Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t kytkin

    Tuli hommattua audiin uusi kytkin.
    Nyt liikkellelähdettäessä ravistaa melko voimakkaasti pienillä kierroksilla, tämä on ilmeisesti normaalia 1 massavauhtipyörällä vai voisikohan johtua siitä että vauhtipöyrä jäi liian löysälle kun kiristysmomentit löysin vasta asennuksen jälkeen ja jäi reilusti alle ohjearvon. Vauhtipyörää kiristimme vain 45nm vaikka ohjearvo olisi 60nm 90'astetta ja 90'astetta varmaan vielä kannattaisi purkaa ja kiristää vauhtipyörä kunnolla, pitäisiköhän vielä uusia pultitkin?

    Sitten kytkin rupeaa pitämään aika ylhäällä kun poljinta nostaa? Tätä ei ilmeisesti voi säätää.
    Työsylinteri oli todella tiukka laittaa tuntuu että se painaisi haarukkaa sen verran että painelaakeri ottaisi asetelmaan kiinni, onkohan jotenkin mahdollista tarkistaa ottaako painelaakeri koko ajan kiinni asetelmaan.
    Työsylinterin tappia lyhentämällä liike menisi alemmaksi ainakin?
    Viimeksi muokannut Eko-; 22.6.2010, 13:11.

    #2
    kyllä tuo purkaa kannattaa,ei tule pysymään vauhtipyörä kiinni.
    venyvät pultit joutuu aina vaihtaa uusiin.

    Comment


      #3
      Eikä ravistus kyllä kuulu asiaan vaikka ei olisikaan vedetty kaksin käsin kiinni.

      Comment


        #4
        Onko paineasetelma kiristetty tasaisesti?

        Aika löysässä ovat nuo pultit, kannattaa ehdottomasti kiristää ne oikein. Pultteja ei tarvitse uusia koska et ole vielä saanut venymään.

        Comment


        • #5
          Paineasetelmasta en mene sanomaan, kaveri kiristi sen mutta varmuus siihenkin tulee sitten kun ensviikolla puran uudelleen.

          Comment


            #6
            auki

            Mulla on saman tyylinen paketti muuta eroa ei ole orkkikseen muuta kun aavistuksen jäykempi poljin... eli jotain on metsässä... :(

            Comment


            • #7
              Nyt tuli purettua ja selvisi että painelaakeri on erillainen, uusi painelaakeri on 3-4mm paksumpi tämähän vaikuttaa aika paljon.

              Comment


                #8
                Entä ravistus?

                Comment


                • #9
                  Mitään sen erikoisempaa en sieltä löytänyt. Vauhtipyörän pultit oli erittäin löysällä, nyt kiristin ne 60nm, 90astetta ja 90astetta.

                  Comment


                    #10
                    Vieläkö ravistaa?

                    Hyvä että pultit on nyt kireällä, vauhtipyörä olisi saattanut lähteä sieltä ja lujaa jos huonosti olisi sattunut.

                    Comment


                    • #11
                      Niin siitä en tiedä miten olisi käynyt, ois kuitenin vaihelaatikon varaan jääny. Itse veikkaisin että ois vaihelaatikon akseli katkennut ja mikäli kova nopeus vauhtipyörällä niin ois saattanu lohkosta tulla läpi. Tulihan tuota 1000km ajettua kuitenkin löysällä vpyörällä.

                      Comment


                        #12
                        Entäs se ravistus?

                        Olen nähnyt yhden videon jossa vauhtipyörä jotenkin särkyi ässässä, ja tuho oli aika suuri. Lohko, laatikko ja konepeltikin sai kyytiä muiden pienten osien kera.

                        Comment


                        • #13
                          Ravistuksesta en vielä osaa sanoa, ei ole vielä kasassa koska painelaakeri oli vääränkokoinen ja turbokin tällä hetkellä irti.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on kytkin kasassa. Ravistus väheni huomattavasti, hieman ravistaa vielä aivan tyhjäkäynnillä. Taitaa olla normaalia 1massapyörällä.

                            Comment


                              #15
                              Mistä kytkinpaketista on kyse? ilmeisesti kuitenkin joku ns. virikytkin jos poljintuntuma muuttuu?

                              Onko itse kytkinlevy tyyppiä vakio, vai joku tiukempi?

                              Ota selvää oletko todella saanut väärän painelaakerin ennen kuin menet lyhentelemään sitä tappia. Eri kytkinpaketeilla kun saattaa olla eroja painelaakerin paksuudessa, ja todennäköisesti ihan syystä.

                              Mulla kävi moinen vahinko, kasasin viri kytkimen vakio painelaakerilla, ja oikea kytkimen mukana tullut laakeri oli n. 10 mm paksumpi.

                              Nyt on alla ClutchMastersin FX400 6-lapaisella levyllä, ja voin sanoa että pikku kierroksilla jos lähtee, niin ravistaa 1. vaihteella ja pakilla.
                              N.1500 kierrosta lähtiessä pikaisella kytkimen nostolla lähtee ihan nätisti.

                              Mutta jos sulla on ns. vakiotyyppinen levy niin tuskin kuuluu ravistaa...

                              Comment


                                #16
                                Eerolla minun myymä paketti.

                                Eli kova vauhtis, ja S2 audin kytkinpaketti. Painelaakeri on oikea.

