Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia A6 3.2 V6:sta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia A6 3.2 V6:sta?

    Ei missään pääse kokeileen. Moottori vissiin ihan pätevä noin muuten mutta kulkeeko tommonen mihinkään? Auto on kummiskin melkoinen malmikasa. C6 korista tekee mieli, 3.0Tdi houkuttaa mutta kilsoja tulee kumminkin niin vähän, tulis varmaan sitten kyllä enemmän :D

  • #2
    Kokemukseni on vielä lyhyt mutta onnellinen. Ajettuani ikäni kaikenlaisilla rimpuloilla, voin nyt sanoa omistavani auton. No, huollot merkkiliikkeessä kohtuu arvokkaita, bensaa palaa mutta hymy on leveä. K.o. Audia metsästin 8 kk:tta, löysin omani pääkaupunkiseudulta. Keväällä tuntui olevan useampiakin tyrkyllä. Ei muuta kuin koeajoille. Kaupoilla on kiirus päästä kohtuulllisesti kuluttavista, kohtuu päästöt omaavista, kalliit vakuutusmaksut saavista autoista eroon... Kulkupuoli on kohdallaan, jonoista pääsee ohi ja kiihtyvyys ja vääntö on ihan OK. Kilometrejä kyllä tulee. Ajoin Helsingistä kotiin - 1000 km, pakkasta pahimmillaan -37,5, auto seissyt liikkeessä yli vuoden ennen matkaa - ei mitään ongelmia. Hyvä ajaa ja vielä mukavampi matkustaa. Bonuksena saat kateelliset naapurit....
    Mika

    Comment


      #3
      Kaverilla on A3 3.2 koneella. On kyllä aika ihmeen hyvä vääntämään alhaalta. Kakkosella voi lähteä aivan vaivatta liikkeelle, ja heittää seuraavaksi melkein heti nelosta pesään. Eli heti kun auto suunnilleen liikkuu. Tai vastaavasti ykkönen, kolmonen, vitonen. Vetää tosi alhaalta ilman rykimisiä.

      Comment


      • #4
        Nythän on sitten hyvä muistaa, että A3:saa ja A6:ssa plevissa 3,2l koneissa ei ole muuta yhteistä kuin koko ja sylintereiden määrä. A3:ssahan on VR6 kone ilman FSi:tä, kun taas A6:n kone on normi V6 FSi.
        Siitä, onko noiden koneiden luonteessa minkäverran eroa, en ota kantaa.

        Comment


          #5
          kertokaapas kuinka pitkään pääsee sekalaisessa ajossa yhdellä tankilla piri pintaan tankattuna vapari 3.2:lla ? lienee 60L tankki vai 80 L ?

          Comment


            #6
            Jahas, vai ovat eri koneet kutosessa ja kolmosessa, eipä tullut mieleenkään.

            Comment


              #7
              Pienenä OT:na, tietääkseni uusimmissa passateissa tuo 3.2 kone on sama kuin tuo A3:n, eli VR lohkolla.

              Comment


              • #8
                Itsellä taas on vahva tuntuma, että Passatissa on vastaava kone kuin tuossa A6:ssa. Moottorikoodit tosin ei täsmää kumpaankaan Audiin suoraan. Ainakin varsin monen kieliset Wikipediat väittävät Passatissa olevan 3.2 FSI V6. Tietenkään tätä ei voi pitää aivan absoluuttisena totuutena.

                Comment


                  #9
                  Uudemmissa Passateissa (2005 ->) kone on poikittain, joten ei kai ne samalla koodilla voi ollakaan kuin A6:ssa. Ja eikös kaikki poikittaiset 6-sylinteriset ole poikkeuksetta VR-koneita?

                  Comment


                  • #10
                    A3, A6 ja Pasuunan 3.2 ovat kaikki eri koneita. A6 on oikea V6, eli ei oikein mitään yhteistä poikittaisten kanssa. Pasuunan 3.2 (VR6) on lähinnä jatkojalostettu versio tuosta A3 3.2 (VR6) koneesta. Kuten jo moneen kertaan todettu: Poikittaiset ovat kapealla V-kulmalla.

