Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,7 Bit nokkasäätöjen öljynvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,7 Bit nokkasäätöjen öljynvuoto

    Olisiko kenelläkään tietoa kyseisestä nokkasäätöjen öljynvuodosta ? Toisen nokan säätö sijaitsee ilmeisesti sylinteriryhmän etupäässä ja toisen takapäässä, ja nyt molemmin puolin tupruttaa öljyä ajon aikana. Millainen operaatio tällaisen vuodon korjaaminen on, ja mitä osia siihen tarvitaan ?
    Yritin hakua käyttämällä löytää jotakin aiheesta, mutta ei löytynyt. Onko siis niin eksoottinen vika ettei kenelläkään ole moista ollut ??

    #2
    Ei tuo ole ollenkaan harvinainen vika, valitettavasti päinvastoin.

    Periaattessa nokka-akselien säätimien tiivisteiden vaihto vaatii nokka-akselien irroituksen. Mutta ne saa vaihdetua myös niinkin että nostaa kiristintä ja kääntää samalla nokka-akselia jollain pihdeillä, mutta vaatii sorminäppäryyttä, ja ehkä vähän kokemusta. Niin, ja säädintä varten tarvitaan erikoistyökalu jolla sen saa puristettua kasaan.

    Kuskinpuoli on vähän enemmän pirullinen koska siinä on suojapelti edessä haittaamassa kiristimen nostamista, ja sitä peltiä taas ei saa pois tieltä jos ei ota nokkapyörää pois.

    Sitten noiden lisäksi siellä kansien takana on mustat pyöreät tulpat jotka voivat myös vuotaa.

    Comment


      #3
      Vähän OT mutta: saako noita kiristimiä jotenkin korjattua jos niissä on vikaa? Miten ne vikaantuu, ilmeisesti väljistyy ja öljynpaine ei saa enää pidettyä säätöä oikealla kohdalla?

      Comment


        #4
        Pari jumiin mennyttä olen nähnyt, niitä ei saanut korjattua koska ei saanut ehjänä auki.

        Comment


          #5
          Entäs jos kiristin aiheuttaa raklatusta tyhjäkäynnillä mutta muuten tuntuis toimivan oikein?

          Comment


            #6
            Mulla oli kiristin rikki ja se aiheutti sen että ketju löystyy ja alkaa heittää lenkkiä yläpuolella.Mistä taas aiheutuu semmoista että se syö venttiilikopan puhki.Eikä ne nokkien hammaspyörätkään oikein tykkää ,alkavat kulua nopeasti.

            ja alumiinilastua sitten riittää koneessa.....

            osa maksoi saksasta tilattuna n. 435?

            Comment


              #7
              oli kiristin rikki
              Oliko se jumissa vai liukupinnat kadonneet? Tuliko samalla tyhjäkäynnin ontumista? Olisko esim. jotain nettosoitetta mistä voi saksasta tilata?

              Comment


                #8
                Purin sen vanhan ja pesin,mutta ei se lähtenyt toimimaan olisiko valmistettu niin tiukalla välyksellä että kun vähän kuluu niin rupeaa valskaamaan eikä jaksa pitää ketjua tiukalla.Tyhjä käynti oli vähän heikko.

                tilasin osan tämän kaverin kautta http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=9818

                kysele jos se suostuu hoitaan tilauksen.

                Comment


                  #9
                  Itse tilasin Jenkkilän ebaysta oli siellä halvin, tulleineen.

                  Comment


                    #10
                    Jenkkilän ebaysta
                    Oliko abc marts? Noin 320€ tulleineen?

                    Comment


                      #11
                      En ikävä kyllä muista. Varmaan osanumerolla löytyy ebaysta.

                      Comment

                      Working...
                      X