Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABC 2,6 päästöistä jäi kiinni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Katsastusasemalla hirveä härdelli (ja mulla vika päivä leiman saamiseen), en päässyt mukaan katsomaan mittausta. Kylmä kone, mutta paikallaan poljettu sitten moottorinlämmöt ylös.
    Tuo auto oli mulla jo seisonnassa odottamassa hieman perustellisempaa remppaa (ovien oikomiset ja maalamiset, uudet listat, 2,8 imusarja, kaikkien alipaineletkujen uusinta, 6-v laatikko, takapalkki vakaajatangolla, perän huuhtelu ja uudet öljyt, koneeseen uudet yläpään tiivisteet, jäähdytysjärjestelmän ja voitelujärjestelmän läpikäynti etc)
    Sattuneista syistä jouduin tuon ottamaan "kylmiltään" uudestaan käyttöön kun tuo diiseli seisoo korjaamolla.
    Siitä syystä katsastus vaikka nuo perushuollot kaikki tekemättä.

    Kävin pitkän keskustelun itseni kanssa millaisella/millaisilla autoilla haluan nykyiset ajoni ajella, esim TTQ oli harkinnassa - sitten vaan totesin että tykkään noista C4:sista - laitan tuon vanhemman timmiin kuntoon ja hankin tuon diiselin pitkiä ajoja varten

    Comment


    • #32
      Mistähän tuo muuten johtunee että vanhemmissa ABC myllyissä on kaksi kattia ja esim. A4 ABC on vain yhdellä katilla. Luulisin että tämä yksikattinen malli on tarkempi katin lämmityksestä jos alkaa puhdistusteho olla loppupuolella. Onhan tuo jonkinverran kauempana koneesta kuin nuo tuplakatit.

      Comment


      • #33
        Ainakin oma A4 on kahdella katilla, olisiko joku vaihtanut joskus putket yhteen kattiin? Kyllä tuo ETKA:ssa on kahdella katilla.

        Comment


        • #34
          Yhdellä katilla on meikäläisen ABC ja hyvin toimii...

          Comment


          • #35
            Kyllä tämä ihan orkkisputkella on. VAG-catista katsottuna kuvissa on kyllä vain yksi katti. Outoa, ei kai nelikkomallissa ole sitten kahdella? Kai se kuvissa oisi kerrottu, jos näin olisi?

            Comment


            • #36
              ELSA:n kuvien mukaan näkyy olevan erona juuri tuo. Nelikossa on kaksi kattia.

              Comment


              • #37
                Vissiin 94 vuonna vaihtunut yhdelle katille? Ainakin coupen abc koneessa. Itellä -93. Coupe kahella katilla, mutta kone tais olla peräisin -94 a4:sta

                Comment


                • #38
                  Audi a6 c4 quattro-95 päästöistä

                  Koetin kaivella vanhoja aiheita, mutta ei osunut silmään...

                  Eli koetinpa tänään leimaa A6 2.6 v6 quattroon vm 1995. Muuten ei sanomista, mutta päästöistä pomppasi. Osaisiko joku hieman avata tai antaa vinkkiä, että millä eteenpäin.

                  Tyhjäkäynti / Kierrokset
                  CO% 0,36 0,45

                  CO2 13,70 14,10

                  HC ppm 134 74

                  O2 1,20 0,70

                  Lambda 1,024

                  Katsastusmies murisi jotain, että katissa voisi vika olla. Toisaalta, taitaa olla alkuperäiset paikallaan. Tulpat ja ilmanputsari vaihdettu viikko takaperin. Vikakoodeja ei ole. En ole vielä kerennyt auton alla käymään, mutta onko tuossa ns. molemmilla puolilla oma kattinsa??

                  Comment


                    #39
                    Siinä on kaks kattia joiden jälkeen jatkuu yhtenä putkena.

                    Mulla on 2 x -95 A6q (ABC, AAH) parhaillaankin työn alla. Kumpikin pomppasi päästöistä, perusjekut tehty ja lambdat kunnossa joten uskon että katit on viallisia.

