Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eikös ilmamassa mittareita saa tehdaskunnostettuna?

    Comment


    • #32
      Kiero laippa pakoputkessa, imee sopivasti happea putkeen?

      Kaverilla oli ovlovissa moinen vika (muiden ohella).

      Comment


      • #33
        Oliko mitään muuta kummaa havaittavissa, esim. kierrolukumittarissa tms?

        Eli heittelikö se mitenkään kummasti? Jos näin teki, tulee virhe ohjausboksista. (tai ainakin yksi vaihtoehto....)

        Onnea, sähköviat mukavia, varsinkin kun toistuvat randomina....

        Kerro mitä löytyi. Muutkin osaavat sitten etsiä oikeita kombinaatioita.

        Comment


          #34
          Ongelmaan saattoi löytyä ratkaisu. Kävin auton kanssa testerissä ja vikalistalta löytyi "jarrupolkimen anturin epäuskottava singnaali". Automaatillahan (en tiedä onko manuaaleissa sama) bensansyöttö katkeaa jos kaasua ja jarrua painetaan yhtäaikaa. Tämä tieto tulee jarrupolkimessa olevasta anturista. Aiemmin kun ostin auton tämä samainen vika oli listalla ja se poistettiin. Silloin luulimme sen vain johtuneen vahingosta. Voi se olla toki sitä nytkin. Koska uusi anturi ei maksanut lambdaan ja ilmamassa-anturiin verrattuna juuri mitään päätin kokeilla ja vaihdoin sen.

          Muutaman päivän ajelun jälkeen kuitenkin tuntuu hyvältä=vika ei ole ilmoitellut itsestään. Täytyy nyt kuitenkin seurailla tilannetta. Voihan olla, että anturin vaihto ei auttanut mitään ja vika ei vain ole tullut esille juuri nyt. Viikonloppuna pitäisi ajaa taas vähän pitempi reissu. Silloin varmuuden asiaan pitäisi viimeistään tulla. Että semmoonen juttu....

          Comment


            #35
            Ajattelin tuossa, että laitan pienen päivityksen tähän ongelmaan. Eli vaikka edellä niin kovasti hehkutin, vika ei ollut jarrupolkimen kytkimessä. Ongelma jatkui samanmoisena senkin vaihdon jälkeen. Onpahan nyt uusi kytkin... Ongelman aiheuttaja oli vaikea löytää, koska esiintyi niin harvakseltaan ja oli vielä täysin ihmeellinen. Nyt se on kuitenkin löytynyt ja korjattu.

            Tarina etenee näin: kyseessähän on hiljattain ostamani auto. Tästä johtuen, koska sellainen tapanani on, vaihdan usein kuluvat ja likaantuvat osat (öljyt, suodattimet, jne.) ostamisen jälkeen. Näin tiedän varmuudella koska ne on vaihdettu tulevaisuutta silmällä pitäen. Myös tulpat kuuluvat tekemäni vaihdon piiriin. No jostain syystä en ollut vielä tulppia koslaani vaihtanut oston jälkeen ja päätin sen tehdä. (Sain muuten halvalla tulpat Motonetistä; 4 kpl Boschin tulppia 4,90?... Pieni virhe kassaneidillä->minä tyytyväinen.)

            Tulppia vaihtaessani huomasin nelospytyn puolaa irroittaessani pienen kummallisuuden. Muiden tulppien poterot olivat kiiltävän puhtaat, mutta nelosessa oli epämääräistä tummmumista. Tulpan pois ruuvatessani elektrodi näytti hyväkuntoiselta. Sitten huomioni kiinnittyi tulpan "varteen". Se oli todella karstainen. Huomasin tulpassa olevan prikan olevan puolessa välissä kierrettä ja todella kovin kiinni. Entinen omistaja oli vaihtanut/vaihdattanut tulpat ja kiertänyt viimeisen tulpan kireälle prikkaa vasten!! Aivan tulppa ei siis ollut kierretty loppuun asti vaan kiristetty prikan varaan. Tämä on kyllä sinänsä inhimillistä, koska poteroon ei näe onko tulppa perillä asti vai ei. Prikka oli niin kovin kiinni kierteessä, että se oli pitänyt tulpan kyllä paikallaan, mutta aiheutti pientä vuotoa. Tämä siis oli nykimisenkin syynä. Paine ilmeisesti karkasi tasaisella kaasulla yhdeltä pytyltä. Kiihdytettäessä ongelmaa ei havainnut.

