Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tdi 2,5 avant tuli tarvis jeesiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tdi 2,5 avant tuli tarvis jeesiä

    Elikkä tää avantti -93 automaatti 5 pyttynen 2,5tdi vajaaveto mikä nyt pihaan ilmestyi omaa tämmöisiä pikku vikoja ja niistä eroon pääseminen saisi asiat helpottumaan.

    -Keskuslukitus ei toimi
    -takapaksi ei aukene edes avaimella
    -ei kiihdy ja meinaa hyytyä mäkeen- turbo rikki?
    -kuulostaa muutenkin ku vanhalta valmetilta venttiilit tai joku siellä pitää ääntä ehkä liikaakin
    -tyhjäkäynnillä D ollessa päällä ja jarru pohjassa koko auto rupee tärisee ku pesukone loppuu ku lähtee eteenpäin.
    -vilkuttelee välillä mitä ihmeellisimpi/typeriä vikavaloja vaikka mitään niistäå vioista ei ees olisi.(ei kukaa sattumoisin pystyis lukee tosta koodeja pientä korvausta vastaan??

    #2
    Hakuun

    - R5 TDI
    - AAT
    - AEL

    ja rupeaa löytymään vinkkiä koneen sielunelämään.

    Samoin C4:n keskuslukosta on juttua jo jonkin verran. Haku auttaa siinäkin. Sulakkeiden ja pumpun tarkistuksesta kannattanee aloittaa. Takaluukun lukopesä on varmaan käyttämättömyyttään hapantunut jumiin. Irrotuksen jälkeen lie elvytettävissä.

    Comment


      #3
      -Keskuslukitus ei toimi
      Tarkasta nyt ensiksi sulakkeet. Itse keskuslukituksen pumppu on apukuskin puolella takapenkin alla.

      -takapaksi ei aukene edes avaimella
      Lukko on luultavasti ajan saatossa hapettunut jumiin, pitäisi purkaa ja putsata.

      -ei kiihdy ja meinaa hyytyä mäkeen- turbo rikki?
      -kuulostaa muutenkin ku vanhalta valmetilta venttiilit tai joku siellä pitää ääntä ehkä liikaakin
      Ruiskutuspumpun ajoitukset saattavat olla päin peetä. Nakutus voi myös johtua hydraulinostajista. Parempaa veikkausta en anna, kun en ole diesel-mies. :)

      -tyhjäkäynnillä D ollessa päällä ja jarru pohjassa koko auto rupee tärisee ku pesukone loppuu ku lähtee eteenpäin.
      Onko laatikossa öljyä ja millaista se on, milloin vaihdettu? Vaihto kannattaa, ei ole kovin kallis homma.

      -vilkuttelee välillä mitä ihmeellisimpi/typeriä vikavaloja vaikka mitään niistäå vioista ei ees olisi.(ei kukaa sattumoisin pystyis lukee tosta koodeja pientä korvausta vastaan??
      C4:ssä on tyypillisesti ollut mittaristovikoja, joista voi tulla hassuja ilmiöitä.

      Edit: kirjoitettiin Arton kanssa näköjään stereona...
      Viimeksi muokannut pasi_; 24.4.2010, 08:26. Perustelu: Lisäys

      Comment


      • #4
        keskuslukon pumppu on mulla ainaki apukuskin puolella mutta peräkontista löytyvästä sivulokerosta.
        takapenkin alla on pelkästään akku ja joku bochin yksikkö.

        tuosta tehottomuudesta, savuaako millä tavalla?

        Comment


          #5
          Ja jos vilkuttelee hehkun valoa, niin löytyy jotain vikakoodeja.
          Tehottomuuteen löytyy monen monta threadia jo Diesel-osiosta.

          Comment


          • #6
            Hehkun joku johto oli irti tai siis löysällä laitettii se kiinni lakkas huutelemasta sitä. Kohta lähdössä luettaa vikakoodit katotaas mitä tulee löytyy. Illalla audi saa sitten perinteisen tervetulias kasteen eli pesu+vahaus käsin tehtynä. Maanantaina sitten konehuoneen kimppuun.

            Savu näyttäs ihan normaalilta ei tiputtele vettä putkesta eikä haise yhtään kummosemmalta ku kaverin diisseli vajaaveto.

            Ruiskupumpun ajoitus vai mikä se nyt olikaan luultavasti vikana tehottumuuteen arvelisin..

            Comment


            • #7
              Omasta avantista oli se takakontin kahvan avausmekanismin osat hieman liikkuneet, eivät enää kohdanneet ja luukku pysyi kiinni. Jos luukun saa auki ja sisäkuoret pois, pääsee sitä säätämään. Jos siinä vika.

              Comment


              • #8
                Takapaksi alkoi yllättäin tänää toimia??. Liekö audi parka pelästyny ku pikkusen sille aamulla huusin että kohta lennät ojaan, puun ympärille samalla tavalla ku kaverisi xD

                Samaan syssyyn lakkasi myös kaikki merkkivalot yms muut turhat vilkkumasta

                Vikakoodit luettu ei näyttänyt muuta kuin jarrupolkimen anturi häikkää.

                Ruiskupumpun ajoitus ihan kohdillaan joten tehottomuutta lähetään etsimään sitten konehuoneesta. Mahdollisesti vuoto ahtoletkussa tai jotain muuta.

                Keskiviikkona kokeillaan sitten motarilla jonkinlaisen muun lukija päätteen kanssa löytyykö sieltä mitään vikaa.

                Comment


                  #9
                  Se jarruvalokatkaisijan vikakoodi taitaa tulla aina, kun kääntää virrat päälle jarrua painamatta.