                    -A6 3.2, aina FSI, iskutilavuus 3123, 90 asteen kulma
                    -A3 3.2, ei ikinä FSI, iskutilavuus 3189, 15 asteen kulma (VR)
                    -Passat 3.2, aina FSI, iskutilavuus 3189, 15 asteen kulma (VR)

                    Comment


                    • #11
                      Näin taitaa tosiaan olla. En muistanutkaan, että Passattiinkin alettiin asentamaan moottoria väärinpäin. ;)
                      Eli A3:ssa olevassa VR6:ssa ei ole FSI:tä vaan se on sama kone kuin esim R32 Golfissa. Passatissa on taas "seuraavan sukupolven" VR6 joka on varustettu FSI:llä? Olisikohan tämä yhteenveto nyt oikein.

                      Uudessa passatissahna nelivetoa hoitaa sitten Haldex?

                      Edit: Dumo ehtikin selvittää asian
                      Viimeksi muokannut Rossifumi; 7.6.2010, 09:24. Perustelu: Siis R32 golf ei GTI

                      Comment


                      • #12
                        Jep. Juurikin näin. Ja uusissa pasuunoissa on Haldex.

                        Comment


                          #13
                          Reilu viikon ollu ja ei voi olla kuin onnellinen...nautinto ajaa! Oma ei uusimmasta päästä, mutta ei uutta häpeä.

                          Comment


                          • #14
                            Mites luotettava tämä kone mahtaa olla, onko mitään ihmeempiä tyyppivikoja? Äkkiseltään en ole kyllä ainakaan löytänyt mitään juttua. Entä kulutus motarilla?

                            Olen E60 530iA-bemua etupäässä harkinnut, mutta vaikuttaa ettei BMW ole yhtäkään luotettavaa moottoria tehnyt viimeaikoina joten olen alkanut ajattelemaan että josko sittenkin Audi. Tarkemmin joku 2006/7 A6 Quattro sedan automaattivaihteistolla ja tällä 3.2 bensakoneella. Näemmä Saksasta lähtee ihan järkihintaan näitä.

                            Comment


                            • #15
                              Tuolla 4F ketjussa on käsitelty myös moottorit: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103222

                              Jakopään tulee joko olla rempattu tai sitten opetella sen remppaus. Motarilla menee kympillä.

                              Comment


                              • #16
                                Tässä Saksalaisten antamia arvoja Europa mallien arvoista.
                                Fuel consumption: Audi A6 3,2 FIS sedan 2007 tip q sedan

                                ECE 90/120/city (comb.):



                                EU urban/extra-urban/comb.: 15.7 / 8.1 / 10.9 l/100km
                                18 / 34.9 / 25.9 mpg (imp.)
                                15 / 29 / 21.6 mpg (U.S.)
                                6.4 / 12.3 / 9.2 km/l



                                Fuel consumption: Audi A6 4,2 FIS sedan 2007 tip q sedan

                                ECE 90/120/city (comb.):



                                EU urban/extra-urban/comb.: 15.6 / 8.1 / 10.8 l/100km
                                18.1 / 34.9 / 26.2 mpg (imp.)
                                15.1 / 29 / 21.8 mpg (U.S.)


                                Audi A6 3,2 sedan 2007 tip q sedan
                                Acceleration:

                                0-30 km/h (s): 1.5
                                0-40 km/h (s): 2
                                0-50 km/h (s): 2.5
                                0-60 km/h (s): 3.5
                                0-70 km/h (s): 4.3
                                0-80 km/h (s): 5.2
                                0-90 km/h (s): 6.1
                                0-100 km/h (s): 7.1
                                0-110 km/h (s) 8.9
                                0-120 km/h (s): 10.4
                                0-130 km/h (s): 12
                                0-140 km/h (s): 13.7
                                0-150 km/h (s): 15.7
                                0-160 km/h (s): 18.6
                                0-170 km/h (s): 21.5
                                0-180 km/h (s): 24.7
                                0-190 km/h (s): 28.4
                                0-200 km/h (s): 33
                                0-210 km/h (s): 38.8
                                0-220 km/h (s): 49.8
                                0-230 km/h (s): 67.2
                                0-240 km/h (s): 119.9
                                0-250 km/h (s):
                                0-270 km/h (s):
                                0-300 km/h (s):


