Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yleisimmät moottoriöljyn vuotopaikat, A4 1.8T -95?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Yleisimmät moottoriöljyn vuotopaikat, A4 1.8T -95?

    kertokaas mitkä on yleisimpiä paikkoja moottoriöljyn vuotoo? ko ei vaan millää tahdo löytyä vikaa .. jäähdyttimen tiiviste vaihdettu ei auttanut..
    nyt huohotinpuolelta löytyi yksi muovinen letku osa mikä oli selvästi halki mutta ei auttanut sen vaihdon jälkeen vuoti viellä enemmän :S ja autohan on a4 1.8t quattro -95
    Viimeksi muokannut okkim; 10.1.2010, 22:15. Perustelu: Otsikkoa tarkennettu

  • #2
    Varmaan tuon ikäsessä: öljypohjan tiiviste, öljynjäähdyttimen tiiviste, imusarjan alla oleva z-putki, nokan stefat, nokkien stefoista kun mennään vielä alaspäin, sieltä jakopäästä joku vuotaa kans. Näistä kaikista ainakin jos ei oo vaihdettu ikinä :)

    Comment


    • #3
      Venakopan tiiviste hyvänä lisäyksenä listaan.

      Comment


      • #4
        Öljynpaineanturi vuotaa liittimensä läpi öljyä

        Comment


        • #5
          sen verra tuli tietoa et niiku suodattimen juuresta vuotais mut suodatin on kumminki tiukast kiinni :S

          Comment


          • #6
            Siinä suodattimen "jalassa" on tiiviste. Ostiin omaan autoon ja ei maksa marmorilla montaa euroa.

            Comment


            • #7
              no se on vähä ihme homma koska se tiiviste on vast vaihdettu.. nyt kun vaihtui löysemmät öljyt ni ei vuoda enää :S

              Comment


              • #8
                Tossa huomasin viime talvena/keväällä että aina motarilla ajon jälkeen tuli sellanen palaneenöljyn käry ja muutaman kerran tuo kytkin lipsahti moottoritielle kiihdyttäessä--> viime kesänä äkäsempää kytkintä vaihtaessa huomasin että kampiakselin stefa oli rikki tai tarkemmin siis vauhtipyörän puoleinen stefan muovinen runko oli haljennut josta pääsi nostamaan muutaman tipan kytkimelle ja kytkinkoppan sisälle ja sitä kautta sotki myös vaihteiston valuessaan ulos ja siitä sitten pakoputken pinnalle josta tuli se käry..ei muuta kuin mars marmorille ja uusi (alumiininen runko) tilalle (n.50-80?) jo loppui tihkuttelu ja eipähän tullu pilattua uutta parempaa kytkintä.

                Comment


                • #9
                  no ei tos kytkinluista kyl yhtään ja jos se stefan kautta on vuotanu ni kyllähä se vaa jos löysemmät öljyt vaihtaa ni pitäis tulla nopeammi pihalle.
                  aika ihme homma ja kyl se suodattimen alla näky selväst öljyä siel lohkonpääl.. mut jos se vika nyt korjaantu ni ei kait siin sit mitään.

                  Comment


                  • #10
                    juu ei tuo mullakaan sieltä itse stefasta vuotanut vaan siitä stefan rungosta joka on alkuperäisenä muovinen palikka n.10cm x 10cm jossa on sit se normi huullos stefa ja huopa stefa. Eli tämä stefan muovinen runkopalikka oli haljennut useammasta kohdin ja roiski ilmeisesti öljypohjasta (sisäpuolelta) muutaman tipan silloin tällöin kytkin kopan puolelle. Ja kun uuden kävin hakemassa marmorilta niin tämä muovirunko olikin nyt siis alumiinia.

                    Comment


                    • #11
                      Vuotoa havaittavissa

                      Morjes, tossa pakkasten jälkeen katoin öljyt ja ihmettelin kun oli puolee väliin tippunu öljyraja. Parkkii tullessa huomasin että oli vähän autopaikallekkin jättäny jälkeä. Piti sit alkaa paremmin kattomaan niin huomasin, että imusarjan alta jostain suodattimen yläpuolelta näyttäis vuotavan. Suodattimen alunen on aika kosteena öljystä ja vetarillekkin vähän roiskinu. Suodatin tuntu olevan kuitenkin hyvin kiinni. Onko mitä tiivisteitä siinä öljysuodattimen yläpuolella joka vois olla paskana ja mitenkä vaikee homma on sinne saada tiivisteitä vaihdettua?
                      Kiitos jo etukätteen!

                      Comment


                      • #12
                        Tuo ylempänäkin mainittu jäähdyttimen tiiviste. Se on siinä suodatinjalan ja vesilämmönvaihtimen välissä.

                        Comment


                        • #13
                          Joo pitää varmaa sitte samalla se z putki vaihtaa ku ei oikee selvää saanu mistä se vuotaa.. Siellä ei taida olla muita kun nuo kaks mitkä vois vuotaa? Onko vaihto miten hakala tapaus? Saako sen vaihettua ilman muiden osien purkamista?

                          Comment


                          • #14
                            Itse molemmat vaihtaneena voin sanoa että ei tarvi sen kummemmin purkaa. Paisarin siirtää syrjään siitä niin tilaa on aika paljon siihen z-putken vaihtoon. Ja se ölj.jäähd.tiivisteen vaihto kans aika simppeli homma. Suodatin pois, sitten se matalakantanen mutteri pois, se jäähdytin mahtuu letkuineen nousemaan sen verran että saa tiivisteen vaihdettua.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos näistä tiedoista! Mietinkin, että vienkö pajalle vai tekisinkö ite. Voishan tuon vaikka näprätä jos ei tuon vaikeempi homma oo.

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä on ollut Z muotoinen huohotinputki aivan korppuna ei lähtenyt irti kuin murusina, sitten lauhduttimen o.rengas ja koneen takapäästä tuo jakoketjun kiristimen alla oleva tiiviste. Nyt tihkuu vähän ohjaustehostimesta, se taitaa haleta keskeltä. On vähän märkä siitä halkeamakohdasta, minkalainen tiiviste siinä on, vai pelkkä liima ?

                                Comment

                                Working...
                                X