Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 01E vaihdevivuston säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 01E vaihdevivuston säätö

    Kytkinremontin yhteydessä irroitin vaihdevivuston ja nyt kasatessa laitoin vivuston tekemiini merkkeihin mutta 1,2 ja peruutusvaihdetta ei saa kytkettyä. Mikä avuksi?
    Ohjeita ei oikeastaan löydy mistään ja searchia on käytetty.

  • #2
    Onko varma, että kaikki tuli kasattua oikein? Ettei ole tangot ristissä tms. vai oliko tuossa ne liitokset eri paria, ettei pysty väärinpäin laittamaan? Ei jaksa muistaa enää. Jos kaikki on varmasti oikein, niin sittenhän siinä ei ole muuta kun säätöjä löysälle ja vähän eri asentoon. Kokeilemalla etsiä sopiva kohta.

    Itsellä kytkimen vaihdon yhteydessä vuosi sitten tuli nuo tangot hieman eritavalla, mitä olleet. Vaihdekaavio siirtyi kokonaisuudessaan aavistuksen oikealle päin ja vitonen täytyy nykyään tyrkätä about vänkärin jalkatilaan asti. Aluksi tympäsi jonkinverran, mutta kun ei päässyt ihan heti korjaamaan säätöjä, niin tuohon kerkäsi jo tottua. Eipä ole tullut sitten tehtyä asialle mitään, kun vaihteet menee kuitenkin hyvin päälle ja kaikki toimii ok. Tuntuma vaan hieman erilainen.

    Comment


    • #3
      Tangot eivät mene ristiin paikoilleen. Tässä on kyllä ährätty tunteja etsien oikeaa asentoa, ei vaan löydy.

      Comment


      • #4
        No entäs kun laatikon puolella tulee ne tangot vaihteensiirtäjän akseliin niin voikos sitä laittaa moneen eri asentoon vai oliko samalla tavalla yksiasentoinen? Meneekös siinä vaihteet päälle edes sammuksissa ollessaan? Voiko olla että siellä itse kytkimen päässä olisi jotain hässäkkää?

        Mulla kun alko olla levy finaalissa niin samat pykälät ei menny päälle auto käynnissä/pysäköitynä. Isot vaihteet kyllä kytkeytyi ok. Mutta jos ensin sammuksissa laittoi ykkösen päälle ja sitten kytkin pohjassa käyntiin, niin sillee pysty ajelee. Heti kun vähän rullasi niin meni kaikki pykälät päälle.

        Comment


        • #5
          Nyt sain kardaanin paikoilleen jä testasin vaihteita.
          Kaikki muut vaihteet menee päälle mutta pakkia ei saa laitettua ollenkaan. Ykkönenkin on aika sitkas laittaa, se yrittää työntyä oikealle ja ei pysy päällä.
          Itse laatikossa oleviin siirtotankoihin en oo koskenu, ainoastaan katkaisin siitä pulttiliitoksesta laatikon peräpäästä, laatikkoa poistettaessa.

          edit: Nyt löyty vaihteet. Omaa tyhmyyttäni en aluksi kokeillut säätää sitä etummaista tankoa jossa kierteellä pituuden säätö.
          Viimeksi muokannut eske; 13.6.2010, 20:17. Perustelu: vaihteet löyty

          Comment


          • #6
            No hyvä että löytyi ongelma.

            Comment


            • #7
              Kytkinremontin jälkeen 4m (01E loota)paskatissa ei enää vitonen mene hyvin silmään, vielä huonommin tulee pois. Kaksoismassan tilalle laitettiin kova vauhtis ja kestävämpi asetelma.

              Muut vaihteet menee nätisti mutta vitonen takkuaa, pois kytkettäessä tuntuu semmonen kolahdus kytkimessä samaan aikaan kun vaihdekepissäkin.

              Onko mitään vinkkiä mitä sieltä vaihdevivustosta pitäis säätää mihin suuntaan kun kaikki muut vaihteet pelaa hyvin? :o

              Comment


                #8
                Vapaalla vivuston pultit löysällä ihan millin vasemmalle keppiä.

                Sen verta tuli katsottua oman 01E lootan kanssa valitsin kaaviota lootan päästä, että vitonen on juuri sen inan verran kutosta oikeemmalla.

                Nappaa siis lootan valitsinkupin reunaan, kun otat vitoselta pois.

                On muuten etuvedolla sitten paaaljon helpompi homma, eli joudut alapuolelta löysäämään vivuston pultteja, arpomaan kepin kanssa ohjaamosta, että oisko ny hyfä ja sit kiristään pultit. Nelivedossa pultit ovat todennäköisesti juurikin torsenin kopan takana ;)

                Comment


                • #9
                  On muuten etuvedolla sitten paaaljon helpompi homma, eli joudut alapuolelta löysäämään vivuston pultteja, arpomaan kepin kanssa ohjaamosta, että oisko ny hyfä ja sit kiristään pultit. Nelivedossa pultit ovat todennäköisesti juurikin torsenin kopan takana ;)
                  Kun saatiin loota irroitettua todettiin että noi vaihteensiirtäjätkin pitää ottaa pois, terävä havainto. Kateltiin aluksi kepin alta pohjassa jos sieltä löytyisi jotkut ruuvit mutta ei. Sitten otettiin vaihdekepin pussi pois ja sieltä alta kaksi 10mm kannalla olevaa mutteria irti mutta ei mitään hyötyä. Lopulta napattiin sitten pois sieltä loodan päästä se tukitanko ja vaihteensiirtäjä.

                  Olisko se tuossa vaiheessa päässyt menemään ketuiks kun otettiin pussukan alta ne mutterit pois?

                  Väittäisin että kepin alapuolella ei ole mitään säätöä kun ei sieltä mitään mutteria/pultteja löydetty :D

                  Eli piisaisko pelkkä kepin mutterian löysäys, sitten säätö ja kiristys vai pitääkö sieltä loodan päästäkin löysätä mutteri sekä pultti?

                  Comment


                    #10
                    Passatissa onkin näköjään uudemman polven säädöt. Urssissa säätö on meinaan jemmassa torsen yläpuolella ja pohjan kautta sinne pääsee.

                    Passatissa säätö tapahtuu ohjaamosta, siellä ei ole kuin yksi säädettävä paikka. Kuskin puoleisessa vivussa pitäisi ETKA kuvan mukaan olla M10 pultti ja sitten tankoa halaava rauta alla. Eli tuo pultti löysälle ja inan siirto kuskia kohden olisi varmaan tarpeen.

                    Comment


                    • #11
                      Kepin pussin alla on kaksi M8 mutteria mutta se säätö ei ole kumpikaan näistä? Pitää etsiä sieltä vielä jos löytyisi muitakin.

                      Comment


                        #12
                        Löytyisköhän tuosta apuja säätöön?
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Onko kellään urS4/S6 01e 6v askin etummaisen reaktiotangon pituusmittaa jemmassa?

                          Edit: näköjään heti löytyi kun avasi näppiksen. Kuulakupin keskeltä keskelle 168.5mm.
                          Viimeksi muokannut matrikkel; 6.12.2019, 14:54.

                          Comment

                          Working...
                          X