Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T AEB vikakoodit ja hyytyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T AEB vikakoodit ja hyytyminen

    Vikakoodit luettu ja seuraavat koodit sieltä tupsahti:

    462F Kaasuläpän ohjainyksikkö, virhe perussäädöissä
    0231 Lambdasopeutus, addit.sop.liian korkea
    0231 Lambdasopeutus, multiplikatiivinen liian alhainen
    0220 Maksimi ahtopaine ylitetty

    Heti vikakoodien nollausten jälkeen lähdin ajelemaan niin kaasua polkiessa auto hyytyy aivan täysin, ahdot nousee mutta eteenpäin ei mennä,
    voisiko joku noista nyt olla vian aiheuttaja??
    Sekä huomasin että puski myös vähän mustaa savua putkesta,jota ei ole ennen tullut.
    Apuja kaivataan!

  • #2
    462F on ilmeisesti sama vikakoodi kuin 17967.
    Ensimmäisenä voi koittaa : laita virrat päälle ja odota noin minuutti, älä koske kaasupolkimeen. Jos tuo kaasuläpän sopeutus sinun autossa toimii, voi se korjata vian. Jos ei toimi, käytä VagComia, tuossa Rosstechin ohjeet: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P1559/005465
    Kaasuläppä voi olla myös likainen eli ei mene oikeaan asentoon.
    Ahtovuoto/imuvuoto jossain.

    Comment


    • #3
      Täytyy kokeilla tuollaista heti huomenna.
      VagComia en omista,mutta jos jollain Hyvinkäällä sellainen on tai lähimaastossa,saa ilmoittautua ;)
      Mitäköhän nuo lambdan virhekoodit meinaavat?

      Comment


      • #4
        Kannattaa sopeuttaa tuo kaasuläppä ensin, jos se onnistuu, niin muutkin vikakoodit voivat häipyä.
        Tuossa virrat päälle sopeutuksessa voi sitten mennä esim. sähkölasit alas.
        Olisko kellään vertailutaulukkoa juuri noille vikakoodeille eli VAG Code- tai SAE-tyyppinä, jossain netissä se kyllä oli.

        Comment


        • #5
          Eli siis käynnistän auton ja annan olla koskemattomana noin minuutin ajan?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja hautami Näytä viesti
            Eli siis käynnistän auton ja annan olla koskemattomana noin minuutin ajan?
            Ei vaan laitat pelkät virrat päälle, kone ei saa/voi käydä sopeutuksessa.
            Kaasuläpän sähkömoottori alkaa liikuttaa kaasuläppää ja hakee oikean kohdan, siis uudemmissa vaijerikaasullisissakin on sähkömoottori läpässä.
            Tuolta löytyy hyvät kuvat kaasuläpästä ja sen toiminnasta. SSP 173: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_173.PDF
            Viimeksi muokannut vepek; 29.6.2010, 21:00.

            Comment


            • #7
              Onko tähän löytynyt mitään syypäätä? Itsellä ollut varmaan puolivuotta samanlaista vikaa ja hermot meinaa mennä kun ei selviä. Eli kaasu pohjassa kiihdyttäessä rupeaa yliahtamaan ja auto hyytyy täysin sekä samalla putkesta tulee mustaa savua mikä viittaisi rikkaalla käyntiä. Osakaasulla toimii normaalisti jos paineet ei nouse, mutta tehojakaan ei ole niin kuin pitäisi. Joskus viimetalvena ahtoi pari kertaa liikaa mutta menokin lisääntyi sitä mukaa eikä hyytymistä tapahtunut.

              Mitään vikakoodeja ei tule, painetesti tehty 1.5bar asti eikä vuotoja. kokeiltu 3 eri N75:llä, muutamilla eri tulpilla, uudet puolat sekä sytkävahvari, parilla eri maffilla, katti tarkastettu mikä kunnossa. Kaasuläpän putsausta sekä sopeutusta tehty myös tuloksetta. Turbon myös tarkastin eikä välystä.

              Ainut mitä mieleen tulee niin kaasuläppä tai lambda, mutta onko sekään mukana täyskaasuvedossa. Jos hyviä ideoita tulee niin kuuntelen mielelläni.
              Viimeksi muokannut Jäp1; 29.6.2011, 18:06.

              Comment


              • #8
                Ei ole vielä löytynyt syytä kun olen ollut lomalla tässä.
                Toivottavasti kohta pääsisi tutkimaan mikä vian/viat aiheuttaa.
                Osakaasulla toimii välillä ihan ok mutta täyskaasulla hyytyy aivan totaalisesti, ja ahdot ei nouse.

                Comment


                • #9
                  Ainakin omassa autossa on ilmamäärämassamittari kaput.
                  Vikakoodit antoi sen syypääksi, ja kokeiltiin ottaa koko liitin irti ja kas,
                  auto ei nykinyt enään ollenkaa vaan vetää ihan tasasesti koko ajan.
                  Eli huomenna pitäisi tulla uusi osa, niin tulee siihenkin sitten varmistus!

                  Comment


                  • #10
                    Sain tuossa iteltä luettua vika koodeja ja tuommonen tuli

                    16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
                    P0121 - 35-10 - - - Intermittent

                    Onkohan tuo mikä vika?

                    Comment


                      #11
                      Tuo on ajottainen vikakoodi. Nollaas koodit, ajele vähän aikaa ja kato uudestaan.

                      Ja muutenkin jos sulla on vielä pakosarja halki ja muuta niin ei järkeä arpoa ennenkuin olet saanut jo olemassa olevat viat kuntoon.

                      Comment


                      • #12
                        Nollasin ne eilen ja tänään oli tullu uuestaan tuo koodi.
                        Tuhan on tuo pakosarja hakusessa vaan ei tunnu löytyvän mistään.

                        Comment


                        • #13
                          Vähän päivitystä tuohon seiska viestiin. Kokeiltu mekaanisella ahtopaineensäätimellä sekä ilman pässiä letkut tukittuina mutta ei eroa. Lisäksi löytyi huohotuksen z-letkusta parin sentin halkeama vaikka et painetestissä suhissutkaan, myöskään ei mitään apua uuden vaihtamisesta.

                          Mutta itse asiaan: kokeilin pari vetoa läppärin kanssa ja aina kun tuota hyytymistä/rötäämistä tapahtui, kaasuläpän asentona näkyi Enrich, ja Full throttle tuli vasta +6trpm jälkeen kun menokin tasaantuu. Mitään vikakoodeja ei tuosta jätä mutta tarkottaisiko tämä sitä että kaasuläppä olisi entinen?

                          Comment

                          Working...
                          X