Asiaan perehtymättömänä ihmetyttää tuossa lastuvirityksessä muutama seikka johon Te arwon asiantuntijat voinette antaa hieman valaistusta.
Olen ymmärtänyt, että tuo lastu sisältää moottorinohjaus ohjelman. Alkuperäisessä autossa on lastu jossa on tuo samainen ohjelma. Tosin hieman eri "säädöillä".
Miksi alkuperäinen valmistaja ei ole virittänyt ohjelmaa toimimaan optimaalisesti, vaan lastupajat rukkaavat ohjelmia jatkuvasti originaalia paremmaksi (enemmän tehoa suunnilleen samalla kulutuksella) ?
Mitä kaikkea tuo ohjelma säätelee (sytytysennakko, polttoaineen ruiskutus ..muuta) ?
Kestääkö laatikko lisääntyneen väännön suruitta ?
Tehdäänkö autoon lastun mukana muita muutoksia kuin tuo "kortin" vaihto, vai riittääkö pelkän ohjelmakortin vaihto?
Asia alkoi kiinnostamaan tuon 2.0 TFSI:n lastun myötä [ 180 kW (5200 rpm) / 355 Nm (1850 rpm)]
http://www.mtm-online.de/html/detail...&FZID=A4B7147Q
Olen ymmärtänyt, että tuo lastu sisältää moottorinohjaus ohjelman. Alkuperäisessä autossa on lastu jossa on tuo samainen ohjelma. Tosin hieman eri "säädöillä".
Miksi alkuperäinen valmistaja ei ole virittänyt ohjelmaa toimimaan optimaalisesti, vaan lastupajat rukkaavat ohjelmia jatkuvasti originaalia paremmaksi (enemmän tehoa suunnilleen samalla kulutuksella) ?
Mitä kaikkea tuo ohjelma säätelee (sytytysennakko, polttoaineen ruiskutus ..muuta) ?
Kestääkö laatikko lisääntyneen väännön suruitta ?
Tehdäänkö autoon lastun mukana muita muutoksia kuin tuo "kortin" vaihto, vai riittääkö pelkän ohjelmakortin vaihto?
Asia alkoi kiinnostamaan tuon 2.0 TFSI:n lastun myötä [ 180 kW (5200 rpm) / 355 Nm (1850 rpm)]
http://www.mtm-online.de/html/detail...&FZID=A4B7147Q
Comment