Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T (AVJ) vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.8T (AVJ) vikakoodeja

    Autosta luettu seuraavat vikakoodit:
    -P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold ), Katti / lambda?
    -P0411 (Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected), Lisäilmapumppu tms?
    -P0011 ("A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance, Bank 1) ?

    Nollauksen jälkeen tulivat muutaman päivän sisällä takaisin.
    Osaisiko joku antaa vinkkiä, että mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa / vikoja?

    Itsellä ei ole VAG-COM:ia tai vastaavaa käytössä, mutta täytynee hankkia helpottamaan noiden koodien lukua ja selvittelyä..

    #2
    P0411 Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected ja P0011 "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance, Bank 1 voi olla sen verran yhteistä, että kummatkin taitaa tulla kettuilevasta bensapumpusta jos internettiin on uskomista.

    Vag-com kannattaa hommata niin voi tutkia esim. lamdan arvoa ja muutenkin.

    Comment


    • #3
      Aika oudolta kuullostaa, että noita voisi aiheuttaa bensapumppu.

      Kannattaa ainakin alkuun tarkistaa combiventtiilille menevä alipaineletku. Venttiili löytyy venakopan takaosasta, hopeinen pyöre venttiili, johon tulee 1 alipaineletku imusarjan alta. Tämä ohjaa lisäilmapumppua.

      Comment


      • #4
        Vikakoodit A4 AVJ

        Tervehdys arvon foorumilaiset!
        Audini antoi seuraavanlaiset vikakoodit: P0411 havaittu toisioilma ruiskutuksen virheellinen vastavirtaus - jatkuva sekä P1479 jarrutehostimen tyhjiöjärjestelmän mekaaninen vika - katkonainen että näin.
        Mistäköhän alkaisin vikaa / vikoja etsimään? Kiitos etukäteen tiedoista, jos jollakulla olisi antaa vastauksia!

        Comment


          #5
          Miten auto käyttäytyy?
          Savuttaako tai viekö öljyä?

          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0411/001041

          ja toiselle

          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P1479/005241

          Comment


          • #6
            Vikakoodit A4 AVJ

            Autosta ei juurikaan huomaa mitään että olisi vikoja, eikä savuta / vie öljyä.
            Bybass vaihdettiin tossa jokunen viikko aikaa mut ei ollu vaikutusta! Jarrutkin toimii ihan loistavasti et en tiedä et liittyisikö jotenkin yksiin nuo vikakoodit?

            Comment


              #7
              Toivottavasti vikakoodit on luettu jollain järkevällä laitteella. Esim. V-Checker on itselle tarjonnut mitä ihmeellisempiä koodeja, jotka olleet siis väärin. VCDS sitten kertonut oikeat viat.

              Toisioilmasysteemi on ainoastaan käynnistyspäästöihin vaikuttava systeemi. Pumppaa ilmaa katille jotta se toimisi nopeammin. Toimimattomuus aiheuttaa hylsyn katsastuksessa, koska näkyy OBD-testissä. Vika voi olla esim. pumpussa. Korjauksena uusi pumppu tai systeemin ohitus (ei onnistu kotikonstein). Lisää aiheesta löytyy foorumilta paljonkin.

              Jarrutehostimen osalta vika on katkonainen, eli voi olla ihan satunnaisesti tullut. Kannattaa kokeilla nollata ja huolestua vasta jos uusiutuu. Vika, jos sellainen on, löytynee alipaineletkuista ja/tai niihin liittyvistä venttiileistä. Tuo jarrutehostimen alipainehomma on varsin monimutkainen, sisältäen esim. ns. alipaineboosterin joka taas on yhteydessä huohotukseen. Tässä ketjussa on asiaa muustakin, mutta kirjoittamaani tekstiä ko. koneen alipainesysteemistä joka kannattaa lukea jos päätyy letkut repimään irti vikaa etsiessä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194

              Comment


              • #8
                Vikakoodit A4 AVJ

                Vikakoodit nollattu jo aikamonta kertaa ja samat tulee vaan tilalle, epäilisin et moottorin häiriövalo syttyy moottorijarrutuksessa mut en ole aivan varma asiasta mutta ainakin viimeksi näytti testerin mukaan vauhtia olleen 53 km/h.
                Välillä häiriövalo on syttynyt tyhjäkäynnillä ja toisinaan ajon aikana, et olisiko jollain ollut samanlaisia vikoja et tietäis mistä lähtee metsästämään.

                Comment


                • #9
                  Saatko autoa lämpimään talliin? Tuleeko samat koodit myös lämpimästä lähtiessä?
                  Veikkaan siis jäätä lisäilmapumpun letkustossa.

                  Comment


                  • #10
                    Tai ihan vaan vuotoa alipainepuolella. Erityisesti kaikki yksisuuntaventtiilit kannattaa tarkistaa.

                    Comment


                    • #11
                      Vikakoodit A4 AVJ

                      Auto saattaa seisoa lämpöisessä tallissa useita päiviä ettei sillä ajeta ollenkaan ja nämä vikakoodit tuli anakin viimeksi kun sillä oli aamulla ajettu noin 5 kilometriä et tuskin jäätä ainakaan on ellei sitten jäädy hetkessä!

                      Comment


                        #12
                        Siinähän ne vikakohteet on lueteltu jo monen ihmisen toimesta. Eivätkä nuo viat luultavasti liity mitenkään toisiinsa.

                        Lisäilmapumpun osalta vaikka ihan liitin irti ja tuleeko sähköä, ja jos kyllä, pumppu käteen ja tutkimaan onko se mahdollisesti kuollut. Ja voi toki olla jäätä tai muu tukos letkuissakin.

