Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 5 syl syö öljyä, mikä on paljon?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 5 syl syö öljyä, mikä on paljon?

    Huomannut tuossa että kyllä tuota menee vajaa litra reilulla tuhannella km joten onko kohtuullista vai aletaan etsiä vikaa? Toisaalta aina sama mietintä että mitä öljyä laittaa jos tuo 5w40 tulee läpi? Mitäs mieltä porukka?

  • #2
    Onhan tuo liikaa. Kymppitonnille litra on normaali. 5W40 pitäs periaatteessa pysyä parhaiten. Hikoileeko tiivisteet vai käryttääkö epäilyttävän paljon?

    Comment


    • #3
      Joka tapauksessa paljon vie, ilmeisesti AAR vaparilla? Kyllähän siinäkin vuotokohtia löytyy, halvimpana joku tiiviste, kalleimpana männän renkaat. Pelkällä öljynkulutuksella paha lähteä arpomaan mikä sen öljyn syö. OK, tuolla kulutuksella todennäköisesti aika monikin paikka vaikuttaa kulutukseen. Onko kone jostainpäin erityisen märkä, merkkaako reviiriään, käryttääkö putkesta jne.

      Comment


      • #4
        Venttiilinkopan tiiviste vuotaa hieman mutta ei juuri tiputa alle tai ainakaan näkyvästi pölläyttele. Tuo kulutus on vasta arvio tarkentuu muutamassa päivässä kuin tulee ajoa.. Mutta liikaa taitaa olla joka tapauksessa ja johonkin sitä katoaa. Joo 2.3 vapari.
        Viimeksi muokannut Jansku 1; 26.6.2010, 22:03.

        Comment


        • #5
          Vaihda Mobilit Valvolineen. Oikeesti. :D

          Comment


          • #6
            Hyvin on mobilit pysyny 5-pyttysissä. Kyllä vika koneessa jos ei pysy.

            Comment


            • #7
              Hyvin pysynyt minulla näissä lötköjen 5-mukisissa mobilin litkut... Nyt laitoin samat ventoon ja näkyy siinäkin pysyvän.

              Comment


              • #8
                Öljyn kulutus ei vielä tarkentunut mutta 5w-50 mobil näyttää nyt olevan padassa sisässä ja jostain vajenee oma veikkaus että polttaa.. Selvitellään ja pitänee kokeilla hieman eri öljyä myös ennenku aletaan laittaan pata levälleen kun sinänsä vedot jne on ihan ok mitä nyt joskus kylmänä pientä epätasaisuutta hetken käynnissä..

                Comment


                • #9
                  Ihmetys oli minullakin suuri kun eilen kurkkasin -95 ahdetun AAN:n öljytikkuun 4000 km jälkeen öljynvaihdosta ja hups...hieman alle minimin oli. Miksi katsoin JO nyt öljytikkuun oli älytön venttiilien naputus tai joku naputti helvetisti ajon jälkeen...toki syynä oli myös hieman kovaa ajaminen mutkateillä mutta meinasin jo että tähänkö tämä levisi...

                  No tänään meni 1,5 litraa masinaan...5w-40 Shelli Hexiä...

                  Hitto...vaikka töissä myynkin VAG -tuotteita niin pitihän se minunkin Vaggine syödä öljyä kuten konsernin tuotteisiin kuuluukin...heh...
                  Joten eipä tässä kummempaa...tietääpähän että öljynwiskositeetti pysyy parempana.

                  Comment


                  • #10
                    Koneen pitää vuotaa todella paljon öljyä, että näkyisi tikussa.

                    Yhteen koneeseen vaihdoin ohjurinkumit, kun koneelle maistui öljy turhan hyvin. Taisi olla vajaa litra/tonnilla kulutus siinäkin. Ihmeen paljon vaikutti pelkkä kumien vaihto. Uusilla kumeilla sai ajella pitkän matkaa öljynvaihdon jälkeen ennen kuin tuli tarvetta öljyn lisäilyyn.

                    Ei ihan oikeaoppinen remontti vaihtaa pelkkiä kumeja, kun ohjuritkin todennäköisesti jo väljät, mutta muutaman vuoden jatkoajan sai ainakin minun tapauksessani koneelle.

                    Comment


                    • #11
                      Kaadoin 5w 40 mobilia tänään ylärajaan täyttäen ja seurataan tilannetta. Jos ei ala tokeneen niin koko vaihto ja valvolinen 10w 40 maxlife on seuraava
                      jos ei sitten pysy sisässä kone auki.. Ilmoittelen.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla oikeastaan koko UrS4 projekti alkoi tuosta korkeasta öljyn kulutuksesta (meni se 1l/1000km). Mistään ei vuotanut ulkoapäin, joten ei muuta kuin kone auki ja uudet sisuskalut niin ylä- kuin alakertaan. Kokeilin kyllä eri laatuja ja tuon korkeamman viskositeetin omaava pysyi kohtuullisen hyvin sisällä..

                        Mulla tosin vesikin hävisi pikkuhiljaa, tosin sitä ei tarvinnut lisätä kuin kerran 6:ssa kuukaudessa (meni alamerkille)...tiedä sitten mistä se katosi. Lämppärin kenno ei vuotanut (vaihdoin senkin tuon ilmastoinnin rempan yhteydessä ja tuli samalla tarkastettua tuo kenno)

                        Comment


                        • #13
                          Näyttäis että koneen jano ei olekaan niin iso ainakin tuo reilu litra oikeaa öljyä sekaan niin 1000km vajennut vaan 2mm tikusta eli jo ihan aisoissa sinänsä. Seurataan tilannetta, jouduin myös hieman lisäämään jäähdytinnestettä mutta kun ei ole tietoa milloin se on ollut täynnä hieman varauksin suhtaudun että katoaako sitä kuitenkin mutta seurataan, pistän infoa kun tuloksia.

                          Comment

                          Working...
                          X