Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0t fsi jakopää

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 2.0t fsi jakopää

En löytänyt aiempaa keskustelua aiheesta.

Eli itellä on 05 vuosimallin b7 ja kone tyyppi taitaa olla BGB. Kilometrejä alkaa olla sen verran että ensinmäisen jakopää remontin aika alkaa olla kohta käsillä. Mulla on kahden laista tietoa, eli onko se vaihtoväli 120 vai 180 tuhatta?

Tarviiko remontissa jotain erikois juttuja esim. lukitus työkaluja?
    Mitä osia hankita listalle? remmi, kiristin, vesipumppu, stefoja, moniura hihna.

Edittiä: Kävin merkki liikkeessä kysymässä tuosta jakopään vaihto välistä, 180 tuhatta on kilometri määrä. Eli vielä ei tarvi huolehtia asiasta.

Löytyi myös hyvä ohje remmin väihtoon jossa on hyvät kuvat: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=327828
    Viimeksi muokannut janse; 22.12.2009, 18:16. Perustelu: Lisä infoa

Käytetään tätä vanhaa topickia.
    Kun olen itse miettinyt remminvaihtoa audiin 2tfsi vm05 vaikka kilometrejä alle 80tkm mutta 5 vuotta on tullut täyteen remmille että onko mitään värkeä?
    Vai paljonko näillä remmeillä ajaa km/vuosia? 120/5 vai?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Mätsky Näytä viesti
      Käytetään tätä vanhaa topickia.
      Kun olen itse miettinyt remminvaihtoa audiin 2tfsi vm05 vaikka kilometrejä alle 80tkm mutta 5 vuotta on tullut täyteen remmille että onko mitään värkeä?
      Vai paljonko näillä remmeillä ajaa km/vuosia? 120/5 vai?
      Huomenna mahdollisesti hankin ensimmäisen Audini. Mallina 2.0TFSi Quattro Avant 2006 Tiptronicilla. Autolla ajettu 80tkm joten kysymykseni kuuluu mikä on se aikaväli jolloin jakohihna tulee vaihtaa vaikka kilometrit eivät vielä täyttyisikään. Tätä on muutamaan otteeseen eri säikeissä kysytty mutta yhtäkään vastausta tähän en ole löytänyt. Eli onko vaihtoväli se 120tkm hihnan ikään katsomatta vai onko siinä vaihtoehtoisesti jokin ikä; esim. 5 tai 6 vuotta jonka välein hihna tulisi joka tapauksessa vaihtaa pumppuineen..? Ko. auto otettu käyttöön 11/2005 joten hieman yli 5v hihnalla on ajettu jos sitä ei ole jo vaihdettu.

Comment

Taitavat Suomessa suositella 120tkm / 6 vuotta. Joka tapauksessa 80tkm ajetulla ajaa vielä varmasti 40tkm ennen remmin vaihtoa. Jos haluaa olla varma voi hihnan kunnon tarkistaa helposti ottamalla hihnasuojan irti.

Comment

Itellä on A4 2.0tq -05 ja kävi laakkosella aikoinani kyselemässä tota jakohihnan vaihtoo.. Sieltä sanottiinn että viimeistään tehtävä kun on 120tkm taulussa mutta siittä mainitaan jo 90tkm huollossa että olis hyvä vaihtaa.. Itse tein remontin kun viime keväänä kun oli mittarissa 106tkm. Saa ainakin ajella rauhassa eikä tarvii pelätä hihna pamahtaa poikki ja vie koko moottorin mennessään.. Kilometrejäei tuuitelläkun se 2000 kuukaudessa mut ei viitti säästellä jakopään rempassa kun varsinkaan en yhtään tiennyt millaista ajoa edellinen omistaja oli autolla ajellut..

Comment

Ite ostin B7 1.8tq:n. Kysyin Pörhöltä (Paikallinen merkkiliike) että miten tuo remmi kun huoltokirja kertoo vaihtoväliksi tuon 180tkm, suosittelivat sitä 90tkm vaihtoväliä. Edellinen omistaja oli vaihdattanut 96tkm nurkilla. En tiedä sitten 2.0tfsi:n eroavaisuuksia 1.8t koneeseen.

Comment

120tkm tai 5v sanottiin mulle marmorilla. Koitti se jo vaihdattaa sitä 87tkm kohdalla, mutta kysyin miks kun on vielä vuosia ja kilometrejä ja omalla ajolla tulee ajan takia seuraava LL huolto ennen kun paukkuu ikä tai kilometrit. Siihen se totes, no että ei sit tartte...

eiköhän tässä ylivarovaisuus (monet ajaa "vahingossa" yli rajojen ja sit riidellään) tai rahastus taustalla. Jos Liike onnistuu tiputtamaan hihnan vaihdon 5 vuodesta 3 vuoteen tehdään enemmän töitä...

Mene ja tiedä mikä oikea syy. Mut ite aina varmistan mikä on tehtaan vaihtoväli ja sen mukaan meen. En firman suosituksen, joka haluu myydä mulle. Vielä ei ole huonosti käyny.

Comment

No eilen tuli auto poistettua joten nyt sitä ollaan ekan Audin onnellinen omistaja.. Kiitoksia vinkeistä. Niiden pohjalta taidan vaihdattaa hihnan samoin tein ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Comment

Mites kun itsellä on 2005 A4 1.8T ja kilsoja tällä hetkellä 21tkm. Onko mitään tolkkua vielä vaihtaa hihnaa?

Comment

Miten ihmeessä voi olla noin vähän ajettu? 1.8T-koneen vaihtoväliksi suositellaan tosiaan viittä vuotta, ellei kilometrit tule täyteen, joten vaihtaisin tai vaihdattaisin hihnan kyllä jo oman mielenrauhankin takaamiseksi. Ei naurata, jos vanha hihna antaa periksi.

Comment

Mielestäni marmorilta kerrankin asiallista palvelua kun suosittelee hihnan vaihtoo jo 90tkm kohdalla vaikka huoltokirjan mukaan vaihto olis vasta 120tkm kohdalla.. Kyseessähän on vain suositus eikä ne sitä hihnaa sinne ilman omistajan lupaa vaihda.. Tosiasiahan on että hihna tietenkin kuluu ajotavasta riippuen ja näin ollen se saattaa olla syytä jo vaihtaa ennen kun 120tkm tulee täyteen.. Mielummin koitan ite hoitaa noi huollot aina hieman "etukäteen" pois näin ei ainakaan tarvii hirveesti pelätä että koneeseen tulis jotain murheita..

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
                        Miten ihmeessä voi olla noin vähän ajettu?.
                        Tulee alta 5tkm vuodessa ja edellinen omistaja oli kolmen vuoden aikana ajanut 5500km. Yhdeltä suurlähetystön diplomaatilta tuon aikoinaan ostin.

Comment

Aika hyvin, melkoisen helmen löysit.

Comment

Working...
                          X