Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lähteekö tääkin lapasesta (TT modausta)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lähteekö tääkin lapasesta (TT modausta)

    Vajaa viikko takana -99 TT Quattrolla ja nyt jo alkaa olla paineita tehdä jotain sille. Kyseessä siis (ehkä) 170tkm ajettu 225hp Saksatuonti, jossa myyjän mukaan ABT laatikko ja lastu. Koeajoin muutaman vakiomallin ennen tämän hommaamista ja kyllä tässä eroa on vakioon merkittävästi, joten oletetaan että asia on näin (hölmöä arvailla/epäillä, mutta kun ei ole tietoa yhtään enempää myyjällä, joka tän mulle Saksan tuontina myi, niin minkäs teet).

    Nyt sitten pähkäilen että mistä päästä tätä lähtisi purkamaan. Se vasemmalla olkapäällä istuva enkeli kehottaa laittamaan auton Samin Autopajalle tarkastukseen ja läpikäymään perushuollot nestevaihtoineen. Toisaalta oikealla istuva piru tökkii hiilihangolla persuksille tiheeseen tahtiin, vaatien lisää ääntä, potkua ja ajettavuutta heti eikä huomenna.

    Samilta on jo aika varattu, joten tämä homma hoidetaan joka tapauksessa ennen kuin mennään suuntaan jos toiseen.

    Nyt on kuitenkin dilemmana se, että olisi veronpalautuksiakin tulossa jossain vaiheessa ja budjettia sellaiset 3000e tähän laittaa. Kun en TT:tä ole ennen omistanut, niin en tunne ollenkaan hintatasoa mihin tuolla pääsee. Reippaalla tonnilla saa Milltekin takapöntön, optiflown ja dumpin, joten jos asentas nuo ja käyttäs auton penkissä tarkistuttamassa että mitä se lastu siellä tekee ja kenen se mahdollisesti on (DOC Powerilla arvailivat että ehkä se on koko setti ABT:n jos on Saksassa tehty ja rekkariinkin noi muutokset merkattu).

    Mutta kun se vasemman puoleinen siipiveikko olkapäällä jaksaa muistuttaa, että pitäskö huoltaa nyt eka turbo vaiko kokonaan vaihtaa se samalla isompaan ennen kuin ostelee mitään putkistoja ja kun ilmeisesti huollon ja uuden hintaero on aika pieni, niin uudella turbolla saisi hyvän pohjan sitten lähteä seuraavaan steppiin eli downpipe + putkisto + ohjelma linjalle. Mutta kestääkö paikat vai antaako vanha väsymys moottori periksi jos ei tee jotain tsekkauksia/huoltoja alakertaan ja muualle....

    Miksi tän pitää olla näin vaikeeta. Milläköhän rahalla ja kenelle tän vehkeen voisi viedä, niin että homma lähtis perusteista ja varmistuttas että projektilla on pohjaa hakea se lähemmäs 300hp ulos tosta? Eihän tää näin vaikeeta olis jos olis rahaa, mutta kun ei sitäkään ole yhtään liikaa.

    Osaisko joku viitata johonkin vanhaan keskusteluun tai antaa oman mielipiteen missä järjestyksessä tässä kannattaa edetä. Tonni ei ole noista perusmuutoksista paha, mutta jos sillä saa perusteet ensin kuntoon, niin kyllähän terve järki yrittää sanoa, että rakennetaan sitä taloa alhaalta ylös, eikä toisinpäin.

    Antakee anteeksi tällaiset novellit, mutta helevatti kun ei osaa päättää mitä tehdä!

    Ai niin, puuttuu muuten takaspoileri tyystin, joten mistäköhän voisi metsästää järkevää sellaista?
    Viimeksi muokannut kallel; 22.9.2010, 14:13. Perustelu: Otsikkoon pieni tarkennus :)

  • #2
    Ainakaan dumppiin ei kannata näissä rahojaan tuhlata. Vetää rikkaalle kun tsihahtaa ja saattaa ilmentyä erilaisia käyntihäiriöitä tms...

    Comment


    • #3
      Älä pelkää, ei lähe lapasesta vielä tuolla rahalla ;)

      Comment


      • #4
        Jos ei ole vielä laitettu, niin cooleri, dp, ja silikoniletkut. Niillä pitäis saada siihen pari ponia ja herkkyyttä.

        Comment


        • #5
          Eikä välttämättä ihan ensimmäisenä toinna tonnia laittaa takapönttöön ja optiflow hökötyksiin. Noilla ei heppoja saa. Itse laittaisin ensin auton kuntoon, jos jotain laitettavaa on, ja sitten turbo, suuttimet, cooleri, db, putkisto ja softa näille.

          Comment


          • #6
            Ja tuossa on jo valmiina molemmissa etunurkissa coolerit, joten nekin välttää täysin sinne 300 saakka.
            Villeä kompaten, turbo, suuttimet, db ja softa noille. Putkisto ja cooleri mikäli on vielä ylimääräistä rahaa, tuossa järjestyksessä.
            Aikanaan oli vastaava apx koneinen, johon vaihdettu suuttimet, gt28rs ja dp+3" katti, sekä joku catback oli valmiina. Tällä pääsi juuri kolmensadan yli.

            Comment


            • #7
              Tuossa tulikin hyviä neuvoja taas paljon. Voisko joku kuitenkin tarkentaa hieman mitä vaatii / maksaa että moottoripuoli katsotaan mekaniikaltaan kuntoon, jotta voidaan varmistua että "rakennusalusta" on luotettava ja siihen kannattaa investoida lisäpalikoita? Eli mitä sieltä pitäisi katsoa ja mahdollisesti vaihtaa ja missä tällaisen saisi teetettyä järkevästi? Olettaen että siis maksaa vaivaa tsekata, jos auto kuitenkin nytkin toimii mielestäni hyvin ja hoidan sen yleiskatselmuksen Samin Autopajalla ensin kuntoon?

              Comment


              • #8
                "Älä pelkää, ei lähe lapasesta vielä tuolla rahalla ;)"

                Ei lähde budjetti tosiaankaan eikä auto varsinkaan ;-)

                Totesin joskus Subaru aikoina, että jos ei pelistä löydy 400+ tehoja, niin on aivan turha kuvitella että neliveto-autoa saisi kaasulla kuivalla sladiin kuten niin moni "rallimies" noissa foorumeissa kuvittelee.

                Itellä oli nyt suhteellisen pirteä peli jossa oli vaihdettu cooleri, samcot, dp, 3" catiton putkisto, isompi turbo, Artecin ohjelma, KW Var3 alusta, suuttimet ja bensapumppu ja vaikka siitä penkitettiin se 343hp niin hyvä jos kaappikuivalla kostealla asfaltilla sai jotain piruetteja aikaiseksi.

                Tosin kuka aikuinen mies jaksaa kiusata autoaan tollasen takia eli joskus vanhoilla keltasilla tuli koetettuna että miten se Vatasen kaasujalka sopii Nykäsen Matin käsille, mutta sopihan se ihan kivasti ;-)

                Comment

                Working...
                X