Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:stä katos puristukset. Minkälainen homma mäntien irrotus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT:stä katos puristukset. Minkälainen homma mäntien irrotus?

    Eli mulla katos Audi TT, vm. 2000, Quattrosta kakkos sylinteristä täysin puristukset.

    Nyt pitäs saada vähän tietoa, et minkälainen urakka olis mäntää/mäntiä lähtee tuollaiseen vaihtamaan?
    Onnistuuko koneen ollessa kiinni autossa?

  • #2
    tee nyt ensin ohivuotomittaus että mistä vuotaa.

    Comment


    • #3
      veikkaisin ennempää kansivikaa eli joku viidestä venttiilistä vuotaa paineet pihalle. Kansi irti ja katsomaan. Helpompaa aloittaa siitä kun männän vaihto. Samalla näät mäntien kunnon ja kansipahvin kunnon. Paineet voi karata monesta kohtaa.
      Viimeksi muokannut XiuDaa; 23.4.2010, 09:34. Perustelu: lisää tekstiä.

      Comment


      • #4
        Juu tottahan tuo että paineet karkailee monesta paikkaa. Ehkä pitäs koittaa jostain saada käsiin tuo ohivuotomittari ja vähän sillä vielä mittailla.

        Tosta tosiaan on kakkos pytystä kadonnu kaikki puristukset ja puskee savua öljyn-lisäys/tikunreijästä ulos koneen käydessä, kun ottaa korkit pois.

        Sillti jos jollain on kokemuksia noiden mäntien irrotuksesta niin vois pistää juttua, ihan siltä varalta jos siihen sitten kuitenkin joutuisi.

        Comment


        • #5
          Männät irroitetaan ottamalla kansi ja öljypohja pois, ja sitten avataan kiertokankien pultit ja työnnetään mäntä kankineen ylös. Näin niinkuin yksikertaistettuna.

          Comment


          • #6
            Niinhän ne lähtee. Saako TT:ssä ihan tuolla periaatteella silloinkin kun moottori on autossa kiinni? Onko sinulla kokemuksia TT:stä En nyt muista miltä se alakerta noissa näytti, enkä viitsisi nosturille työntää, ennenkun tehny vähän "taustaselvittelyjä" asioiden suhteen.

            Siis että alhaalla on tilaa irrotella kaikki roina pois eestä, että pääsee kiertokankeen käsiks?

            Kun kaverit puhunu et joistain autoista ei onnistus kyseinen operaatio koneen ollessa paikoillaan.. Ite en tohon osaa sanoa mitään.

            Comment


            • #7
              Ei kyllä onnistu koneremontti kone paikallaan. Ei siinä säästä mitään. Pienet työt toki, mutta ei koneremontti.
              Jos ilman "kustannuksia" haluat ongelman selvittää, niin ehdotan:
              - Aiemmin kehoitettu tekemään ohivuotomittaus, pienikustannus.
              - Kaikista pytyistä puristukset, oletkin kai mitannukin jo.
              Kansiongelma, männänrengas, venttiili jne.
              Eli pakko tutkia laitteilla.

              Näin meilihinta arvio on aina kone töissä osat ja työ= 1000€ ja vain ylöspäin.
              Harrastukset tuppaavat maksamaan :)

              Comment


              • #8
                eikös niitä oo sellasii härveleitä millä voi kurkkia tulpanreiästä miltä palotilatilassa näyttää ? Sillä varmaa näkis venttiilit ja sen männän. Savuttamisesta veikkasin ihan kansipahvia. Paha tosin sanoa purkamatta.

                Comment


                • #9
                  Endoskooppi, vaikkapa täältä

                  http://www.clasohlson.fi/Siteseeker/...?q=endoskooppi

                  Comment


                  • #10
                    Kiitti tosta linkistä, pitää huomenna käydä ostaan niin pääsee katteleen miltä siellä sylinterin sisällä näyttää.

                    Comment


                    • #11
                      Ota vaan se kansi irti. Nosta sitten tarvittaessa loppu lohko pois keulalta jos rengas/mäntä on mennyt. Tai ota suosiolla kone pois ja vaihda "samalla" vaivalla veivit ja paa sinne voimoo.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.clasohlson.fi/Siteseeker/...?q=endoskooppi Tästä pitää sen verran sanoa, että kätevä laite, mutta ei mahtunu tuollaisesta pienemmän tulpan reijästä sisään.

                        Siihen päätökseen tässä nyt tultiin että kone pois ja tutkimaan.
                        Viimeksi muokannut twisted TT; 9.6.2010, 15:52.

                        Comment


                        • #13
                          Pitää muuten kirjottaa tähän, että mäntien irrotus onnistuu TT:stä ilman että kone irrotetaan, vaikka tuolla aikaisemmin joku muuta väitti.

                          Selvis se vikakin. Yks mäntä oli sulanu vähän helmasta ja päästi kaikki paineet läpi. Epäilen että sillä vois olla jotain tekemistä asian kanssa, kun koko viime talvi meni bensasuodatin jäässä. Tankissa ilmeisesti niin paljon ollu vettä, että veti aina suodattimen täyteen vettä, vaikka uudenkin vaihto. Ajotietokone valitteli kovilla pakkasilla vähän väliä että bensaa ei tulisi. No nyt pitää tyhjentää tankki, vaihtaa suodatin.

                          Tän hetken ongelma on se että en löydä paikkaa mistä saisin uuden männän, renkaat (x4) kiertokangenlaakerit!! Niitä metsästään.

                          Comment

                          Working...
                          X