                                Audi A6 4,2 sedan 2007 tip q sedan
                                Acceleration:

                                0-30 km/h (s): 1.3
                                0-40 km/h (s): 1.6
                                0-50 km/h (s): 2
                                0-60 km/h (s): 2.5
                                0-70 km/h (s): 3.5
                                0-80 km/h (s): 4.2
                                0-90 km/h (s): 4.9
                                0-100 km/h (s): 5.7
                                0-110 km/h (s) 6.6
                                0-120 km/h (s): 8
                                0-130 km/h (s): 9.2
                                0-140 km/h (s): 10.5
                                0-150 km/h (s): 11.9
                                0-160 km/h (s): 13.4
                                0-170 km/h (s): 15.1
                                0-180 km/h (s): 17.7
                                0-190 km/h (s): 20
                                0-200 km/h (s): 22.7
                                0-210 km/h (s): 25.7
                                0-220 km/h (s): 29.3
                                0-230 km/h (s): 33.8
                                0-240 km/h (s): 41.4
                                0-250 km/h (s): 51.6
                                0-270 km/h (s): 168.2
                                0-300 km/h (s):
                                Itse mietin aikoinaan A6 3,2 , 4,2 ja S4 välillä mutta kun näin että CO arvot oli samat 3,2 ja 4,2 niin hylkäsin 3,2 ja S4 ei olut most väylää mistä olin kinostunut niin lopputulos oli ottaa samalla rahalla 100 hv enemmän tämä koskia aikaa noin 3 vuotta siten. A6 ja S4 välillä mietin joskus kumpi on nopeampi ja taitaa olla niin että manuaali S4 on nopeampi mutta taitaa olla enemmän kysymys kuljettajasta..3.2 ja 4,2 ero on huolto kuluissa noin 3 litraa enemmän öljy ja 2 kpl enemmän sytys tulppia.

                                Comment


                                • #17
                                  Vaikuttaa näemmä aika selkeästi siltä, että tuo 3.2 olisi aika turha hankinta, ja pitäisi mennä suoraan 4.2:een.

                                  Comment


                                    #18
                                    Niinhän se on todettu vähiin päin joka kerta kun samaa asiaa on mietitty.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tässä muutama huomautus aikoinaan 3,2 FSI oli hieno kone kun se tuli(taisi olla ensimmäisiä bensiinikoneita missä siirryttiin takasin ketjuun?) . Samaan aikaan
                                      A6 asenettiin 4,2 mpi (hihnalla) jonka kulutus oli suurempi. Mutta vuoden 2007 niin mallivuoden
                                      2008 A6 asenettiin 4,2 FSI siten möyheimmin niin vaihdeltiin se 3.0 TFSI (Jos kompressori miellyttää niin voi olla yksi vaihtoehto. )
                                      Mutta tässä USA vientimallin 3,2 FSI tiedot. Minä aikoinaan väitin että USA niin siellä poikkeavat
                                      olosuhteet ja Pulla jos luet tämän niin mistä johtuu nämä poikkeavuudet Euroopan ja USA
                                      -moottori elektroniikan asetuksista koska että sinne on ohjelmoitu USA
                                      - vaihteistossa on ohjelmoitu asetukset USA

                                      Tässä USA mallin vuodelta 2007 ja 3,2 FSI q A
                                      mistä johtuu esimerkiksi ero 7,7 sekuntia ja 7,1 sekuntia 0-100 km/h
                                      Itselläni on mutu pohjaista arvailuja että se johtuu 3 asiasta.
                                      Tässä arvot 3,2 FIS 2007 USA q A sedan


                                      [COLOR=#374B59]Top speed:[/COLOR]

                                      [COLOR=#374B59](theor. without speed governor)[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]242 km/h / 150 mph[/COLOR]
                                      [COLOR=#5B717F]
                                      [IMG]file:///C:\Users\ACERIS~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\ 01\clip_image002.jpg[/IMG][/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]Acceleration:[/COLOR]

