Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ongelmana nykiminen (b5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt ongelmana nykiminen (b5)

    Aina on jotain häikkää näissä vanhoissa romuissa;)

    No joo, mut on jo pitemmän aikaa häirinny eräänlainen nykiminen. Se ilmenee etenkin kun löysää kaasun pois ja taas alkaa kaasuttamaan, eli aina syöttö ku katkee ja alkaa, niin silloin nykäsee tosi kovasti. Voisko tolle olla tehtävissä jotain esim. laittamalla sisään uudet ruiskutusohjelmat? Siskon Astrassa oli vuosia sit vähän samanlaista ongelmaa ja se korjaantu uudella softalla jossa syöttö tuli "porrastetusti" alkuperäsen ohjelman on/off tavan sijaan. Tai näin muistelen huoltomiehen silloin sanoneen.

    Ajattelin vaan, että jos jollain ollu samaa häppeninkiä ja vois vinkkiä heittää. Tai sit pitää käydä kysäsee merkkihuollosta, mut ne varmaan tee muuta ku antaa ajan ja "tutkivat" sitten.

    On vaan aika ärsyttävä "ominaisuus" ja just ajelin viikon -05 Vectra farkulla ja nyt ku hyppäs omaan kopperoon, niin taas kaikki tuntuu olevan rikki;).

    #2
    Kannattaapi vikakoodit lukasta ekana. Maffi voi esim. kettuilla.

    Comment


    • #3
      Voisiko kyseinen vika lisätä kulutusta? En muista millo oisin päässy kunnolla alle kympin...

      No taidampa käydä aamulla paikallisella korjaamolla lukee mitä rakkineella mielen päällä;)

      Comment


      • #4
        Kyllä voi.. Onko kuinka paljon ajettu? ja millä koneella?

        Comment


        • #5
          Ajettu jo 245 000 ja koneena se 1,8 pappamalli (vapari).

          Comment


            #6
            Jos lamda hajalla niin voi kulutus olla metsässä ja samalla aiheuttaa nykimistä. Lukases ne vikakoodit ekana.

            Comment


            • #7
              Oikeessa olit. Kävin aamusta näyttää autoo ja just lambda sökönä. Olikohan lambda 1:nen, mut onko tossa koneessa ees kahta? Ja viime katsastuksessa tuli muistaakseni hylky just päästöjen takia ja johtu hajonneesta lambdasta ja aika outoo jos sama rikki taas.


              Päivitystä...
              Eli nyt on uus anturi kiinni ja tällä kertaa Boshin orginaali, joten ei tarvinnu turvautuu johtoliitosten tekoon. Ja ainakin ens ajojen perusteella tuntuu kulkevan pehmeemmin. No pitääpä vielä täl viikolla käyttää katsastussedän luona, jos vaikka keksis lisää rahan menoo mun kiusas.
              Viimeksi muokannut teemuval; 12.10.2010, 09:38. Perustelu: päivitystä tilanteeseen

              Comment


              • #8
                Paha ilmavuoto voi rikkoa lambdan. Ei taida tuos konees olla kuin yks lambda. Kannattaa tarkistaa kaikki letkut ettei oo murtunu.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja teemuval Näytä viesti
                  Oikeessa olit. Kävin aamusta näyttää autoo ja just lambda sökönä. Olikohan lambda 1:nen, mut onko tossa koneessa ees kahta? Ja viime katsastuksessa tuli muistaakseni hylky just päästöjen takia ja johtu hajonneesta lambdasta ja aika outoo jos sama rikki taas.
                  Muistaakseni tuossa 1.8 vaparissa oli vain 1 lamda.

                  Hyvä että vika löytyi.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla sama ongelma. Moottorina vain 1,9TDI 96kw. Onko dieselmoottorissa lambdaa? Vikakoodit katsoin, mutta näytti tyhjää...

                    Comment


                    • #11
                      Ei oo. Enemmän dieseleistä ymmärtävät voi varmaan sanoa tohon nykimiseen jotain.

                      Comment

                      Working...
                      X