Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Redline öljyt perään ja laatikkoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Redline öljyt perään ja laatikkoon

    Vaihdoin rs nelkuun kyseiset öljyt ja täytyy kyllä sanoa että laattikko muuttui mielestäni jonkun verran. Vaikka vanhoilla ns. audin omilla litkuilla ei ollut ajettu kuin 35tkm. Ja vanhatkin öljyt oli todella puhtaat molemmissa perässä ja laatikossa. Suosittelen kyllä redline racing öljyjä muillekin. :)

  • #2
    Mitäs redlinen öljyjä tuli laiteltuu?

    Comment


    • #3
      http://www.roadmachine.fi/gearoil.html


      Noita tuli laitettua tai siis kahta noista öljyistä.

      Comment


      • #4
        itse ostin tuota heavy öljyä oman kiessin perään. Saa nähä muuttuuko mitenkään...

        Comment


        • #5
          Varmasti ihan hyvää kamaa on.

          Comment


            #6
            Omassa Audissa vaihteet kytkeytyy pehmeämmin ja pienemmällä "voimalla", ja perässä kylmänä juuri ja juuri kuuluva ääni hävisi. Suosittelen! Ex-ölpät oli Shellin getriebet.

            Comment


            • #7
              Lainaan samaa threadia:

              Olen vaihteisto/perä-öljyjen kanssa aika ummikko, niin osaako kukaan auttaa noiden Red Line öljyjen kanssa. Eli mieli tekis kokeilla, mutta täyttä varmuutta ei ole mitä pitäisi mihinkin laittaa. Eli mikä vaihteisto-öljyn sopisi TT:n lootaan (etuperä taitaa uida samassa liemessä?) ja castrolin sivuilta lueskelin että luokitus olis GL-4? Ja mitä suosittelette takaperään?

              Mitenkä nuo vaihteisto-öljyt yleisesti, eli jos suositus on GL-4, niin voiko käyttää GL-5 luokituksen omaavaa öljyä?

              Auto siis profiilin TT 1.8tq -00 (APX)

              Comment


                #8
                GL-5 lisäaineistus saattaa syödä laatikon synkrot. Eli pitäydytään niissä valmistajan suosituksissa ;)

                Comment


                • #9
                  Ok, erittäin hyvä tietää!

                  Comment


                    #10
                    Lievennetään sen verran, että on olemassa toki gl-4 ja gl-5 hyväksyttyjä töhniä, niissä yleensä otettu huomioon messinki synkrot. (Eli kun kummatkin hyväksynnät täyttyy voi käsittääkseni käyttää, mitään vastuuta paskoneista synkroista en silti ota)

                    Comment


                      #11
                      Esim. Motul Gear 300 on tälläinen litku, jossa sekä GL-4, että GL-5 merkit. Ei ainakaan vielä ole synkrot osoittaneet häviämisen merkkejä ja peräkään ei ole lauennut. Talvella kylmänä vähän tahmean tuntuinen laatikko, mutta lämpimänä pelaa kyllä hienosti.

                      Comment


                        #12
                        Red Line 75W90NS purkin kyljessä erikseen mainitaan, että öljyn koostumuksessa on eritoten otettu huomioon nuo synkrot, punametallien suojaus yms. ja ei aiheuta syöpymistä yms. Tuo NS lopussa tulee "Non Slip" eli tuossa ei ole kitkalukoille tarkoitettua tartunta-ainetta mukana. Kitkalukollisille on oma 75W90 öljy. Tosin en tiedä onko missään Audissa käytetty tuota lukkotyyppiä.

                        http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=47&pcid=7

                        Comment


                        • #13
                          Tuota Red Line 75W90NS öljyn sopivuutta itse juuri arvuuttelin, eli koska öljyssä mainitaan nimen omaan synkroniöljy, niin ihme ois jos se synkrot söis?

                          Mitenkä luulette, että toimiiko/soveltuuko jos laatikkoon/etuperään laittaa 75W90NS tai Redline MT-90 synkroniöljy ja takaperään Redline ShockProof Gear Oil Heavy

                          Comment


                            #14
                            Laatikkoon Mt-90 ja perään Shochproof heavy. Tai perään normaali Redlinen peräöljy.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos Jani neuvosta!

                              Comment


                                #16
                                Mikäs ero on tuon shockproofin ja normaalin välillä sitten toiminnassa?

