Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe alkoi räkimään/pätkimään tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupe alkoi räkimään/pätkimään tyhjäkäynnillä

    Terve
    Itselläni tuli sellainen vika, että kun on tyhjäkäynnillä ja kierrokset kurissa. Eli normi 800-900rpm niin kone alkaa pätkiin. Tuntuu sellaiselta kun putkessa paukahtaisi ja kone räkisi. Eli käy vähän niin kuin ralliautot tyhjäkäynnillä. Kierroslukumittari tekee pientä vävähdystä aina kun räkäsee ja öljynpainemittari seilailee.
    Tämä kaikki tuli sen jälkeen kun minä tyhmänä käynnistin kun yksi tulpanjohto oli irit :/

  • #2
    Oisko tulppa tai hattu vaurioitunut?

    Comment


    • #3
      Samaa mietiskelin. Tuskin tuollaisesta sentäs mikään ennakko tai mikään muu mene sekasin?

      Comment


      • #4
        ...Kierroslukumittari tekee pientä vävähdystä aina kun räkäsee...
        Tuo viittaisi hall-anturiin tai yleensäkin pyörintänopeustietoon. Siinä tapauksessa siis, jos kierroslukumittari tuntuu reagoivan samaan tahtiin kuin kone, tai aavistuksen ennakkoon, eikä jälkijunassa.

        Kun pyörintänopeustieto pätkii, niin kierroslukumittari saa samaan aikaan tuon tiedon ja jos kone pätkii muusta syystä, niin silloinhan tieto tulee kierroslukumittarille hieman myöhässä johtuen koneen pyörintämassasta.
        Viimeksi muokannut audiq; 9.1.2010, 15:05.

        Comment


        • #5
          Elikkäs mistä kannattaisi lähteä hakemaan vikaa tai korjaamaan?
          Kierrosluku mittari hyppii joskus ajossakin. Eli joskus saattaa tasakaasulla kierroslukumittari tipahtaa alaspäin vaikka kierrokset pysyvät täysin samana. Tämä vika on ollut jo kauemman aikaa.
          Mutta jännää että tämä räkimen tuli heti sen jälkeen kun unohdin laittaa tulpanjohdon kiinni.

          Comment


          • #6
            Audeissa on niin paljon sähkövikoja, että paha sanoa, pätkiikö hall vai mittaristo. :)
            Mittaa vaikka ensin tulpanjohtojen vastus ja pimeässä tarkkaile, että eivät lyö läpi minnekään.

            Hall-anturia on vaikeampi todeta, jos pätkiminen on vähäistä. Jos ajossa kiekkamittari tipahtaa ja veto loppuu hetkeksi, niin sitten on helpompi kääntää syyllistävä sormi hall-anturiin. Mutta jos veto säilyy, vaikka kiekkamittari seilaa, niin se viittaisi mittaristovikaan, joka sitten ei liity pätkimiseen joutokäynnillä.

            Niin ja sen sylinterin tulpan, jota käytit tulpanjohto irrallaan, niin voisi kokeeksi vaihtaa. Katso tulpan merkki ja malli vanhasta ja osta samanlainen tilalle.

            Comment


            • #7
              Selvä homma. Tehdään näin miten neuvoit. Ilmottelen tulokset kun olen saanut tarkistukset suoritettua :>

              Comment


              • #8
                Haulla löytyy varmaankin tulpanjohtojen oikea vastusarvo. Mutta vaikka se olisi oikea, niin voi ne silti hypyttää kipinää ohi ja pimeässä ne kipinät näkee yleensä selvästi.

                Comment


                • #9
                  5ohm, vai oliko se 5kohm?:)

                  Comment


                  • #10
                    Veikkaisin 5kohm, jos alkuperäis-tyyppiset johdot, mutta tuo vain hataraan muistikuvaan perustuva veikkaus. Pyörijässä vastus lukeekin ja se on muistaakseni 1komh.

                    Comment


                      #11
                      Hyviä neuvoja, useastihan nuo tulpanjohdot on varsin iäkkäitä.

                      Ja osta samalla kaikki tulpat, älä vain yhtä, varsinkin jos ei tietoa niiden iästä ;)

                      Comment


                      • #12
                        Tulpat olen vaihtanut loppu syksystä. Joten ei varmaan suurta haittaa jos käyn yhden vain hakemassa?

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se yksi riittää, kunhan vaan oikean paikallistaa, jos kerran syksyllä vaihdettu edellisen kerran.
                          Tietysti jos ei ole varmuutta pätkivästä tulpasta, niin fiksumpi vaihtaa kaikki. Mutta eihän ne tulpatkaan ilmaisia ole.

                          Comment


                          • #14
                            Tulpat vaihdettu ---> Ei vaikutusta!!!
                            Mikähän olisi seuraavana? Nyt räkimistä tapahtuu myös ajossa. Ei normaali kaupunkiajossa niin hirveästi, mut jos vaikka alamäkee tulee alas moottorijarrua vasten. Niin pätkimen tuntuu huomattavasti.
                            Hall-anturi? Tulpanjohdot? Imuvuoto?
                            Koitan väkästää aamulla otetun videon kierroslukumittarista nähtäväksi. Niin huomaatte minkälaista se on.

