Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-92 100 2.3i on voimaton ja vie paljon bensaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -92 100 2.3i on voimaton ja vie paljon bensaa?

    Eli auto käy mielestäni hiukka ontumalla tyhjäkäyntiä,alapäästä puuttuu voima,haisee palamattomalle bensalle putkenpäästä?!

    Vaihettu sytkän kaikki osat,bensapumppu+suodatin,ilmanpuhdistin..

    Kuluttaa bensaa n.10-15L/100km.

    Manuaali,ei vie öljyä eikä huohota/kolise!

    Auton luonne herää vasta 5000rpm. jälkeen sitä ennen on tosi hengetön,tuntuu paikoiltaa lähtiessäkin että pitäs kiekkoja olla hulluna ja kytkintä luistattaa...
    Ajossa ajoittain uupumista,ilmastointi päällä nii tuntuu että sammuu tyhjäkäynnillä!

    Tyhjäkäynti ehkä hivenen aaltoilee(tosi vähä), imuvuotoja ei ole havaittu spreijaamalla pilottia joka paikkaan!?

    Jakopää?
    Joku aktiivihiili hässäkkä juttu?

    Heittäkäähän arvauksia!

  • #2
    Perusjutuista lähtisin. Jako, sytytyksen ajoitus.

    Comment


      #3
      Kyllä ne alipaineletkut pitäs imasemalla mennä läpi eikä noin. Voi olla että letku on ehjä mut letkun toises pääs on esim. joku kalvo joka on puhki.

      Comment


      • #4
        Samat oireet kuin itsellä oli tuossa ysikympissä.
        4500rpm alkoi tapahtumaan jotain ja voimat hukassa, sytyn uudelleen säätämällä alkoi jo 3500rpm tapahtumaan ja voimat löyty taas. Säädin siis perusennakkoon moottori sammuksissa, mutta olisin kyllä käyttänyt (ja varmasti kannattaa käyttää) lamppua jos olisi ollut mahdollisuus.

        Comment


          #5
          Kukahan se kertoisi miten noissa uudemmissa NG:issä (-92 eteenpäin) perusennakon saa säädettyä, kun siinä ei ole sitä sulakkeen paikkaa bensapumpun releessä, joka disabloisi ecun sytkäsäädön sen ajaksi?

          Comment


            #6
            Diagnostiikkapistokkeet ~ releen sulakepaikka nätimmässä muodossa.

            Comment


              #7
              Hyppylanka jostain johonkin? Elsassa ei ole muuta ohjetta NG:n perus ennakon säätöön, kuin jakopään ja virranjakajan merkit kohdalleen, osaako nyt sit siitä säätää itsekseen...

              Comment


                #8
                Bentley sanoo NF:lle, että sulake releeseen tai jos diagnostiikkapistoke, niin yhdistää langalla niiden maa-nastan L-nastaan (kts. kuva FAQista). Pidetään yhdistettynä säädön ajan. Perusennakkoasetus alkaa noin 4s päästä, kun nastat yhdistetty.

                Eli:
                1. Kone käyntiin
                2. L-nasta maa-nastaan
                3. Säätää sytkän kohdilleen
                4. Irrota hyppylanka pistokkeesta

                Jos vielä haluaa jotain niin:
                5. Nosta kierroksia kerran reilulla kaasulla ja jätä tyhjäkäynnille.
                6. Tarkasta ajoitus. NF:ssä heiluu välillä 7 - 20 asteen ennakolla. NG:ssä sama?

                Siihen releen sulakepaikkaanhan tulee oikeasti L-linja ja maa eli samaa yhdistämistä tehtiin sulakkeellakin.

                Veikkaan, että noin se menee NG:ssäkin. Mutta täysin omalla vastuulla, kun en sen enempää löytänyt muualta vahvistusta...
                Viimeksi muokannut jasso; 21.5.2010, 01:28.

                Comment


                  #9
                  Pitäskö tuolloin myös vilkutella mahdollisia vikakoodeja mittariston kautta?

                  Comment


                    #10
                    Vissiin palaa jatkuvasti, koska ECU vilkuttaa lamppua maadoittamalla L-linjaa. Hyppylanka ajaa siis saman kuin se sulake eli sillä saa vilkuteltua myös vikakoodit.

                    Lisähuomiona sitten vielä, että ennen säätöä pitää olla vikakooditon, moottori täysin lämmin ja ilmastointi pois päältä.

                    Onko sulla NG:lle säätöarvot? NF:lle säädetään 15+-1 astetta ennakkoa.

                    Comment


                      #11
                      15 astetta on myös NG:n.

                      Comment


                      • #12
                        no joo..
                        Nokan ajoituski nyt kateltu ja oli kohillaan!

                        Edelleen auto kuluttaa aika reilusti ja tyhjäkäynnillä haisee palamaton bensa putken nokasta?

                        Kateltu/vaihettu siis ilmanpuhistin,tulpat,johot,sytkä(15astetta ennakkoo),lamdaarvo heittää ja käy rikkaalla hetkittäin ku on pakokaasu testerissä?

                        Auto ku rykäsee tyhjäkäynnillä nii nuo arvot loikkaa?
                        Kaasutellessa parkissa ei ihan tule mustaa mut palamaton bensa haisee..!?

                        Tasakaasulla ajettaessa kuten matkaa auto hyytyy ihan vaimeasti väliajoin(tuntuu siis TOSI mietona nykäisynä)?

                        Comment


                        • #13
                          Nii ja tosiaan uusi huomi mittaristosta!

                          Öljyn lämmöt huitelee viisaria paria lähelle 130astetta,HUHHUH!?

                          Taitaa mittari häröillä,vai paljoko muilla näyttää?

                          Comment


                            #14
                            Jotta saat ne tuonne, saat vetää kyllä lappu lattiassa jonkun tovin. Näyttää siis aika varmasti väärin ellet nyt sitten tykkää ajella reippaammin.

                            Comment

                            Working...
                            X