                                Comment


                                  #17
                                  Eroa tulee varmaan rata-ajossa ja voimalaiteissa, kun mennään äärimmäisyyksiin kuormituksissa ja voimansiirron lämmöissä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Shockproof heavy on todistettu toimivan rata-Viperin perässä hyvin.
                                    Molybdeeni tekee pumpuli tyyny vaikutelman. Eikä puristu kovassa pintapaineessakaan pois. Eikä tule valumalla kokonaan ulos. Jättää aina metallille pienen öljykalvon. Ralli Mitsulla on ajettu noin 1ek ilman öljyjä laatikossa. Ja jäi laatikko ehyeksi vielä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Eli jos tulee normikäyttöön niin molemmat pelaa yhtä hyvin ja täten tuo heavy olis vähän turhaakin. Ovat vain saman hintasia (muistaakseni) joten siksi kyselen.

                                      Jos etsitään parasta toimintaa ihan vain peruskäytössä, koska ei tuommosella dieseli värkillä vakiona ole paljon käyttöä radalla, niin normi riittää ja heavyllä ei saada mitään etua?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse juuri edellispäivä täräytin perään litran 75w-90:stä ja puoli litraa Heavya. Hieman epäilyttäisi itse laittaa pelkkää Heavya käyttöautoon millä lähdetään ajamaan pakkasilla, sen verran tönkköä tavaraa oli +10asteen lämpöisenä. Mutta en tiedä mitä todellinen viskositeetti on -30 lämpötilassa, onko se ekan perän pyörähdyksen jälkeen kevääseen asti perän seinämillä vai riittävän notkeaa pakkaskäyttöönkin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Juuri eilen yritin etsiä tuon "heavy"-purkin kyljestä speksejä, mutta eipä siinä lukenut mitään GL luokituksia, saatika viskositeetia? Tai sitten en kiiressäni siitä huomannut.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ainahan sillä heavyllä sitä etua saadaan. Varmuuskerrointa ainakin ja kun se antaa semmoisen pumpulityynyt efektin niin hiukan kolinat pienenee varsinkin jos vanha öljy on joskus päässyt puristumaan välistä pois.

                                            Roadmachinen sivuilta löytyy hyvin tietoa noista öljyistä ja niiden spekseistä.
                                            Shochproof heavy käy periin, oikeastaan kaikkiin. Lukollisiin voi joutua lisäämään kitkanmuunninta. Heavy ja lightweight käy myös suorakytkentä vaihdelaatikoihinkin. Synkronoituun laatikkoon ne ovat liian liukkaita jolloin pitääkin laittaa MTL tai MT-90. Näissä on kitka optimoitu synkroneille. MTL ja MT-90 voi terästää 33% seoksella Lightweightiä. Ei enempää.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hiukan OT, mutta pakko kommentoida. On tämä auton kanssa touhuilu melko lystiä hommaa =) Öljynvaihtoonkin pitää olla pikku kemisti, jotta saa "seokset" juuri oikein optimoitua ja tottahan toki pitää vääntää "keitot" joka purnukkaan erikseen.

                                              Nuo tuohan tästä hommasta tekeekin hauskaa =)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Juuri laitettu Redlinet omaan Audiin. Perään Shockproof heavyt ja laatikkoon MT-90. Vanha öljy oli siistiä, sitä oli tarpeeksi ja kaikin puolin ok. Mutta kyllä voin sanoa, että laatikon toiminta on nyt jotain muuta. Uskomattoman paljon paremmin saa vaihteet silmään. Perä hiljeni täysin, vaihtaessa kuulunut vaimea kolahdus jäi pois. SUOSITTELEN.

                                                Kai noi samat toimii talvellakin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse kaipaisin kokemuksia siitä miten nuo toimivat suhteessa Castrol ja/tai Mobil synteettisiin askiliemiin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kokeile, miltä aski ja perä tuntuu Redlineilla verrattuna Mobil/Castrol.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Molempiin kaadettiin 3kk sitten Mobilin VS200 liemet niin pelkästä kokeilemisen ilosta ei kiinnosta uusia investoida.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuo redline perässä tekee ainakin minun mielestä kutaa. Tulee juurikin se pumpulityyny vaikutelma. Klonkseet yma vaihtojen yhteydessä paljon pehmeämmät. Eli ihan ok tuo softproo vai mikä se nyt oli. Talvi olosuhteissa pelottaa että miten jäykkää se on....

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joo molemmissa profiilin kulkineissa efektit redlinen kamoilla olleet positiiviset vs muut öljyt, joita varsinkin rapeassa ranskalaisessa tuli aikoinaan kokeiltua synkkaongelmien kanssa paljon.

                                                          Audissa on perässä heavyt ja efektit ovat kuten tässä moni on kertonut. Laatikossa MT kamat ja erona öljyn vaihdossa juurikin tuo sulavuus nopeissa vaihdoissa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkaa kyllä houkuttelemaan nämä Redlinet. Pitäsi vaihtaa Urssin laatikkoon ja perään ölpät, kait sitä pitää Redlinet laittaa..?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X