                            Comment


                            • #15
                              http://limetic.kuvat.fi/kuvat/Audi/13012010.mp4
                              Video löytyy tuolta. Eli aina kun viisari tipahtaa, niin kone räkäsee :/

                              Comment


                              • #16
                                Kun antaa kaasua niin kuuluu selvästi että käy vajailla ja kone heiluu ku hullu?
                                Oma NG teki suurinpiirtein noin, kun ei yk tulpanjohto saanu kunnolla yhteyttä siihen tulppaan, tai saiko edes ollenkaan. Onko sulla vielä ne alkuperäiset tulpanjohdot, vai onko joku jo joskus vaihtanu sinne tarvike piuhat?

                                Comment


                                • #17
                                  Epäilen että on tulpanjohdot vaihdettu. Sen verran uuden ja puhtaan näköiset tekstitkin niissä on.
                                  Tuo vajailla käyminen voisi olla yksi syy, eli huono kipinä. Koska kun ajaa, niin tulppa saa enemmän kipiniää, ja taas tyhjäkäynnillä ei tarpeeksi. Ainakin näin mä ajattelisin.
                                  Kaasua painettaessa ei tunnu että kävisi vajaalla, mutta kun antaa olla tyhjäkäynnillä, ja kun räkäsee, niin kokoauto heiluu kyllä erittäin tuntuvasti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko sulla jotain "tuloksia" nointa tulpanjohdoista / joko olet ehtinyt mittailemaan niistä vastukset? tuossa omassa vastukset pyörii 8-10kohm, tarvike värkit hintaan 40€, ja ihan hyvin se mielestäni käy.
                                    Ja koitan mitata nuo vastukset huomenna omista, jos sattuis olemaan jotain apua vaikkapa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Suosiolla vain uudet Berun piuhat, niin ei tarvitse enää niitä ainakaan miettiä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Berun piuhat
                                        Mitäs tuollaiset maksaa ja mistä löytää?

                                        Comment


                                        • #21
                                          80-100e. Ihan tarvikeosaa ovat. Menet varaosaan ja pyydät Berun sarjan (tulpanjohdot+puolanjohdot).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko kellään tietoa noitten boschin copper piuhojen laadusta?
                                            En keriinny mittaalla noita audin piuhoja tänään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              aika arvokkaat ovat jos kerran maksavat n. 100€. Täytyy kyl eka koittaa keretä mittaan noi omani.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tulpanjohdot mitattu. Tulokset:
                                                1: 13Kohm
                                                2: 12.4Kohm
                                                3: 10.2Kohm
                                                4: 9.8Kohm
                                                5: 9.6Kohm
                                                Puola: 9.3Kohm

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eristeen/tulpanhatun vuoto kanteen ei sitten näy mittaamalla. Vajaa 100e on minusta ihan normihinta tulpanjohdoille. ~50e piuhat ei ole oikea valinta käyntihäiriöiseseen autoon.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tota, kävin paikallisesta autosähköliikkeestä kysymässä tulpanjohtoja. 160€ tingittynä!!! Listahinta 216€!!! Meinasin persiilleni pudota kun kuulin!
                                                    Mistäs noita berun johtoja löytää?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Äkkiseltään muistelisin että boschin tulpanjohdot NG:hen makso reilun satasen. Käyppä kysymässä jostain toisesta paikasta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tänään kävin hakemassa Autoasista Bremin tulpanjohdot. Hintaa oli 85€. Ja sen voin heti sanoa, että kyllä sen näkee mitä eroa on laadulla ja p**kalla. Nämä uudet johdot ovat metallisilla hatuilla, näkyy hienosti valmistusmaat eli Germany yms. On aivan eri tuntuiset kuin noi vanhat.
                                                        Ja minusta tuntuu että nämä vanhat johdot ovat vääränlaiset. Koska ne eivät tuppaa pysymään virranjakajassa kiinni. Eli se metalliliitin johdon sisällä on aivan liian iso. Näissä uusissa se on pieni.

                                                        Saas nähdä mikä vaikutus on kun tänään saa kiinni noi uudet johdot.
                                                        Tulpan hattuihin on myös painettu teksti: 5kOhm.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tänään tuli sitten vaihdettua tulpanjohdot. Tattadattadataaaa...... EI VAIKUTUSTA!!!!
                                                          Kohta toi auto löytyy läheisestä järvestä hyvin upotettuna :D
                                                          Mulla loppuu konstit kohta. Mitenkäs bensansuodatin?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tarkista nyt virranjakaja ennen suurempia hankintoja.
                                                            Kokeileppa seuraavaa, ota tulpat irti, ja katso tulppa kerrallaan tuleeko kipinää kun pyörittää moottoria käsivoimin (avaimella). Vanha konsti, mutta pitäisi toimia tänäpäivänäkin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X