4
        Taidanpa itse ostaa tuon uusimman osanumeron 1.8T korkin suosiolla. Vaihtunut osanumero 06A alkuisesta 06B alkuiseen 2003 tuotannossa, ja loppuosan kirjain vaihtunut 2005. Nykyinen koodi siis: 06B103485C

        Comment


        • #5
          Kävin tuossa joulun alla hakemassa Laakkoselta korkin, heitin juurikin tämän numeron tiskiin 078 103 485 F. En nyt muista oliko korkissa minkä sain, sama numero, mutta kaveri kyllä tarkasti, että sopii V6-koneeseen. Hinta oli 19.40€

          Comment


            #6
            Niin, etka vaan kertoo että V-koneissa on eri osanumerot kuin rivikoneissa. Tuo 078 alkuinen näyttäisi sopivan pitkään listaan V-koneita.

            Comment


              #7
              Meinaatteko ihan mekaanista sopivuutta eli että istuuko paikalleen 1.8t-koneeseen? Vois huomenna kokeilla mun AVJ:hin sovittaa veekutosen korkkia jossei sen kummempaa tietoa tarvii (a.k.a miten toimii huohotuksen kannalta)?

              Comment


              • #8
                Hain marmorilta uuden korkin kun se tiiviste valskas korkis. Maksoi n. 13e.

                Comment


                  #9
                  Tilasivat mulle Pörhöllä tuon V6sen korkin jotta saan testata sopiiko 1.8Then. Eipä sovi. Ottaa suojamuoviin kiinni koska korkki on reunoiltaan isompi.

                  Jos ottaa suojamuovin pois tai leikkelee tuota korkkia niin en ole varma häviääkö siitä koko huohotusidea ja toimiiko se oikein.

                  Kattelin myös hyllystä löytyineitä muita öljykorkkeja, eikä missään muussa ollut tuota huohotusreikää kuin tuossa V6sen korkissa.

                  Comment


                    #10
                    Uusissa 1.8T korkeissa (käy varmaan joihinkin muihinkin neloskoneisiin) on myös tuo öljykannu oranssi/punainen. Tiedä sitten liittyykö mitenkään siihen päästääkö paineita tarvittaessa ulos. Sen verran halpa osa että tilasin joka tapauksessa.

                    Comment


                      #11
                      Noita just tutkin. Eivät vaikuttaneet huohottavalta yksikään. Kerro toki varaosanumero jos sellainen löytyy kunhan omasi saat :D

                      Comment


                      • #12
                        12€ oli AEB koneeseen ja pelkkä tiiviste olis ollu 4€ marmorilla.

                        Comment


                          #13
                          Kokeiltiin tossa tollasta 078 103 485 B (2.8 30V)korkkia tohon mun AVJ:hin. Ihan kivasti se meni siihen paikalleen kun mulla ei oo tota moottorin suojamuovia paikallaan. Ohessa pari fotoa.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Jaahas, pitänee käydä hakemassa se F-loppuinen korkki testikäyttöön kun hikoilee öljyä sieltä nokkaketjun kiristimeltä ja oli painetta venttiilikopassa kun aukaisin öljykorkin. Ja sulatella autoa.. ja putsailla huohotusosia... prkl.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                              Jaahas, pitänee käydä hakemassa se F-loppuinen korkki testikäyttöön kun hikoilee öljyä sieltä nokkaketjun kiristimeltä ja oli painetta venttiilikopassa kun aukaisin öljykorkin. Ja sulatella autoa.. ja putsailla huohotusosia... prkl.
                              Kannattaapi se kiristin vaihtaa joka tapauksessa. On nättiä kun sieltä paineet jossain vaiheessa karkaa tai ketju löytyy ja tekee reiän koppaan...