            Että tämmöistä. Tulee ihan nimeltä mainitsemattoman jääkiekkovalmentajan kommentti mieleen: "Lähdetään pojat ihan perusasioista liikkeelle". Mielessäni etsin vikaa turhan vaikeasti, mutta ei kyllä tullut mieleenkään sen johtuvan moisesta. Tulppa vuoti niin vähän, ettei sitä edes voinut kuulla käyntiäänestä.

            Comment


            • #36
              Ideoita kaivataan taas :)

              Eli vanha vika on palannut , palasi oikeastaan melko pian sen jälkeen kun kerkesin kehua että ei röpötä :) (syyskuun lopulla)

              Vika siis ilmenee kaasua painettaessa tyhjäkäynniltä pohjaan tai pumpattaessa (polttaa putkessa,paukkuu) ja kun kaasua painaa vain puoleen väliin niin vikaa ei ilmene.

              Hiljainen ajo(alle20 km/h) myös nykivää koska auto moottorijarruuttaa helposti , tuntuu melkeimpä samalta kuin katkaisisi virrat yhtäkkiä ja starttasi heti perään!!

              olen nyt uusinut lambda anturin ja tarkistanut ettei pakosarja vuoda mistään että vikaa ei siltä puolelta tarvitse etsiä, mitenkä muuten rikkinäinen ilmamäärämittari ilmenee??

              Itsestä tuntuisi että vika voisi ehkä olla sytytys puolella ,liian aikainen tai myöhäinen sytytys vähän niinkuin kuskilla :)

              Kävin viime viikolla katsastuksessa , leima tuli mutta tyhjäkäynnin lambda arvo heitteli 1,110-1,130 väliä hetken aikaa ja lopuksi jäi lukemaan 1,080 eli hieman yläkantissa .

              2500 kierroksen arvo oli 1,020 eli sekään ei ollut tasan 1 niinkuin kai pitäisi vai ?
              missähän vika??

              Comment


              • #37
                Mulla eri kone, mutta samanlaiset oireet, mulla tosin pudotteli pyttyjäkin pois pelistä, kun kiihdytti isolla vaihteella, esim ohituksissa tai risteyksissä. Hävisi tulpanjohtojen uusimisella. Kertoivat merkkihuollossa, että on ollut paljon ainakin volkkareiden 4 pyttysissä samaa vikaa, että häiriönpoistajat on menny huonoiks ja sit kenkkuilee.

                Comment


                • #38
                  Joo kaverin -94:ssa golfissa oli samaa vikaa että nyki alemmilla kierroksilla ja se paikallisti vian pimeässä avatessaan nokkapellin, johdot kuulemma löivät läpi ja sen näki selvästi. omassa en ole nähnyt mitään läpilyöntejä mutta jospa mä varaisin ajan merkkihuoltoon kun en jaksa turpanpäiten vaihdella osia, kunhan saan aikaiseksi....kallista lystiä tulee varmaan

                  Comment


                  • #39
                    Herättelen taas toiveita että autoni puutumis/röpötys ongelma ratkeasi, kävin tänään luetuttamassa vikakoodit ja tälläisä oli:

                    18010 P1602 035
                    Jännitteen syöttö, liitin 30
                    Jännite liian pieni
                    satunnainan

                    00561 015
                    Seoksen sopeutus
                    Mukautusraja (summa) alittunut
                    satunnainen

                    17978 P1570 035
                    Moottorin ohjainlaite lukittu
                    satunnainen

                    16486 P0102 035
                    Ilmamassamittari-G70
                    Signaali liian pieni
                    satunnainen

                    Vikakoodien lukua edelsi kahden tunnin eilinen akun maajohdon irroitus että monikin koodi voi johtua aivan siitäkin mutta toi Ilmamassamittarin koodi ihmetytti,mitähän se tahtoo sanoa?