                  Comment


                  • #10
                    minä oon ihmetellykki ku mulla on aina tuo jarruvalokatkasia siellä.
                    empä minä ole tarkemmin ajatellu miks ku siitä ei kummiskaan ole ollu mitään haittaa.

                    Comment


                      #11
                      Se että koneesta uupuu puhti voi johtua ihan siitäki et automaatti + vakio aatu. ;)

                      Comment


                      • #12
                        Joo vakio ja automaatti on kyllä mutta en usko että tän ois tarkoitus hyytyä ylämäkeen, vaikka ois kaasu pohjassa ja kiintee 1 meinaa hyytyä jo pienempäänkin mäkeen. Kivahan se nousta mäet ylös 2km/h vauhdilla

                        Comment


                          #13
                          Niin siis puutuuko kone, vai luistaako laatikko?

                          Comment


                          • #14
                            kone puutuu

                            Comment


                              #15
                              Todennäköisesti ei saa löpöä. Ainakaan lievä/kohtuullinen ahtovuoto ei moista puutumista aiheuta.

                              Comment


                              • #16
                                mulla oli kerran aatusta koko ahyo putki irti kun en rempan jälkeen muistanu kiriä klemmari.
                                ei sillonkaan tarvinu mennä kyllä kaasu pohjassa mäkiä ylös. ja mullaki automaatti.

                                Comment


                                • #17
                                  Hmm... Eli tääkää audi ei musta alussa tykkää jahka mä siihen tykästyn se lähtee poies tavalla tai toisella.No katotaan mitä löytyy nyt laittelee jakopäätä....

                                  Comment


                                    #18
                                    Ahtovuoto ja kuormitus aiheuttaa kyllä savutusta, jos löpöä tulee normaalisti.

                                    Mullakin puutuu ylämäkeen kutosella ajettaessa, mutta pienempää sisään laittamalla kiihtyy kyllä. Joskus toimii jopa normaalisti. Pumppu nyt ainakin on mulla aika reilusti aikasella.

                                    Vaikka näissä ei MAF olekkaan se ensimmäinen vikaantuva kohda, niin voi se olla kaput. Alavääntö ainakin on hukassa silloin. Pikapatenttina MAF:n kuoren voi kuumailmapuhaltimen avulla ottaa auki ja siirtää sitä piirilevyä pikkusen, jotta kynnet alkaa piirtään uuteen kohtaan viivaa. Voi autta tai sitten ei. Mulla ei vaikuttanut mitään ko "korjaus"

                                    Alipaineletkut kantsii käydä läpi ja turbon toiminta tarkistaa. Turbon kello säätyy näissä ahtopaineella.
                                    Katalysaattori tai pakoputki ylensä voi olla totaalisen tukossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      "Katalysaattori tai pakoputki ylensä voi olla totaalisen tukossa."
                                      jep. ei muutaku rautakanki katin sisään ja helyt pois. vartin homma jos irtoo auton alta helposti.
                                      ensimmäinen polkasu sen jälkeen tuo mukavan mustan savun ja jos on pakoputken pää alas päin niin piirtää tiehen mukavan viivan :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Katotaan mitä tämän päivän pitää. Jakopää remppa just alkaa ja samalla kurkitaan onko siellä konehuoneessa vuotoja yms. Keskiviikkona sitten jos mahdollista katotaan uudestaa koneella löytyykö vikakoodeja ja jos katti tukossa nii sitten lähtee koko putkisto vaihtoon. Onneks tuolla nurkassa ois yks tehoputki ylimääräisenä pikku modaus ja audi saa allesa kohta japanilaista mölyä xD

                                        Comment


                                          #21
                                          Putkistohan kannattaa vaihtaa joka tapauksessa vähän vapaammin virtaavaksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo mutta paljos suomessa sai sitä desipeliä lähtee autosta. Ei kukaa sattus tietää????

                                            Comment


                                              #23
                                              En ny sitä putkistoa lähtis heti vaihtaan. Katti/katit tyhjennät vain enshätään. Sillä ny ei tehoa tuu mut eipä oo ahdistaas sielä ja silti menee päästöistä läpi, edellyttäen et kone on muuten ok.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä noissa itse asiassa on hevosia piilossa siellä putkistossa. Että putki vaihtoon vaan jos sitä lähtee irti ruuvailemaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Desibeleista ei varmaan tartte ensimmäisenä olla huolissaan. :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Audin jakopääremppa puolessa välissä ja en nyt jaksa kommentoida hirveesti tonne vitutus topiciin mutta... Saksalaiset insinöörit jotka on audin kasannu haluisin oikeesti nähdä kuinka johinkin paikkoihin pääsee käsiksi. voe prkl ja ****... Ja takas hommii....

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Puskuri pois, laatikon lauhuttajan letkut irti syyläristä ja kääntää syylärin kuskinpuolen kannakkeen varassa pois eestä. Onpi reilusti tilaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo-o kiitti vinkistä ollaa jo kasattu kaikki paikoilleenmuu paitsi uusi laturin remmi ku ei ollukkaa sopiva. Huomenna kokeillaa toimiiko vai ei....

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Noo, veikkaan että on helpompi homma kuin passatin 2.0l vapari termarin vaihto, on nimittäin todella monta kohtaa jossa insinööri on selvästikin nauranut räkäisesti ja kuvitellut mitä asentaja tuumi vaihtaessaan sitä termaria.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Juu, valitettavasti huollettavuus ei yleensä ole suunnittelukriteereissä se ykkönen, vaikkakin sitä pyritään huomioimaan mahdollisuuksien mukaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X