                                Comment


                                  #17
                                  Itsellä sama paketti, ei tyhjäkäynnillä minusta mitenkään normaalia enempää ravistele. Ainoastaan ~2000rpm paikkeilla hieman tärrää, jos vedättää isolla vaihteella(4&5).
                                  Ylhäältä ottaa myös itsellä, mutta pitää kyllä hyvin.
                                  Viimeksi muokannut Cid; 13.7.2010, 09:36. Perustelu: kielioppia

                                  Comment


                                  • #18
                                    Painelaakeria kävin vertaamassa laakkosella ja samanlaista sieltäkin tarjosivat.
                                    Entisessä painelaakerista oli otettu se muovinen koroke pois ja sillä saatu sitä korkeuseroa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mitä eroa on 1/2-massa pyörillä? Pitäisi saada tuohon arwidsonilta tilattuun 1-massa vauhtikseen uusi kytkin, asetelma ja laakeri, kun vanha kytkin levisi. Saman firman levyä ei kiinnostaisi laittaa mutta mitä vaihtoehtoja on? eli titenkin kytkimen halkaisija täytyy tietää mutta mitenkä tuo paineasetelman kiinnityspulttien jako? Pysyykö aina samana jos puhutaan samalla halkaisijalla olevista kytkimistä. Autohan ei ole audi vaan golf ja moottori agu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitä eroja on eri ikäpolven 1.8Tn kytkimien ja vauhtipyörien kanssa. Käykö esim. B5sen kykä/vauhtipyöräpaketti 6-vaihteiseen B6seen. Tiedän jo, että kytkimien pitäisi käydä ristiin kun kerran nokivasarankin (AWX) kytkin kävi B6seen.

                                        Toinen kysymys on, että pystyyköhän noita kaksimassavauhtipyöriä jollain tapaa remontoimaan tai vahvistamaan esim vaihtamalla jäykemmät jouset sisälle?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko Audi 80 kiinteä vauhtipyörä paksuudeltaan vastaava kuin 1.8t AEB:n kaksoismassapyörä? Jäykempi asetelma löytyy jo autosta ja nyt olisi tarkoitus päästä vielä eroon kaksoismassapyörästä. Reiäthän tuolle joutuu porailemaan, mutta täsmääkö ulkomitat muuten vakiokokoisen asetelman kanssa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Et voi hyödyntää vanhaa asetelmaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onko Audi 80 kiinteä vauhtipyörä paksuudeltaan vastaava kuin 1.8t AEB:n kaksoismassapyörä?
                                              Eikös vasta B6 korissa tullut kaksoismassavauhtipyörä?!

                                              Comment


                                                #24
                                                No ei.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuon (kiinteä vp) kaveriksi kannattaa ilmeisesti hankkia S2 kytkinpaketti. Tässä on todettu että ainakin S2 3B paketti soveltuu 1,9tdi:n kanssa, joten sama pätee varmaankin myös tuohon 1.8t:hen? Molemmat 5v laatikolla.

                                                  Ja miksiköhän Sachsin nettikataloogi ei tarjoa valmista kytkinpakettia S2 3B:hen, mutta erikseen asetelma ja levy kyllä löytyvät?

                                                  Edit. Onko Tepon myymä paketti LuK vai Sachs?

                                                  Edit2. Vastaan itse itselleni.

                                                  Sachs dont do a kit for the 3B S2, they only sell the pressure plate and friction plate as seperate components.

                                                  Friction plate is 1862 625 001
                                                  Pressure plate is 3082 919 001
                                                  Lisätään vielä LuK:n osanumero S2 3B kytkinpaketille: 624 0808 00
                                                  Viimeksi muokannut ilyx; 10.2.2013, 15:52. Perustelu: lisäys

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla olis menossa vaihdelaatikkoremontti 96 malliseen A4:seen 1.8T AEB koneella ja CTE laatikolla..
                                                    Samalla meinasin laittaa siihen tuon kiinteän vauhtipyörän, yksi sellainenkin minulla nurkissa pyörii mutta siihen pitäisi vaan löytää sopiva asetelma ja levy.

                                                    En muista mihin koneeseen se vauhtis on aluinperin tarkoitettu mutta AEB:n vakio asetelma siihen passaisi kiinnitysten puolesta suoraan mutta pyörän kitkapinta on noin 4,4mm syvemmällä mitä vakiossa kaksoismassapyörässä.

                                                    Olisko kellä heittää suoraan tietoa mikä asetelma tuohon passais, pitäis vielä olla vakio asetelmaa napakampi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jos haluat suoran sopivuuden ja jatkaa 228mm levyllä niin SRE 883082.001005 -asetelma hankintaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiitos tästä, kannattaiskohan laittaa samalla Sachssin levykin vai ihan orggis?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          http://www.ebay.de/itm/Sachs-Race-Sp...item27cf8f91bb

                                                          489e+25e toimareihin, massalevyllä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                            Jos haluat suoran sopivuuden ja jatkaa 228mm levyllä niin SRE 883082.001005 -asetelma hankintaan.
                                                            Tässähän kävi niin että tilata päräytin tuon kyseisen Sachin asetelman, mutta eihän se käynyt kumminkaan tuohon mun vauhtipyörään, on halkaisijaltaan himpun verran isompi.. Kattoo nyt kun kerkiän että sattuisko siinä tuo asetelman korkeus kuin lähelle niin tekaisisi vauhtiksen sorvissa sopivaksi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X