Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 (pt) + 012 laatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 (pt) + 012 laatikko

    Pihaan on jäänyt lojumaan yksi joutava ysikymppi audi ja talliin ylimääräinen V8:n kone.

    Mieleen juolahti, jotta näistä voisi kehittää jotain kivaa...

    Mutta minkälainen kytkä+vahtipyöräsetti tuohon passaa? Mottihan on automaatista ja mitään mahdottomia momentteja ei ole tarkoitus etupyörille siirtää.

    #2
    4.2 manuaalin limppu kaikkineen on bolt-on. Varmistu nyt että urbaanitarina v6 = v8 pulttijaosta pitää paikkansa eli loota ylipäänsä sopii koneeseen.
    4.2:ssa on 01E manuaali, joka on suoraan vaihtokelpoinen 01A kanssa kytkimen osalta. PT:n perässä on ne harvat manuaalit olleet 016, joten sellaisen limppu ei käy.

    Comment


    • #3
      Niin alunperinhän tuossa on kv eli vitoskone. Mutta noita muutamia vastaavia projekteja kun on ulkomaisilta foorumeilta lukenut, niin V8:ja on lätkästy ihan suoriltaan vitoskoneen paikalle, mutta nämä ovat olleet nelikkoja kylläkin, jos sillä mitään merkitystä on.

      Comment


        #4
        012 ja 01A on tasan samalla kytkinkopalla ja suurin osa muutenkin yhteistä.

        Comment


        • #5
          012 ja 01A on tasan samalla kytkinkopalla ja suurin osa muutenkin yhteistä. 06.09.2010 16:27
          Kiitos, tuota tietoa juuri hain.

          Comment


            #6
            Mites se nyt oli, jos PT:n manualisoi jälkikäteen tuolla 016-lodjulla. Kampuranpäähän sopiva vauhtipyörä, automaatin ei kai käy, ja sopiva asetelma jostain? Onkohan kuinka lähelle vitoskoneen (3B) asetelmaa, kun speksit näyttää muuten olevan melko samat, kuten askikin ilmeisesti?

            Levyksi käynee 016 askin akselille sopiva 240 mm levy?

            Edit:

            Nyt jos katalogista oikein katsoin, asetelma ja levy on samat kuin S2:n, eli vauhtipyörän vaihdolla onnistuisi.
            Viimeksi muokannut arto s; 4.10.2011, 11:53.

            Comment


              #7
              Teettää vain sopivan vauhtiksen niin sillä tuo onnistuu.

              Comment


                #8
                Asetelma on sama esim 220v, MC-200 verrattuna S2:een eli sellaista voi soveltaa tuossakin. Levy sen sijaan ei ole sama, koska 01A ja 01E verrattuna 016 on eri kytkinakselin poorituksella.

                Tepon lause pätee. 220v mukaan kytkinpaketti ja custom vp tai sitten manuaali-PT:n kaikki rojut. Vauhtiksia on varmaan joka nurkalla :)

                Automaattivaihteisissa ei ole ollenkaan vauhtipyörää vaan tilalla on ns vetolevy. Se painaa tyypillisesti noin kilon max. Hitausmomentti saadaan siihen pultattavalla turbiinilla.

                Comment


                  #9
                  01E-vauhtis on myös 240 mm asetelmalle, mutta pyörän malli taitaa olla vallan eri, eli kuppimainen verrattuna 016-vauhtikseen. Ei siis liene muokattavissa?

                  Comment

                  Working...
                  X