                    Pikahuollon pojat eivät osanneet sanoa mitään, yllätys yllätys, nollasivat vain vikakoodit, ei vaikutusta röpötykseen/puutumiseen.

                    Tulpan johdot ja moottorin lämpötila anturi sekä pakosarja ehjiä että niitten puolesta voi vian etsinnän lopettaa...

                    Comment


                    • #40
                      mulla samaa ongelmaa. ei oireillut vaikka pakosarja oli halki mutta kun uusi vaihdettiin ni alkoi vikoja tulla esille sammuilee kesken ajon aivan ku avaimesta vääntäis virrat pois ja nykimistä on tasaisella ajolla. autosta yritettiin lukea vikakoodeja mut ei näkyny mitään, oliskohan tuossa juuri kyse siitä että ettii uusia käskyjä lampdalle? auttaako akun irroitus oikeasti? vai korjautuuko vika "itsestään"?

                      Comment


                      • #41
                        No lambda kyl hoitaa uudet asetukset boxille ihan ilman akunkengäs irroitustakin jos lambda vaan kunnos.

                        Sun autos oireilee kyl ihan erilailla ku mun , tuskin sama vika kyseessä

                        Comment


                        • #42
                          Auto on siis 1.8 vapaasti hengittelevä ja vm -98. Nykii missä tahansa vauhdissa ja millä tahansa vaihteella kiihdyttäessä, tasaisella vauhdilla jne. Muutaman kerran tehny niin ettei sano mitään vaikka kaasua painaa (noin 5sek ajan kerrallaan) ja sitten taas ihan normaalisti toiminut, jos satunnaisia nykimisiä ei lasketa :P Tyhjäkäynnilläkin pätkii hieman -> Kierrokset tipahtavat silloin tällöin noin 500rpm...

                          Ja tätä ei kuitenkaa välttämättä tapahdu joka kerta kun ajelee.

                          Veikkailuja/arvauksia/faktaa, mistä tämä voisi johtua ja minkähän hintaseksi korjailut tullee?

                          edit:
                          Alkoi pelittämään normaalisti, kun otin ilmamassamittarin irti ja lankoja pyyhkäisin topsipuikolla, ei siihen kyllä mitään tarttunut mutta nykimiset ja kierroksien tipahtelut loppuivat kokonaan :D
                          Viimeksi muokannut jeippi; 25.8.2008, 16:36. Perustelu: korjattu

                          Comment


                          • #43
                            Villejä veikkauksia....
                            Tuo tyhjäkäynnillä oleva kierroksien tippuminen voi johtua likaisesta kaasuläpästä.
                            Jos itse puhdistat ja laitat uuden tiivisteen, niin hinta alle 10€

                            Sitten tuo nykiminen ylipäänsä voi johtua mistä vain.
                            esim. joku letku on halki, tai murtunut. Pakosarjassa voi olla halkeama. Ilmamäärämittari tullut tiensä päähän. Lambda ei toimi oikein. Tulpan johdot huonot...

                            Tietenkin vikakoodit kannattaa lukea ensimmäisenä. Sillä monesti vältetään paljon turhaa työtä.

                            Mutta tuolla haku koneella löytyy paljon lisää vastaavia ongelmia.
                            Ja tuolla tämän sivun alareunassakin on "vastaavia" topiceja, joten sieltäkin voit selata.

                            Comment

                            Working...
                            X