Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Väärä öljynsuodatin=>öljynlämpötila nollilla+paine tapiss

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Väärä öljynsuodatin=>öljynlämpötila nollilla+paine tapiss

    Varaosaliikkeen kirjat ei näyttäneet kuin yhden öljynsuodattimen (sen pienemmän) jonka otinkin. Rupesin vain epäilemään, kun täällä on puhuttu siitä runkonumeron vaikutuksesta öljynsuodattimien malliin. Vai onko kyseessä joku mittarihärö esim. kolvailua puutetta?
    Tietääkö kukaan olivatko ö-suodattimet alussa pienempiä ja vaihtuivat sitten isommiksi vai toisinpäin???

  • #2
    Kannattaa ostaa merkkiliikkeestä ko suodatin. Hinta ei ole yhtään paha verrattuna tarvikkeeseen. Mutu on, että niitä on erilaisia ( isompia/pienenpiä= pituus). Muistaakseni minulle tarjottiin viimeksi merkkiliikkeessä se "pienempi", joka on hyvin toiminut. Paineet hyvät -hyvä juttu. Lämpötila voi olla joku anturivika?

    Comment


    • #3
      minulle myytin merkkiliikkeessä runkonumeron mukaan se isompi omaan autooni. Sillä on kai väliä kumpi laitetaan... muistikuvani mukaan kierteetkin olisi ollut erilaiset (väärä ei olisi asentunut lainkaan, tästä en kyllä nyt ole sata varma...)Öljynsuodatin on merkkiliikkeessä niin halpa, että sniiduilu ei kannata.
      Mutta muuten tuo kyllä vaikuttaa mittari vialta. (sähköt poikki?)

      Comment


      • #4
        Merkkiliikkeessä kävinkin, kirjoittelin vaan epämääräisesti.

        Comment


        • #5
          Tuleeko tuo öljynlämpö -ja paine tieto samalta anturilta, eli siltä kellolta? Itselläkin on öljynpaineet kasvaneet viimekuukausien aikana siten, että nyt mittari näyttä jo pelkästään virrat päällä 5bar. Kellolle menee kaksi johtoa, toinen saattaisi olla hyvinkin tuo lämpö.

          Comment


          • #6
            Kutosesta ei hajua, mutta Sippalalla on lämpöanturi öljypumpussa. Kellossa on joko ylä- tai alapainekytkin ja mittarin anturi. Vieressä on sitten joko ala- tai yläpainekytkin. Vähän autosta riippuu kumpi on integroituna kelloon. Dorkaa :)

            Comment


            • #7
              Mielikuva on, että V 6:ssa ( 2.6) öljyn lämpömittarin anturi sijaitsee (edestä katsottuna) koneen "etuseinässä" oikealla puolella. Pitäisi näkyä kun ottaa suojia pois. Minullakin se on tarpeettomana, koska ei ole mittaristossa lisämittareita.

              Comment


              • #8
                Täältä näkee komponenttien paikkoja:
                http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=oil

                Comment

                Working...
                X