                              Comment


                              • #16
                                Eikai toi öljyvuoto liity mitenkään kiristimen kuntoon. Vanha tiiviste vaan pettää ja rupeaa vuotamaan, eriasia jos kiristin pitää kunnon mekkalaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viesti
                                  Eikai toi öljyvuoto liity mitenkään kiristimen kuntoon. Vanha tiiviste vaan pettää ja rupeaa vuotamaan, eriasia jos kiristin pitää kunnon mekkalaa.
                                  Nimenomaan. Se kiristimen tiiviste nyt vaan sattuu olemaan heikoin lenkki siinä kannen/venttiilikopan alueella kun vaihdettiin se venttiilikopan tiiviste alle vuosi sitten. Eikä toikaan öljyä vuotanut tohon pakoputken päälle ennenkuin sieltä nyt tais jäätyä jotain huohotuspuolelta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kävin hakemassa itselle tuollaisen 078 103 485 F -korkin ja oli hinta pompsahtanut 19,60?:een. Eilen kävin putsailemassa huohotusputkistoa ja olihan se aika surullisen näköistä hommaa :D Pancake-valvestakin kaadoin pari korkillista vettä pois. Tuon putken putsasin teippaamalla putken päät kun ensin laitoin sinne sisälle rautaromua ja 95E5:ttä, ja sitten vaan raivokasta vatkaamista. Lopuksi vielä vedin tollaisen rassin putken läpi niin alkoi tuokin putki olemaan putken muotoinen sisäpuolelta. Taidanpa tilata kuitenkin ne BFB/BEX-huohotusosat jos niillä vaikka sais itelleen lisää luottoa auton toimivuutta kohtaan. Pitänee katella miten toi öljykorkki rokkaa, ainakin se hyvin istahti paikallee ilman sitä venakopan suojamuovia.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Katoppa missä kunnossa on siellä öljyjalan juuressa oleva iso putki joka kans liittyy huohotukseen, itsellä oli ihan tukossa se putki ja reikä.. http://picasaweb.google.com/jptuhkan...42703010493282

                                      Comment


                                        #20
                                        :D Se putki on kondiksessa kun tuli vaihdettua se kesällä uuteen vanhan ollessa halki. Kuvassa uusi vs. vanha sekä speciaal-työkalu noiden putken jämien pois saamiseen :) Tänään pyörähti 242tkm mittariin, normaalia kunnossapitoa..
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          hah :D kätevän näkönen työkalu :D itsellä tuntu olevan se putki niin tiukassa kiinni, että päätin käyttää imusarjan irti.. Saihan tota kaksin käsin repiä ihan tosissaan, että suostui lähtemään! Itsellä oli myös se T-haara letku ihan paskana ja tukossa mihin tulee tuo öljusuodattimenjalan putki kiinni..

                                          Comment


                                            #22
                                            ;) Joo toi työkalu perustuu siihen että ensin työnnetään imusarjan lävitse paikalleen, toinen pitää tota ulosvetäjän kynttä paikallaan ja toinen naputtaa vasaralla tohon vinkaan :D Toimii! Toikin homma siis eskaloitui simppelistä painetestistä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eipä tuo korkki näytä wörkkivän edes kunnolla. Ainakin mitä 2.7t ketjusta voi lukea, että kaikilla ei ole auttanut.

                                              Comment


                                                #24
                                                Sitä huohottavaa korkkia voi hiukan herkistääkkin :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mikähän se on oikea öljykorkki ja/tai tiiviste 1.8T AVJ:hin? Nyt olevassa korkissa nro 026103485. Oemepc kertoo ettei tuo olisi muka A4 b6:sen korkki ja kertoo 06A103485F, 06B103485C ja tiiviste 06A103483D

                                                  Nykyisen tiiviste aivan koppura ja osittain jo halkeamaa reunalla.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    06B 103 485C on oikea numero. Tulee siis korkki tiivisteineen. Suosittelen marmorin korkkia, vajaa 20€ siellä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Paikallisesta varaosaliikkeestä löytyi hyllystä tiiviste.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X