                                      [COLOR=#5B717F] [/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-30 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]1.6[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-40 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]2.1[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-50 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]2.6[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-60 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]3.7[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-70 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]4.6[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-80 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]5.6[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-90 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]6.6[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-100 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=black]7.7[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-110 km/h (s)[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]9.6[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-120 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]11.2[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-130 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]12.9[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-140 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]14.8[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-150 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]16.9[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-160 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]20.1[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-170 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]23.2[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-180 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]26.7[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-190 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]30.8[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-200 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]35.8[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-210 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]42.3[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-220 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]55.4[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-230 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]77.9[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-240 km/h (s):[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]195.7[/COLOR]
                                      [COLOR=#374B59]0-250 km/h (s):[/COLOR]

                                      [COLOR=#374B59]0-270 km/h (s):[/COLOR]

                                      [COLOR=#374B59]0-300 km/h (s):[/COLOR]


                                      Tässä linkki niille jotka haluaa enemmän tieto jostakin Autosta http://www.automobile-catalog.com/

                                      Siten vielä huomautus nämä arvot ei kero miten onnistunut moottori tai vaihteisto on eli sen joutuu päätelmään kulopuheiden pohjalta. Esimerkiksi minä kulin erältä automatovaihteiston korjaajalta väittämän että kun vaihteiden lukumäärä lisääntyy niin riski että automatsivaihteistoon tule vika suurenee.
                                      Huomatkaa ero 4.2 mpi ja 4,2 FSI ne on eri koneet yhtälailla kun VW 3,2 ja3,2 FIS lisäksi näissä taulukossa esiintyvät kulutuslukemat niin pitäisi vain paikkansa kun kone lähtee tehtaalta mutta siten kun ne päivitetään niin todellisuus sata olla jotakin muuta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Pojat, ei näin. Poistin juuri lähes 50% ketjun viesteistä, koska ne eivät liittyneet millään tavalla kokemuksiin A6:n 3.2 koneesta. Yritetään pysyä otsikossa tästä lähtien, niin tästä voi vielä olla jotain hyötyäkin jollekin.

                                        Mukana oli toki ihan asiallisia vastauksia, mutta asiaan liittymättömiin kysymyksiin. Menivät pesuveden mukana.
                                        Viimeksi muokannut salonenm; 20.9.2013, 11:52.

                                        Comment


                                          #21
                                          Niin millaisia peruslaatuisia vikoja nuissa A6 3.2 FSI koneissa oikein on?
                                          Mielessä moisen ostaminen quattrona ja manuaalilootalla.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jakopään rakenne.
                                            http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4871878
                                            Viimeksi muokannut hoff4; 20.4.2014, 03:23.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Neljän vuoden kokemuksella A6 C6 vm 2004 Sedan 3,2 FSI kone AUK, liikkuminen kevyen vaivatonta. Teho riitti kaikissa tilanteissa, kulutus maantieajossa 8-9 L/100km
                                              Kaupungissa pari litraa enemmän. Vaihteistona tippi 6v ja quattro neliveto, ei muuta kuin kehuttavaa. Ajoin auton mittariin 160 000 km, ainoa varsinainen vika oli toisen etupyörän laakerin vaihto n. 150 000 km: kohdalla. Vaihdoin pois, kun siitä vielä jotain maksettiin. Koneen käyntiääni oli lähinnä sihinää, ei mitään raklatusta, joten jakopää on ilmeisesti kunnossa. Tippi toimi koko ajan loistavasti! Samoin koko auto!
                                              Viimeksi muokannut reksu; 14.4.2014, 11:29.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Reksua lainaten olen myös itse tyytyväinen. Veto kiristyy mukavasti kierroksia keräten ja jopa tipilla liikkuu mukavasti. Polttoaineen kulutus on maltillinen eikä 2.0TFSI:llä pääse paljonkaan vähemmällä. Spot alusta on samalla tukeva ja mukava. BMW verrattuna melua on tosin enemmän. Ehdottomasti Quattrona, toisaalta etuvetoista taitaa olla vaikea löytää.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X