                        Ja jarrutehostimen osalta alipainesysteemi tarkistukseen, kuten jo aiemmin sanoin ja joku muukin taisi mainita.

                        Comment


                        • #13
                          Vikakoodi P1296 Jäähdytysjärjestelmä vika. Olisiko termostaatti kaput?Auto oireilee siten,että lämpömittari ei nouse 50 asteesta.Ilmasuulakkeista tulee viileää.Ja -24c pakkasella sytytti moottorivalon ja pätsäytteli putkessa ja tuntui että meinaa sammua.Hetkenpäästä taas kulki ihan normaalisti.
                          Viimeksi muokannut Lommo; 30.12.2010, 22:44.

                          Comment


                          • #14
                            Tänään kävin lukaisemassa samaisen koodin, eli tuon P1296. Laite kertoi, että vika on termarissa tai lämpöanturissa. Muuta vikaa tai erikoista toimintaa ei autossa ollut, kuin kylmän startin jälkeen flekti jauhoi täysillä noin 5-10 minuuttia ja sitten lakkasi pyörimästä (riippumatta siitä, oliko auto ollut piuhan päässä tai ei). Moottorinlämpömittari toimi kokoajan normaalisti. Vikakoodit nollattiin ja ei ainakaan heti paukahtanut takaisin ja kaikki pelaa taas normaalisti. Seurataan tilannetta...
                            Viimeksi muokannut clint; 29.12.2010, 15:59.

                            Comment


                            • #15
                              Terve,

                              Lähdin lukemaan topiccia ja huomasin et temppuilen ite saman ongelman kanssa kuin edellinen kaveri: Kylmäkäynnistyksen jälkeen flekti huutaa hetken aikaa ja sammuu sitten. Huomasin nyt, että tekee sitä myös lämpimänä käynnitettäessä. En ole vikakoodeja käynyt luetuttamassa mut pitäs mennä koska ei tuo ihan normaalilta vaikuta... Mietin ite kans lämpötila-anturia. Auto kuitenkin toimii muuten normaalisti, vain tuo outo flektihomma mietityttää...

                              Comment


                              • #16
                                Terve.

                                Joko Miika tai Iiro olette saanut ongelmiinne ratkaisua?
                                Itsellä vastaava ongelma, eli flekti huutaa täysillä käynnistettäessä muutaman minuutin (ihan sama onko kylmä tai lämmin kone tai onko ollut roikassa tai ei) Vikakoodit luin eli tällaista pukkas 01039- Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10-Open or Short to B+ - Intermitten.
                                Eli olisikko nyt ratkaisuna vaihtaa tuo jäähdytysnesteen lämpötila-anturi eli sekö ohjaa tuota flektiä? Osaako joku kertoa missä kohti se mahtaa sijaita -03 vuotisessa audi a4 1.8 tq.

                                Comment


                                  #17
                                  Juu vaihtokunnossa on. Sijaitsee koneen takana piilossa.

                                  http://www.audiworld.com/tech/eng47.shtml

                                  ja

                                  http://www.a4mods.com/index.php?page...ECTsensor.html

                                  hinta jotain 30-40e luokkaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos nyt oikeen noista kuvista ymmärsin ja mitä auton konehuonetta kävin kattelemassa niin tuo osahan on melkeen mahdottomassa paikassa vaihtaa. Eihän sinne alle mahdu kenenkään kädet jos ei pura puolta konehuonetta edestä pois?? Onko se anturi oikeasti noin vittumaisessa paikassa??

                                    Comment


                                    • #19
                                      On ja kyllä sen mahtuu vaihtamaan yläkautta. Vaatii vähän taiteilua ja lambdan, yms. johtojen sekä huohotinputkien siirron pois edestä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eli sain vaihdettua sen lämpötila-anturin (vihreä nelinapainen),huohotin putket purin edestä ja piuhoja irrottelin ja siirtelin. Muovinen sokka oli mielenkiintoinen värkkäillä takaisin paikoilleen kun kädetkään eivät sovi kunnolla sinne saatika että sinne näkisi jotain. Mutta vitutus oli käsinkosketeltavissa kun 2 tuntia räntäsateessa pihalla värkkäiltyäni käynnistin auton ja testasin niin flekti alkoi pyörimään kylmällä koneella ihan niinkuin ennen anturin vaihtamista. :) Eli lopputuloksena 46,40 € anturiin ja pari tuntia töitä turhaan. Täältä foorumista kun kattelee niin aika monella taitaa olla tämä sama ongelma niin oliskohan vaan sama antaa flektin laulaa??

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos anturi antaa vikakoodia niin joko siinä tai johdoissa/liittimissä on vikaa varsin yksiselitteisesti. Flektin huutaminen ei välttämättä ole ainoa harmi. VCDS:llä voisi tutkia anturien näyttämiä ja toki nollata koodit ja katsoa antaako vielä tuon koodin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niin no moottorinhäiriövalohan on mittaristossa ollut viimeaikoina enemmän sääntö kuin poikkeus. Täytyy nyt nollata vikakoodit ja katsoa syttyykö valo kohta taas ja millä vikakoodilla tällä kertaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vikakoodit nollattu ja moottorinhäiriömerkkivalo ei ole ainakaan toistaiseksi vielä syttynyt. Flektikin lopetti turhaan pyörimisen, joten vika taisi korjaantua anturin vaihdolla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                ......
                                                Viimeksi muokannut Scarz-; 4.10.2013, 06:35.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                                                  Tätä piti lainata!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla ainakin auttoi tuohon vikakoodiin yksi alipaineletkun vaihto jonka jälkeen ei ole moottorinhäiriövalo ole syttynyt ja mitä öljynsyöntiin tulee niin ettei venttiilikopantiiviste vuotaisi?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X