                    - Toiseen löysin vaihtoautosta ja käytin leimalla -> hyväksytty.
                    - Toiseen tilasin Saksasta, mutta jotenkin tulkkasin osanumeroita väärin ja se osa minkä ETKA:sta katoin ei oo ihan samanlainen Sentti-pari väärässä kohdassa yks liitäntä. (Epäilen että online ETKA ei oo ihan 100% oikeessa tässä sanoo 4A0253057DX ja 4A0253058DX)
                    - irroitetut: 4A0131701AA (4A0 178 D) ja 4A0131701AB (4A0 178 B)

                    Uskallan siis väittää että näissä nuo katit hajoaa viim. tässä vaiheessa ja uutena erityisesti ne on kalliita. Tepon kautta tarvikkeena kun kysyin muistaakseni ~750e.
                    Viimeksi muokannut aakman; 20.7.2016, 16:13.

                    Comment


                    • #40
                      http://www.daparto.de/Teilenummernsu...kbaTypeId=2910

                      ja

                      http://www.daparto.de/Teilenummernsu...kbaTypeId=2910

                      Olenko nyt tulkinnut oikein, että reilulla 400:lla saisi vasemman ja oikean tuolta?

                      Tosin, ensin vaihdan molemmat Lambdat. Ja katsotaan muuttuuko mihinkään. Nuokin alkuperäisiltä näyttävät ;)
                      Viimeksi muokannut Kessuu; 20.7.2016, 16:10.

                      Comment


                        #41
                        Mulla on siis juurikin nuo, mutta kuten sanottua, ne ei mee paikalleen syystä tai toisesta. Ja poisotetut on eri numerolla. Joko autoissa on vähän eroja tai jotain muuta, mutta pari senttiä pitäisi toista putkea jatkaa/taivuttaa. Kiinnostuneille myyn nuo pois omahankintahintaan, tai sitten odottelen että löydän jonkun hitsaustaitoisen että liittää nuo vaikka lyhyellä joustopalalla.

                        Comment


                        • #42
                          Tuollainen murheenkryyni pitää ajaa moottoritiellä tulikuumaksi ja suoraan mittarin päähän. Jos sittenkään ei mene läpi, niin katalysaattoreita vaihtoon. Rikkinäisen katin tunnistaa öljykerroksesta. Ehjän katin päältä palaa koneesta tihkuvat öljyt pois.

                          Comment


                          • #43
                            Täytyy varata siis jonnekin aika ja käydä ekana lämmittämässä kunnolla. Ja 10 litraa bensaa ja litra "lisäainetta." :D

                            Hyväksyykö ne konttorilla vaan lapun vai haluaako vielä itsekin kokeilla?

                            Ikinä aikaisemmin kun ei ole päästöistä pompannut...

                            Comment


                              #44
                              Saattaa ne kokeilla päästöt mutta ei maksa mitään.

                              Comment


                              • #45
                                A6 2,6l pakokaasupäästöt korkeat

                                Tuli katsastuksessa hylkäys kun oli päästöt korkealla...
                                Auto on A6 2,6 L v6 1996.
                                Osaisiko joku vähän auttaa vian etsinnässä etten rupea summamutikassa osia vaihtelemaan? Itse epäilisin katalysaattoria, kun lambda arvo on kohdallaan. CO% ja HC arvot ovat ainoastaan pielessä.

                                päästöt:
                                tyhjäkäynnillä / kierroksilla
                                CO% 0,9 0,9
                                CO2%14,3 14,1
                                HC 209 171
                                O2% 0,2 0,57
                                Lambda 0,99

                                Comment


                                • #46
                                  Katti tai sit ei oo poljettu tarpeeks kuumaks konetta.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ennen katsastusta oli ajettu 10-20km ja katsuri vielä polki kierroskia pari minuuttia mutta ei muutosta.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X