Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABC Kansipahvi vuotaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ABC Kansipahvi vuotaa?

    Elikkäs ajokkina on 100 2.6 V6 koneella, ongelmana on se että melkein heti kun pysähtyy johonkin alkaa nostaa lämpöjä ja flekti huutaa koko ajan. Lämmöt ei ole noussut yli 100c missään vaiheessa kiitos flektin. En ole huomannut että valkoista savua tulis ihan hirveesti eikä hukkaa jäähdytysnestettä.

    Kone vuotaa myös öljyä pakosarjan päälle joka antaa aika hyvät hajut, joten onko nyt aavistukset oikein ja kansipahvi pitäis vaihtaa. Varmaan paras vaihtaa molemmilta puolilta kun alkaa purkamaan. Ja mitähän kaikkee osaa kannattas vaihtaa samalla, ja kuinka paljon varaan touhurahaa :D
    Viimeksi muokannut Brain; 27.4.2010, 13:05. Perustelu: kirjotushärö

    #2
    Jos nyt olet öljyvuodon takia pahveja vaihtamassa, niin aloita nyt hyvä mies ainoastaan venttiilikansien tiivisteistä. Yleinen vuotopaikka nuo venakopat ja ovat ihan eri asia kuin kansipahvi.

    Comment


    • #3
      Lämpöihin liittyen kannattaa varmaan ensin tsekata/vaihtaa termostaatti ja varmistaa että nousevatko lämmöt oikeasti vai pelkästään mittarin neulassa. Tuo öljyvuoto on todennäköisemmin venttiilikopan tiivisteessä niinkuin Metsässä jo kertoikin. Siinä on mielestäni ensimmäiset potentiaaliset vikakohteet :)

      Comment


        #4
        tjoo, pitää tsekkailla vähän tuota öljyvuotoa kun pääsee ensi kerran halliin, ei vaan tuosta päältä päin oikein näe että mistä välistä vuotaa, tuli mieleen tuo kannentiiviste kun nostaa lämpöjä ja vuotaa öljyä mutta voi olla että on vaan tullut kaksi vikaa samaan aikaan :)

        Ja sitten helpottais jos jollain olisi VAG-COM apua tarjota Imatra/Lappeenranta seudulla niin vois kattoo nouseeko lämmöt vai kuseeko mittari.

        Comment


          #5
          Ja tuossa on vähän kuvaa mimmonen usva sieltä putkesta tulee

          http://youtube.com/watch?v=mzQYkCjVxnM

          Comment


            #6
            Onks tuossa automaatti-ilmastointi? Siitähän näkee myös moottorin lämmöt.
            Eli kierrätys nappia ja ilman suuntaus ylös-nappia painaa samanaikaisesti, näyttöön tulee 01C, lämpötilan plusnappulasta ottaa esille kanavan 51C, painaa kierrätysnappia jonka jälkeen näytössä näkyy moottorin lämpötila.
            Itsellä omassa ABC:ssä on jotain häikkää, ilmastoinnin näyttämä lämpötila nousee todella nopeasti 90 asteeseen, mittari taas "normaalinopeudella", en ole löytänyt tuosta kuin 2 lämpöanturia (G68 ja F75) - josta vedän sen johtopäätöksen että ECU näkee koneen lämmöt todellista korkeampina. Pitänee vaihtaa anturit.
            Ja luultavasti et tuohon 93:sen ABC ECUun pääse kiinni Vag-comilla, itse olen kolmen eri auton kanssa yrittänyt, älykkäällä piuhalla ja useammalla tietokoneella - ja ei onnaa

            Comment


              #7
              joo ei oo sitä ilmastointiikaan että siitä näkis, taitaa tulla pitkä projekti että saa viat pois :D

              Comment


                #8
                Eihän tuo vielä ainakaan niin pahalta kuulosta. Katsot vaikka pintalämpömittarilla osvittaa nouseeko jäähdytysnesteen lämmöt oikeasti. Ja tietenkin varmistat ettei öljyt/vedet mene sekaisin ja seuraat ettei hukkaa jäähdytysnesteitä.
                Pieni öljynhaju noissa on lähinnä ominaisuus.
                Jos lämmöt nousee niin sitten ehkä termari vaihtoon, ei ole kovinkaan paha vaihtaa vaikka toisissa vaatii jakohihnan irrottamisen, toisissa saa termarinkotelon ujutettua hihnan alta.

                Comment


                  #9
                  no oikeestaa jakohihna pitäis vaihtaa kohta niin se menis siinä samassa rytäkässä, öljyvuoto luultavasti on tuossa venakopan tiivisteessä.

                  Comment


                  • #10
                    Anteeksi, lainaisin hetkeksi tätä keskustelua. Eli onko ohjeita miten tuolla ilmastoinnin näytöllä toimitaan? 51c:llä siis näkee moottorin lämpötilan, mutta mitäs muuta sillä näytöllä saa näkymään?

                    Comment


                      #11
                      lämpötilan plusnappulasta ottaa esille kanavan 51C, painaa kierrätysnappia jonka jälkeen näytössä näkyy moottorin lämpötila.
                      Tuo kanava 51 on joku ilmastoinnille tule moottorin lämpötila joka menee kovempaa vauhtia kuin moottorin lämmöt. Mutta katsoppa kanava 49, sieltä näkee oikeat lämmöt ja menee samaa tahtia kuin mittaristo.

                      Comment


                        #12
                        Jaa, ainakin tuon linkin jutun mukaan kanava 49 olis nopeussignaalin kumulaativinen virhelaskin.
                        Täytyypi käydä huomenna hallilla paijamassa autoa ja katsoa mitä kanava 49 sanoo.
                        http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                        Comment


                          #13
                          Itsekkin ihmetellyt samaa, mutta näin ainakin mun diudi valehtelee.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Brain Näytä viesti
                            Ja tuossa on vähän kuvaa mimmonen usva sieltä putkesta tulee

                            http://youtube.com/watch?v=mzQYkCjVxnM
                            Normaalilta vaikuttaa, omakin päästelee kutakuinkin saman verran.

                            Comment


                              #15
                              no nyt alkaa helpottaa että ei oo se kansipahvi menny paskaks joten termarissa on vika, joten seuraavaks alkaa jakopäänremppa ja termarin vaihto :) onko muuten tietoo toimiiko miten motonetin termari? tais olla hintaa 16€ mut ei kehtaa ostaa jos ei edes toimi.

                              Comment


                              • #16
                                Osta merkkitiskiltä niin ei tartte olla vaihtamassa kohta uudestaan. Ei se hinta niin hirveä ole.

                                Comment


                                  #17
                                  No mulla on tuossa nyt motonetin termari, hyvin on toiminut 2 v ja ehkä n 40000 km.
                                  Ei siinä muuta kuin katsoo että on termari missä on ilmausreikä ja että tuo tulee asennettassa ylöspäin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä Motonetin termarit toimii. En muista mitä merkkiä ne myy (joku sininen rasia jossa oranssia tekstiä, Be****jotain), mutta samanlaisia olen asentanut monta ilman ongelmia.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X