Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Quattron perä "naputtaa"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 Quattron perä "naputtaa"

    Yritin hakua käyttää mutta en oikein samankaltaista vikaa löytäny...

    Tänään ajellessa alkoi perästä yhtäkkiä kuulua pientä naputusta, joka kiihtyi renkaiden pyörimisen mukaan. Kun painoi kytkimen pohjaan ja otti siis vedon pois niin ääni hävisi. Ääni kuuluu koko ajan, myös suoraan ajaessa. Ääni kovenee kun kaasua painaa enempi.

    Kävin sitten TI-hallissa nostamassa auton ylös ja yritin etsiä vikaa. Kaikki takavetareiden suojakumit olivat ehjiä ja kuivia, mutta apukuskin puolella vetarin päässä aivan perän tuntumassa oli merkkejä vuodosta. Saman puolen vetaria heiluttelemalla kuului pientä kolinaa ja välystä tuntui. Ilmeisesti perän stefa alkanu vuotaa ja siitä johtuen alkaa vetari vedellä viimeisiään?

    Mikäs tälle nyt on tuomio? Uskaltaako tällä nyt pajalle ajella? Tulin juuri opiskelupaikkakunnalle ja kaikki rempat olen yleensä tehny vanhempien luona tai naapurin pajalla, jonne siis matkaa n. 70 km.

  • #2
    eihän tuo kovin hyvää välttämättä tee ajella, mutta jos on pakko niin on pakko, varaudu kuitenkin siihen että jos vetarinmurros hajoaa niin matka loppuupi siihen paikkaa kun veto katoaa. Quattrossa jos on toisesa päässä ns. ääretön luisto ja toisessa ns. ääretön pito niin ei laite liiku, mekaaninen torseni ei tunne momenttia jolloin ei pysty ns. kiertymään ja sitäkautta välittämään voimaa muille tassuille. eli varaa aikaa ja veto apuja jo valmiiksi niin ei tartte kylmässä palella tienpientareella..

    Comment


    • #3
      Tämä selvä. Teinkin eilen sellaisen päätöksen että köröttelin eilen paikalliselle korjaamolle ja lupasivat kattoa mikä siellä naputtaa. Viimeistään huomenna tulee tuomio siitä. Toivottavasti vika olis vetari tms. ettei olis koko perä paskana.

      Comment


      • #4
        Tarkista pakoputken kiinnitys samalla, omassa B5:ssa takapöntön kohdilta naputti takana vasemmalla tukivarteen satunnaisesti. Se oli hieman riippuvainen kierroksista ja auton asennosta ja naputteli tyhjäkäynnilläkin. Korjaantui vain putken kiinnitystä ja asentoa korjaamalla.

        Comment


        • #5
          No niin, auto haettu tänään pajalta ja takamurrokset siihen piti molemmin puolin vaihtaa. Nyt hävis naputukset ja uskaltaa taas ajella. Sain tosin vinkin että kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa apukuskin puolelta edestä ulompi murros kun sekin ääritilanteissa kuulemma ääntelee, mutta se remppa saa odottaa kevääseen kun pystyy sitten ite pihalla puuhastelemaan.

          Comment

          Working...
          X